Toon posts:

Foute titel: zendmasten ongevaarlijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Overheidsonderzoek: 'Straling zendmasten ongevaarlijk'

Dat blijkt namelijk nergens uit deze tekst. Nergens is invloed op de gezondheid getest. Men heeft getoetst aan de norm en aangetoond dat men onder de norm blijft. Dat zegt nog niets over of die norm al dan niet correct is in relatie tot de gezondheid.

Let wel: ik geloof niet in ziek worden van mobieltjes, maar de titel voor deze nieuwsposting is domweg fout.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zich zou het inderdaad feitelijker zijn om puur over de norm te praten, maar die norm bestaat natuurlijk wel met een bepaald doel, net als die meting om een bepaalde reden is uitgevoerd, en gezondheid is daar in beide gevallen (een van?) de belangrijkste van. Ik zie op dit moment dus geen reden om direct een aanpassing door te voeren, want ik vind het niet nodig om een commissie van internationale wetenschappers in twijfel te trekken (eigenlijk zelfs te beweren dat ze er wel eens een factor tien naast kunnen zitten). Volgens mij is dat een beetje té paranoïde. Als de auteur zelf zijn artikel wil herzien vind ik het prima, maar wat mij betreft is het zo ook goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter Tinus op 01-08-2007 22:41 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Punt is dat er wel wordt gesproken over "veilige" veldsterktes, ook in dat rapport, maar er wordt nergens gezegd waarom dat dan veilige waarden zouden zijn. Er is nergens gezegd dat de straling überhaupt een bedreiging is voor de gezondheid. Daar zijn wetenschappers het ook helemaal niet over eens met elkaar.

Ik word inmiddels wel schijtziek van alle discussies die de hele tijd maar oplaaien hierover, dus maak gewoon in het artikel duidelijk dat eigenlijk niemand weet wat dan wel of niet schadelijk is. Laat anders even een grafiekje zien uit een betrouwbaar rapport waarin wordt vastgesteld vanaf welke intensiteit die hoogfrequente straling voor gezondheidsklachten gaat zorgen. Ik kom het nergens tegen in dat artikel, noch in de bron, noch in het rapport. Dit soort artikelen is niks waard zonder daarbij dergelijke gegevens uit betrouwbare, goed uitgevoerde onderzoeken te vermelden.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als je wil weten hoe die richtlijnen tot stand komen kun je hier beginnen met lezen. Het is wel erg makkelijk om de azijnpisser uit te hangen omdat zo'n ontzettend complex probleem niet in één grafiekje samengevat staat.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er niet om of de norm al dan niet gezond is.

Waar het om gaat is dat de titel voor dit bericht had moeten zijn "onderzoek: 'masten voldoen aan norm' ".

Of die norm al dan niet goed is, staat niet ter discussie in dit onderzoek dus de conclusie dat dit het geval is, valt niet uit dit onderzoek af te leiden, echter dit wordt met de huidige titel wel gesuggereerd.

Je zou dit wel aannemen, echter dat is een aaname die een onpartijdige site aan de lezer moet laten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 01:57 ]