Core Temp Crashes

Pagina: 1
Acties:

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een aardig nieuw systeem hier en ben bezig met het overclocken van een E6600.
Momenteel gebruik ik TAT en Probe om mijn Temperaturen uit te lezen.
Velen zeggen echter dat Coretemp verreweg het nauwkeurigst is maar hier heb ik problemen mee.

Probleem is simpel:

Als ik Core temp wil opstarten restart mijn hele systeem.

Specs:
E6600 gekoeld door Scythe Ninja
Asus Commando
Ati 2900 XT
Corsair 2048 MB PC6400 c4

[ Voor 3% gewijzigd door dreameater op 01-08-2007 21:50 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ok hij werkt wonder boven wonder nu toch.
Alleen hij geeft wel erg lage temperaturen weer, teminste dat vind ik ik hoop dat het zo is :P

Idle : 25 core 1 / 25 core 2
Stressed: 32 / core 1 / 31/ core 2

Dit terwijl mijn Asus probe dit weergeeft:

Idle : 29
Stressed: 35

TAT zit er precies tussen in met : idle 27 / stress: 30

Wat is nou mijn werkelijke temperatuur? :?

[ Voor 6% gewijzigd door dreameater op 02-08-2007 17:29 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Uit de FAQ:
Om de tempratuur uit te lezen zijn er diverse programma's in omloop. Waar je wel rekening mee moet houden is dat niet alle programma's de tempratuur nauwkeurig en soms zelfs foutief uit lezen. Als er in zo'n programma staat dat je cpu 138 graden of zoeits is dan kan je er redelijkerwijs van uitgaan dat dit dus niet correct is. Hetzelfde geldt voor een tempratuur beneden of gelijk aan de kamertempratuur.
Vertrouw programma's dus niet ;)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:00

M2M

medicijnman

kijk in je bios of zet er een echte thermometer tegenaan. geen enkel windows progje valt te vertrouwen.

[ Voor 0% gewijzigd door M2M op 02-08-2007 17:32 . Reden: te laat :( ]

-_-

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
maja ik ga dan wel van de hoogste temperatuur uit en dan is in dit geval Asus probe.
Een echte thermometer zal toch ook nooit werken? Ik bedoel de heatsink is nooit 30 / 35 graden.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

dreameater schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:58:
maja ik ga dan wel van de hoogste temperatuur uit en dan is in dit geval Asus probe.
Een echte thermometer zal toch ook nooit werken? Ik bedoel de heatsink is nooit 30 / 35 graden.
Hoezo zou de heatsink geen 35 graden worden?

Een echte thermometer met koelpasta tegen de core en ook echt gecalibreerd voor het gebied waarin je wilt meten is het beste.

Maar waarom maak je je druk om de temperatuur, heb je een reden aan te nemen dat je last hebt van de temperatuur? Als het werkt dan werkt het toch?

Zie de FAQ over hoe warm je CPU eigenlijk mag worden voordat deze schade krijgt.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Zie mijn Signature dan zie je dat ik aan het overclocken ben.
Ik wil dus wel graag weten wanneer ik de 50 / 55 graden passeer.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Lekker boeiend :P

Ik clock toch ook al een flink aantal jaartjes en maak me niet zo druk over de temperatuur.

Lees anders de FAQ eens na ;)

Ver voordat ie te warm wordt schakelt de beveiliging al de boel uit, het is dus niets om je druk over te maken. Dat was een aantal jaar geleden wel anders.

Je hoort zoveel mensen die zich druk maken of hun CPU'tje wel onder de 50 graden is volgens bla bla programma'tje.

Ondertussen is die meting absoluut onbetrouwbaar en dus als onzin te bestempelen, daarnaast maakt het ook nog eens geen hol uit voor de CPU hoe warm ie is.

Het is technisch gezien wel zo dat een transistor sneller kan schakelen bij een lagere temperatuur en ook de lekstromen zijn minder bij een lagere temperatuur, maar hier heb je eigenlijk pas echt voordeel van als je onder 0 gaat. In het gebied tussen de 30 en de 60 graden (het normale gebied voor luchtkoelers) is er amper verschil te merken in overclockbaarheid. Je hebt het dan echt over < 25mhz verschil.

Als je echt naar de limiet wilt gaan maakt iedere graad natuurlijk uit, maar voor de huis tuin en keuken overclocker boeit het niets.

Mocht ie te warm worden en daarvan onstabiel worden dan zou je er eens naar kunnen kijken, maar dan moet je wel zeker weten dat het aan de warmte ligt. Bij overclocken is het namelijk enorm verschillend per CPU. Ik heb CPU's gehad die op 80 graden net zo hard gingen als op 30 graden, maar ook die onder de 40 moesten blijven om uberhaupt een beetje te willen.

Maak je dus niet te druk, clock gerust over en wanneer het als factor gaat meespelen (iets wat je vaak vanzelf merkt) dan kun je ernaar kijken.

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-01 11:20
dreameater schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:42:
Probleem is simpel:

Als ik Core temp wil opstarten restart mijn hele systeem.
ik heb hetzelfde probleem al een paar keer meegemaakt, iemand een idee?

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Dreameater, Hrichard, het reboot probleem is bekend bij de mensen achter Core Temp. Hier is er een topic over.

Misschien heb je niet de nieuwste versie, waarbij deze problemen (volgens de reacties op bovenstaand forum) verholpen zijn..

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Versie 0.94 gebruiken ipv 0.95. Zelfde verhaal hier met 0.95 altijd reboot/bsod.

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Bedankt het werkt idd beter met de 0.94 versie :D

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Pagina: 1