[Vista/ForceWare] Geen overscan

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:39

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Tot ik afgelopen week de nieuwste beta Forceware drivers installeerde, had ik netjes fullscreen output op mijn TV (1024x768 resolutie). Echter, nu dus niet meer. Ook niet als ik terugval op een oudere driver. Ik snap er niets van en in het nVidia control panel is echt nergens iets terug te vinden.

Wat is hier aan de hand? Waarom heb ik weer zwarte balken in beeld? Is het ergens te tweaken zodat ik weer volledig beeld heb ipv die stomme balken?

(ik had onlangs beta 163.11 geïnstalleerd, daar bleken nu problemen bij te zijn; nu dus dezelfde problemen bij de WHQL 162.22 drivers... helaas weet ik niet meer welke beta's ik nou eerst had waarbij we gewoon alles netjes met overscan was)

-- Edit: wat gegoogle levert me helaas niet veel op, behalve een overscan-fix van nVidia voor HDTV schermen die hier geen soelaas biedt.

-- Edit #2: ondertussen deze vraag ook maar bij nVidia zelf gesubmit.

-- Edit #3: nVidia gaf het advies terug te gaan naar ForceWare 158.24. Dat bleek inderdaad te werken, ik heb weer fullscreen output op mijn TV. Maar als ze dit weten, waarom is het enkele versies later gesloopt en nog steeds niet gefixed?

[ Voor 45% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2007 20:34 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe