[Vista] Verkeerde tijd en datum

Pagina: 1
Acties:
  • 779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gune
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 13:33
Onlangs heeft mijn moeder een nieuwe laptop gekocht (deze). Hierop was Vista voor geinstalleerd. Nu is het probleem dat de tijd steeds niet goed loopt. Zodra de tijd goed gezet wordt, loopt deze enige tijd goed en vervolgens verspringt deze. Soms ook naar een eerdere tijd. Gisteravond ging de tijd van 22.28 naar 21.14. Ook de datum klopt vaak niet, maar we zijn er niet uit of dit komt door het terugspringen van de tijd of door iets anders.
Synchronisatie met de tijdservers hebben we al enige tijd aan laten staan en enige tijd uit, maar dit maakt geen verschil. Als synchronisatie aan staat en je zegt dat je nu wilt synchroniseren dan komt de tijd wél goed te staan, maar de laptop lijkt de tijd niet vast te kunnen houden of ergens een totaal foute tijd vandaan te halen.
Het heeft niet te maken met het in slaapstand gaan van de laptop, want deze doet het ook als hij gewoon een paar uurtjes aanstaat. Het automatisch in slaapstand gaan is uitgezet, dus het lijkt mij niet dat de laptop stiekem toch in slaapstand beland.

Ik heb reeds geprobeerd wat op Google te vinden, maar daar vind ik of dingen over tijdsinstellingen of artikelen over de tijd dat Vista ontwikkeld werd :/. Ook hier heb ik gezocht, maar ik kon dit probleem niet vinden.

Hopelijk heeft hier iemand idee, want het word natuurlijk vrij vervelend als je de kalender en klok in de Sidebar wilt gebruiken maar dat deze dan vaak niet kloppen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Hoe zit het met de tijd in het BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Springt de klok elke keer terug naar dezelfde datum/tijd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
sanfranjake schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:24:
Springt de klok elke keer terug naar dezelfde datum/tijd?
Goede vraag alleen is het verspringen va 22.28 naar 21.14 wel erg willekeurig zo lijkt het :? Hoe lang duurt het voordat hij zelf de tijd wijzigt en gebeurd dit continu dus niet alleen nadat je zelf de tijd veranderd hebt?

Dit is in iedergeval compleet nieuw voor mij. Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien een vaag programma oid? Kill eens wat programma's uit de taskmanager.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Start de PC eens in Safe mode? En laat inderdaad je BIOS scherm een paar uur open, kijk of het daar ook in verspringt.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gune
De tijd in het BIOS klopt ook niet en verspringt ook.
De klok springt niet elke keer terug naar dezelde datum en tijd. De datum verandert ook niet altijd, die verspringt soms.
Als er niet meer processen draaien dan de systeemprocessen verspringt de tijd ook, dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Volgens mij ligt het dus ergens fout bij het BIOS, maar ik snap niet goed hoe daar de tijd kan verspringen als de laptop aanstaat :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gune schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:14:
De tijd in het BIOS klopt ook niet en verspringt ook.
De klok springt niet elke keer terug naar dezelde datum en tijd. De datum verandert ook niet altijd, die verspringt soms.
Als er niet meer processen draaien dan de systeemprocessen verspringt de tijd ook, dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Volgens mij ligt het dus ergens fout bij het BIOS, maar ik snap niet goed hoe daar de tijd kan verspringen als de laptop aanstaat :/.
Heb je de tijd aangepast in het bios en het laten verspringen of alleen gekeken welke tijd daar stond? Misschien verspringt je Windowstijd naar de tijd in het bios?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gune
Marzman schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:19:
[...]

Heb je de tijd aangepast in het bios en het laten verspringen of alleen gekeken welke tijd daar stond? Misschien verspringt je Windowstijd naar de tijd in het bios?
Beide. Zodra de tijd in Windows is versprongen, staat er in het BIOS dus ook een verkeerde tijd, maar in het BIOS verspringt de tijd zelf dus ook.
Ik vermoed ook dat Windows mijn BIOS tijd gebruikt, maar hoe ik kan dit of uitzetten, of ervoor zorgen dat de BIOS tijd wél goed loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het lijkt erop dat er iets mis is met je moederbord. Gewoon garantie claimen. Helemáál als het een OEM Windows betreft, omdat daarbij de leverancier eindverandwoordelijk is voor het correct functioneren. Maar gezien de tijd in het BIOS ook verspringt, lijkt me het een hardware-probleem. Terugbrengen dus ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de tijd in het BIOS verspringt kan het ook zijn dat u het cmos batterij moet vervangen. Een simpele en goedkope oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:17:
Als de tijd in het BIOS verspringt kan het ook zijn dat u het cmos batterij moet vervangen. Een simpele en goedkope oplossing :)
Really? Reageren op iets van bijna 9 jaar geleden? 8)7

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 19:26
GermanPivo schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:18:
[...]

Really? Reageren op iets van bijna 9 jaar geleden? 8)7
Vrijdag middag? >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1