[Cobalt Raq 4i] Vervangende software

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb sinds kort de beschikking over een Cobalt Raq 4i en hier heb ik Cobalt Restore CD`s bij. Maar sun is gestopt met het ondesteunen en het patchen van de software.

Welke variant kan ik er nu beter op installeren ?

StrongBolt
BleuQuartz
Rackstar

Of zijn er nog meer varianten ?

Het beestje is trouwens voorzien van 512MB en 40GB harddisk. En ik heb nog 2 keer 40GB liggen om in Raid te draaien. (Met een van deze 2 heb ik net een restore gedaan) Eventueel heb ik ook nog een 80GB disk liggen maar dit lijkt me wat groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik meen dat je er ook andere distro's erop kon draaien (met een omweg?), maar pin me er niet op vast.?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik zoek wel iets kant en klaar. Zodat de server nog steeds een appliance blijft zoals Cobalt hem ooit ontworpen heeft.

Maar ik heb zojuist de firmware van het ding geupdate en ga nu die RackStar een proberen. Heb ik later geld teveel dan kan StrongBolt altijd nog.

[ Voor 38% gewijzigd door raymonvdm op 01-08-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Is er niet iemand met meer ervaring hierover ?

@modjes. Mischien moet hij verplaats worden naar een ander forum Networking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Laatst online: 03-09 18:27
als 't goed is kun je de firmware updaten (de kernel staat volgens mij in een flashable chip op die dingen) en dan een recentere distro met 2.6 kernel draaien..

Maar of dat 't nog waard is.., zijn maar AMD 400's ofzo..

Mocht je ooit nog ventilatoren nodig hebben: http://www.cobaltfans.nl/
We hebben er nog een stuk of 50 liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Alleen is de prijs per Fan nogal pittig. En een AMD 450 met 512MB is volgens mij meer dan genoeg voor het serveren van wat websites.

Nu alleen het OS nog en passende disken, Wil graag Raid draaien maar men adviseerd 5400RPM i.v.m. Met de voeding. Maar op RaqPort. Verkopen ze raid sets met 2 * 80GB 7200RPM @ 13Watt per stuk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Inmiddels zijn we weer een stapje verder, Naja eigenlijk verder terug.

Ik heb nog meer informatie gevonden op internet, maar zie nu door de bomen het bos niet meer. Ik wil waarschijnlijk strongbolt. Maar ik wil geen 50 euro voor de installer betalen om er hierna achter te komen dat strongbolt het ook niet wordt.

Inmiddels heb ik wel Rackstar draaien met 2 * 40GB IDE 7200RPM diskjes en volgens mij heeft het systeem nergens last van.(Qua warmte of stroomverbruik) Ik heb geprobeerd om een installatie van Nuonce Networks in mn Raq te plaatsen maar deze wil niet booten. Ook niet nadat ik een Clear CMOS gedaan heb.

Ik heb nu wel een "How To" gevonden. Maar dit lukt mij nog niet met de CentOS Server CD. Ik zal dus eerst de CentOS Disk 1 moeten downloaden.

Maar het liefst had ik een Strongbolt test ISO gehad.

Hoe hebben mede RaQ gebruikers hun RaQ voorzien van StrongBolt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb enige tijd geleden een Raq4i voorzien van Strongbolt. Installatie is eigenlijk vrij simpel, en werkt hetzelfde als de installatie van de originele Sun/Cobalt software.
Apparaat via een crosscable aan een PC hangen, en die PC booten vanaf de strongbolt cd.
Daarna de Raq netbooten waarna hij gaat flashen naar de juiste firmware versie en daarna strongbolt installeren.

Daarna werkt de Raq nagenoeg hetzelfde als met de originele software. LCD panel werkt, en hij heeft de Bluequartz interface.

Rackstar ken ik verder niet, maar ik vraag me af of dat veel zal verschillen met Strongbolt. Beiden zijn een onderliggende redelijke recente linux (Fedora Core bij Rackstar, CentOS (RHEL kloon) bij Strongbolt) en allebei met de Bluequartz interface

[ Voor 19% gewijzigd door SambalBij op 06-08-2007 23:57 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1