Toon posts:

Arris+Benq wireless @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Benq AWL700 in combinatie met de @home router Arris (type weet ik zo niet), ik denk vrij nieuw.

Als ik mijn laptop rechtstreeks in de Arris router plug dan heb ik internet. Laat ik het via de wireless router lopen dan wil het niet. Ik dacht dat het misschien vergelijkbaar was met een livebox (dat je dus de poorten open moet zetten en ip adressen moet verander in de wireless) maar dat gaat ook niet lukken (of ik heb het niet goed gedaan).

Zoals de instellingen van de Benq en twee draadlloze pc nu zijn is:
Host name in @home in Benq, automatisch ip adres, dhcp ingeschakeld. Alles op auto.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 20:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Krijgt je router wel een ip-adres van @home?
Heb je trouwens het modem wel nog een keer van de stroom gehaald? De modems onthouden nl. het MAC-adres van de netwerkkaart/router die het eerst wordt aangesloten, wil je een nieuwe pc/netwerkkaart/router aansluiten zul je meestal eerst het modem even (10sec is al genoeg) van de stroom moeten halen, daarna modem dus weer aanzetten en zorgen dat je de router erop aangesloten hebt en niet je pc.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het bericht.
Ik heb de modem (Arris) meerdere malen aan en uit gedaan (dus stroom er af) maar dat mocht niet baten.
Ik heb de Benq DHCP al zo ingesteld dat de Benq een andere range ip adressen uitdeelde intern (192.168.2.1).
Het vreemde is dat ik wel bij de buren op het netwerk kan zonder problemen. Nu heb ik alles op automatisch staan (dus Benq router gereset) en nog maakt ie geen verbinding. Kan het zijn dat de Arris router van @home t op een of andere manier blokkeert?
Ik heb er wel twee wireless pc achter staan met Belkin usb ontvangers.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 23:10

rimpeldinky

nani?

ondersteunt je wireless adapter wel de encryptiesettings van je modem?

*burp*

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
rimpeldinky schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:41:
ondersteunt je wireless adapter wel de encryptiesettings van je modem?
Inderdaad, probeer eens met WEP beveiliging op je router, en anders EVEN zonder beveiliging.

Misschien staat MAC filtering aan in je router?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen _/-\o_ ik zal over twee weken even kijken (diegene is nu even met vakantie) wat het eventueel kan zijn. Kom ik er niet uit dan post ik wel even weer.
Pagina: 1