[geluid] output = Input

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29
ik loop al een tijd met dit probleem.

telkens als er geluid over me output gaat, en dus naar me boxen of headset gestuurd wordt. neemt mijn input dit ook over. dus stel ik laat een geluids fragment met 30 seconden Aaaaa opstaan, en ik zet de geluids recorder van windows (of elke software recorder maakt nl nix uit) aan. dan neemt deze ook 30 seconden lang Aaaaa op. terwijl ik hier alleen naar wil luisteren en niet wil opnemen.

wat heb ik al gedaan?
- Gegoogled. kon alleen maar problemen vinden met mijn chipset maar geen oplossingen.
- Techzine Search gebruikt. of ik kan er nogsteeds niet mee overweg of er is echt niets over te vinden op TZ.
- gekeken of me headset kapot is. ik het hierboven geschreven verhaal geprobeerd zonder mijn headset / boxenset aangesloten. dit maakte niets uit. wat dus duid op een probleem met de drivers denk ik?.

Ik heb het op mijn vorige pc ook gehad, alleen was dat een brak moederbord en dacht ik dus dat het daaraan lag. het eerste mobo dat daar in zat had overigens geen problemen.

Specs.
Gigabyte p35-ds3r - Met realtek HD geluids chip
c2d e4400. 2Gb G.skill ram.

Oude Pc
A8n-Sli - Met Realtek ac'97 Chipset.
amd 64 3200+ - 1 Gb G.Skill ram.

mobo voor de a8n-sli was een Msi - K8N-Neo F ( ook met de Ac'97 Chip)

Drivers.
voor de Realtek HD gebruik ik 1.71
en voor de Ac '97 drivers heb ik 3.97, 4.00 gebruikt en ook nog de 3.82 op mijn MSI mobo.

samengevat - > al het geluid dat overmijn output gaat. gaat direct naar mijn input alsof er een kabel tussen loopt. ook als er niets is aangesloten op mijn onboard geluidskaart. hoe verhelp ik dit.

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag. - als de TS niet inorde is, pm even wat er verbeterd moet worden

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 16:29
Je hebt een goede ts, maar een ding lees ik of overheen, of je bent je er niet van bewust.
Hoe staan eigenlijk je inputs van je windows volume mixer?
Niet toevallig op stereo mix, of mono mix?

Zet deze volumes eens ALLEMAAL dicht, of selecteer een dummy input?

Misschien heb ik het helemaal verkeerd

• tritimee
als ik bij opname Regeling kijk, kan ik Stereo mix helemaal niet instellen :S. als ik deze demp dan veranderd er niets. en neemt windows geluids recorder nogsteeds op wat ik bijvoorbeeld in winamp afspeel, of wat er op ventrilo gezegd wordt :S
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/5442/outputnu3.png

Verder kan ik met de Gigabyte Sound manager ook niets instellen.
ik heb net ook geprobeerd om alle sliders naar beneden te halen en dan 1 voor 1 proberen te testen.
als ik wave (output) omlaag deed hoorde ik niets meer maar kon ik nog wel recorden. opzich een leuke oplossing behalve voor programma's als ventrilo, want dan hoor ik niet meer wat er gezecht wordt.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 16:29
tritimee schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 02:07:
als ik bij opname Regeling kijk, kan ik Stereo mix helemaal niet instellen :S. als ik deze demp dan veranderd er niets. en neemt windows geluids recorder nogsteeds op wat ik bijvoorbeeld in winamp afspeel, of wat er op ventrilo gezegd wordt :S
[afbeelding]

Verder kan ik met de Gigabyte Sound manager ook niets instellen.
ik heb net ook geprobeerd om alle sliders naar beneden te halen en dan 1 voor 1 proberen te testen.
als ik wave (output) omlaag deed hoorde ik niets meer maar kon ik nog wel recorden. opzich een leuke oplossing behalve voor programma's als ventrilo, want dan hoor ik niet meer wat er gezecht wordt.
Maar als je ALLES DEMPEN aanvink, dan neemt ie niets meer op toch?

Verwijderd

E.v.t. doordat Gigabyte's geluidsdriver het overneemt dat niks onder standaardopnameregeling instelbaar was?

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 20:34 ]

• tritimee
Animal schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 02:19:
[...]

Maar als je ALLES DEMPEN aanvink, dan neemt ie niets meer op toch?
Klopt. maar ook niet me mic zelf.
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 02:30:
Dat je niets bij opname regeling kan instellen komt doordat de gigabyte driver dat overneemt, zeer waarschijnlijk zul je hier toch iets moeten instellen.

Gokje: Zijn er misschien Gigabyte Sound Manager registry tweaks?
het gekke is, met de gigabyte sound manager kan ik ook niets instellen :S.

ik zal straks is zoeken naar reg. tweaks.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:03
tritimee schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 01:01:
...dus stel ik laat een geluids fragment met 30 seconden Aaaaa opstaan, en ik zet de geluids recorder van windows (of elke software recorder maakt nl nix uit) aan. dan neemt deze ook 30 seconden lang Aaaaa op. terwijl ik hier alleen naar wil luisteren en niet wil opnemen.
Maar waarom zet je eigenlijk de recorder aan als je toch niks wil opnemen. :?

• tritimee
Marco schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:37:
[...]

Maar waarom zet je eigenlijk de recorder aan als je toch niks wil opnemen. :?
puur om te testen of ik er nogsteeds last van heb. kan het ook via ventrilo doen. maar via recorder is het het snelste te zien.

• tritimee
iemand enig idee. het is eg een ramp

Verwijderd

Moderne drivers herkennen zodra nieuwe apparatuur wordt aangesloten (schakelen een desbetreffende lijn in).

[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 17:20 ]

• tritimee
kan het proberen zal zo even resultaten posten, alleen verwacht ik dat het niets uithaalt. dit komt doordat het eigenlijk met alles is wat ik afspeel kan met alle willekeurige recording programma's direct weer opgenomen worden. alsof er direct een verbinding loopt van mijn output naar de mic in/Line in.

Binnekort ook eens Vista proberen om te kijken of ik er daar ook last van heb. helaas kan ik er geen aparte geluidskaart in doen om te kijken of mijn Realtek HD chip brak is.
en Gigabyte mailen om te kijken of zij een oplossing hebben.

Verwijderd

Stop stekkertje in je verschillende ingangen en stel ze softwarematig per keer in als primaire opnameapparaat.

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 17:25 ]

Pagina: 1