In Irfanview (4.0) kan je een screensaver maken met geselecteerde foto's, ik heb dat geprobeerd en het gecreëerde bestand geplaatst in Windows\system32 maar het werkt niet. Noch dubbelklikken, noch installeren werkt. Het zijn nogal veel foto's (alles samen 270 MB), maar ook met één foto werkt het niet. Het is duidelijk gesaved als screensaver (staat bij type) en de bestandsnaam bevat geen spaties (net zoals de andere screensavers). Als ik het uitvoer in een andere map werkt het wel als ik erop dubbelklik (bij installeren zie ik gewoon het screensavervenster, maar de voorbeeldweergave werkt niet). Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
PS: Ik wil het op deze manier doen omdat de standaard screensaver-functie van Vista de foto's comprimeert (het zijn meestal foto's van 2560x1600 en ze worden vager als ik ze met effecten weergeef en gekarteld als ik ze klassiek weergeef, met Irfanview worden ze niet gecomprimeerd, maar die kan ik dus niet instellen als Windows-screensaver).
PS: Ik wil het op deze manier doen omdat de standaard screensaver-functie van Vista de foto's comprimeert (het zijn meestal foto's van 2560x1600 en ze worden vager als ik ze met effecten weergeef en gekarteld als ik ze klassiek weergeef, met Irfanview worden ze niet gecomprimeerd, maar die kan ik dus niet instellen als Windows-screensaver).