Toon posts:

recoverycd windows XP werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mn vriendin heeft een fujitsu siemens scaleo pc die ik wilde recoveren.
Maar de recovery disk schijnt niet te werken.
Ik heb nu voorlopig mijn versie van XPhome edition erop gezet maar deze moet ik binnen de 30dagen activeren en staat al geactiveerd voor mijn pc.
We hebben al naar fujitsu gebeld maar daar zeggen ze dat cd's niet binnen garantie vallen en dat e een nieuwe licensie moeten kopen (100€)
In de cd zelf zit niets van krassen dus hij is niet beschadigd, de computer wil hem gewoon niet lezen. Hij heeft telkens aan dat de verkeerde cd in het station zit.
Wat kan ik daaraan doen zonder een nieuwe licensie te moeten kopen?

groeten

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Que?

Wat bedoel je, hij boot vanaf CD, maar geeft tijdens de setup de melding dat er een verkeerde CD inzit, of hij wil niet booten vanaf CD?

Kun je de CD wel in een andere computer lezen?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 16:46
:S fujitsu systemen komen meestal met een licentie. staat er geen sicker op de zijkant of ergens met een licentienummer?

Wat raar dat hun klantenservice zo brak reageert. Ze kunnen volgens mij aan de hand van je bon en serienummer erachter komen waar je pc is gekocht en welke licentie daarbij hoort.

edit: ja een oplossing is dus gewoon een normale XP cd erin te gooien en dan haar eigen licentie erop te kwakken. Maar als hij niet wilt booten van cd kan dit toch ook vanuit windows zelf :?

[ Voor 24% gewijzigd door NYzE op 01-08-2007 20:59 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Zit er geen sticker op de zijkant/achterkant van de PC, met een licentienummer voor Windows XP ?

Verwijderd

idd zelf op een 2e hands pc die voor bedrijven is gebruikt stond die stikken

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de cd instop om op te starten blijft hij heel lang zoeken en uiteindelijk zegt hij dan na vele minuten dat ik een boot disk moet insteken.
In windows zelf als ik de bestanden op de cd wil bekijken zie ik niets, met andere cd's geen probleem.
Het is 1x gelukt om via windows de setup uit te voeren van de cd maar dan start hij opnieuw op tijdens de install en dan zegt hij terug dat de cd onleesbaar is.
Er hangt een sticker op met windows licentie.

@NIzE: Hoe bedoel je met een eigen licentie erop te zetten?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Neem een andere CD van XP maar wel dezelfde versie (OEM of RETAIL) als op de licentiesticker staat. Problem solved en booten maar.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kan dan niet registreren toch?
En als ik registreer zal ik de volgende keer mijn eigen pc niet meer kunnen registreren dacht ik?

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Bij registratie van Windows wordt gekeken naar de gebruikte licensiecode. Welke CD er gebruikt is om Windows te installeren, doet er niet toe, zolang dit inderdaad exact dezelfde versie is. Als zowel jij en je vriendin bijvoorbeeld een OEM-versie van Windows XP Home hebben, kan je jouw CD gebruiken en haar licentiecode, en is er niets aan de hand.

Edit: Je praat wel over een Recovery CD. Is dit toevallig een CD die een voorgeïnstalleerde versie van Windows bevat, compleet met vooraf ingevoerde licensie en eventueel software? In dat geval zal je ergens een 'standaard' Windows CD vandaan moeten halen. Misschien dat er ergens een ISO te vinden is? Of je moet kijken of het mogelijk is een recovery CD van jezelf te gebruiken, en vervolgens handmatig de licensiecode aanpassen. Is registerwerk, en daarom niet echt aan te raden.

[ Voor 42% gewijzigd door Duroth op 01-08-2007 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja bij het recoveren moesten we de vorige keer in ieder geval niet registreren dus zal het een vooraf ingevoerde licentie zijn.
Is een volledige standaardversie zoeken en de licentiecode aanpassen dan enige optie?
Dan probeer je eens legaal te werken...

Verwijderd

Iedereen zegt gewoon dat je de licentie sleutel van de brakke windows van je vriendin moet gebruiken, om met een willekeurige cd [Op versie na dan] windows te instaleren. Niks illegaals aan.

Verwijderd

Topicstarter
nee maar je werkt dan legaal en als ik de mensen van siemens zou moeten geloven moet ik terug nieuwe licentie kopen. zo kunnen ze blijven geld uit mn zak halen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Na deze reactie begrijp ik je helemaal niet meer.

De oplossing is nu meerdere malen gegeven en nog lijk je het te vertikken aan te nemen dat het de enige juiste en 100% legale oplossing is.

ARME AOW’er

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ja, dat is legaal. Kan zijn dat je een 0800 nummer moet bellen tijdens de activering van XP, maar als je er een sticker op hebt zitten, is het legaal.

Mits, zoals al eerder gezegd, je exact de goeie versie hebt. Dus NL en OEM.

En let aub een beetje op je woordvolgorde en gebruik leestekens.

[ Voor 12% gewijzigd door Rainmaker op 01-08-2007 23:07 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je een licentiecode ? Zo ja, download of koop een CD en installeer Windows. (Bij sommige winkels kan je een CD kopen zonder code voor ~15 euro)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je eigenlijk al geprobeerd om op een andere machine een backup van dat schijfje te maken? Dat lijkt mij toch de eerste logische reactie.

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 01-08-2007 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar kan ik aan een versie geraken die hetzelfde is? Want het moet dan ook een recoverydisk zijn van Fujitsu Siemens als ik het goed begrijp? Of kan ik dat ook ergens downloaden?
De versie die ik heb is gewoon een OEM versie.

Ik zal eens proberen om een backup te maken van de cd maar dit zal maar in't weekend zijn want hij ligt bij m'n vriendin.

Waren er genoeg leestekens?

Bedankt voor alle reacties in in ieder geval al!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Nee, niet een recovery cd, gewoon de windows installatie cd.
Waarschijnlijk heb je een windows xp oem cd nodig.
En waar je die vandaan haalt maakt niet uit, al haal je hem met emule binnen.
Al pak je je eigen cd. De cd mag ook gewoon een kopie zijn, zolang je maar de licentie code intikt die op de sticker op haar pc staat.

Als tijdens de installatie de licentie code niet werkt, dan heb je de verkeerde cd gebruikt.
Als het een recente pc is zal je waarschijnlijk een xp met sp2 cd moeten hebben.
Is het een oudje dan heb je kans dat je de sp1 of zelfs de eerste xp versie moet hebben.

je hebt dan een legale installatie, die je gewoon kan activeren.
En als dat activeren niet lukt dan bel je het telefoonnummer wat tijdens de activatie wordt weergegeven.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 02-08-2007 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah inderdaad.
Kwist niet dat je een andere licentie kon gebruiken dan degene die bij de cd zat.
Ik heb mijn OEM versie gebruikt zoals jullie zeiden met haar licentie en hij is nu aan het installeren.
Registreren zal dan ook geen probleem zijn denkik.
Bedankt
Pagina: 1