Toon posts:

UPC mediabox aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net mn upc mediabox binnen, en ben em nu aant aansluiten. Ik heb een panasonic plasma tv(TH-37PV70) en een panasonic home cinema set( SC-PT550) Nu zit ik een beetje met de audio aansluiting van de mediabox naar de dvdset. Achterop de mediabox zit nl een electrical audio out, en achterop de dvdset een optical in... Ik heb ze nu gewoon via de audio out en in verbonden met tulp stekkers, maar dan heb je geen dts toch? Is er een mogelijkheid om deze 2 wel te verbinden? BIj de Mediamarkt hadden ze geen idee..
Alvast bedankt!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 10:00
Je zal waarschijnlijk geen DTS of DD krijgen, hoe je hem ook aansluit. Dat komt doordat erop de Nederlandse TV alleen in stereo wordt uitgezonden (bij casema dan, heb geen ervaring met UPC maar lijkt me sterk dat zij dat wel doen).

Je kan je Mediabox eventueel wel via een optische kabel aansluiten, maar dan zal er gewoon stereo geluid over worden gestuurd naar je receiver (Je home cinema set).

Je had het over een "electrical audio out" op de mediabox. Dat zal wel een term van UPC zijn ofzo (of van jou :P ), maar wat dat precies is zou ik niet durven zeggen (met alleen de naam). Beschrijf de aansluiting anders (zijn het tulp uitgangen ofniet, zijn het er 1 of 2 per output).
Waarschijnlijk is het een stereo output in de vorm van 2 tulp sterkertjes, als dat zo is kan je die eenvoudig aansluiten op een stereo ingang op je receiver.
Het kan ook zijn dat de mediabox een coaxiale SP/DIF heeft (in plaats van optisch), in dat geval kan je hem alleen digitaal aansluiten als je receiver coax sp/dif in heeft. Anders ben je aangewezen op de normale stereo output.

Geef even een goede beschrijving van de "electrical audio out" en de eventuele anders uitgangen op de MediaBox. Dan wordt de situatie wat duidelijker.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 08:02

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

T is gewoon SP/DIF ;)

Hij werkt bij mij ten minste prima op mijn dig.coax. ingang van mijn receiver

[ Voor 67% gewijzigd door beschuitfluiter op 02-08-2007 11:43 ]

¯\_(ツ)_/¯

• catjam
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-08-2025
Op de UPC-site las ik ook al eens "electrical audio out", ik dacht toen dat het een typefout was, maar het is blijkbaar een UPC term...

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 10:00
Als het coaxiale SP/DIF dan gaat het helaas niet lukken bij de TS. Zijn receiver heeft namelijk alleen een optische ingang.

Hij zou wel via converters kunnen gaan werken (http://www.mcsnet.nl/). Maar aangezien je toch stereo geluid zal krijgen is de stereo ingang meer dan voldoende.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maar het is blijkbaar een UPC term...
Neuh, het is gewoon een kwestie van trademarks - zelfde reden waarom je acetylsalicylzuur krijgt als je om huismerk-Asprine vraagt :z

De "S" en "P" in S/PDIF staan voor Sony en Philips.

Edit:
En om van die S/PFIF naar Toslink te gaan heb je geen converter maar een transciever nodig (de signalen blijven hetzelfde, alleen het medium verandert). Let op dat transcievers doorgaans maar in één richting werken, dus moet je expliciet een RCA -> Toslink S/PDIF tranciever nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 02-08-2007 15:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bedankt allen voor de reacties. Maar zoals ik het begrijp is er dus geen mogelijkheid om de digitale uitzending van tv, in dts te beluisteren, gewoonweg omdat dit niet word uitgezonden?

Verwijderd

Je hebt het goed begrepen :)
Pagina: 1