Powerbook stuk - Data terug halen

Pagina: 1
Acties:

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Heren en Dames,

Ik hoop hier even een korte schreeuw voor hulp te mogen plaatsen. Vanavond was ik vrolijk aan het werken op mijn Powerbook G4, natuurlijk net eens toevallig aan een belangrijk document (is opgeslagen) op eens viel mijn Powerbook uit en is met geen miljaar meer op te starten. Lampje knippert even (van de power) je hoort de CD/DVD geluid maken en daarmee houdt het ook op.

Nu is het zo dat ik echt een belangrijk document er op heb staan die ik vrijdag nodig heb.
Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en de apple even opengemaakt. De harddisk zie ik zitten. Maar voodat ik die er uit ga rossen is mijn vraag.

Kan ik zomaar data overzetten van die HD naar m'n Intel iMac. Ik dacht zelf aan het tooltje wat apple heeft ingebakken maar weet niet of 't zo maar lukt (gezien ik de HD uit de powerbook wil inbouwen in een tijdelijk usb station.

Ik wil sowieso van 't weekend langsgaan bij een repair centre maar misschien kunnen of willen jullie mij hier wat advies in geven

Alvast bedankt

Nickx - Appeltjesfris.nl

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Sander
  • Niet online
In principe kun je zonder problemen de schijf in een USB behuizing doen en dan aan je Intel Mac hangen. Enige waar je mee op moet passen is dat je het schijf het liefst read-only mount. Dit kan via de commandline.

Verwijderd

idd wat sander zegt maar ontaard jezelf wel eerst anders ben je straks al je data kwijt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

-nickx- schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:50:
Kan ik zomaar data overzetten van die HD naar m'n Intel iMac. Ik dacht zelf aan het tooltje wat apple heeft ingebakken maar weet niet of 't zo maar lukt (gezien ik de HD uit de powerbook wil inbouwen in een tijdelijk usb station.
Bedoel je misschien de Firewire target disk mode? Je zou het kunnen proberen, maar aangezien de computer nog geeneens normaal opstart, zal het waarschijnlijk niet werken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• iNickx
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik ga hem dan maar morgen binnen brengen. Gelukkig maak ik gebruik van de gratis dienst van Mozy. Hierdoor bleek ik per ongeluk veel meer in de backup te hebben zitten dan ik dacht. : )

Gelukkig

You can't control the wind, but you can adjust your sails.