Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ALG?] Bij openen los frame, jumpen naar website?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

ik loop met mijn eerste website ooit tegen een dingetje aan wat niet heel erg kritiek is in mijn ogen maar wel onhandig en ik zou dat graag op een creatieve wijze opgelost zien. Ik werk met frames binnen mijn site en bepaalde paginas worden door bijvoorbeeld google netjes gevonden maar als je de link dan aanklikt dan kom je natuurlijk uit op een pagina die bestemd is voor een frame en dus blijft de rest van de site buiten beschouwing. Nu is daar met een "home" knopje makkelijk iets aan te doen natuurlijk, maar is het mogelijk om mbv een scriptje bij het openen van de pagina's, de browser te laten kijken of de pagina in een frame wordt geopend of niet, en zo nee, dat ie dan automatisch de site opnieuw laadt, en de betreffende pagina in het juiste frame, en dus ook weer in de juiste context en layout, laat zien?

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt toch? En aangezien ik voorlopig nog een nono ben op het gebied van scripting stel ik alle hulp op prijs. :)

Verwijderd

En als je zoekt op "zoekmachine frames" krijg je zeker ook geen resultaten?

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we proberen... :X

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 23:28

Comgenie

Soms heb je dat

Ken het probleem, ook marktplaats heeft zo'n scriptje

http://www.spiderglobe.com/optimize/opt_frames1.htm

daar staat eigenlijk alles wel wat je precies bedoeld en nodig hebt.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Doe maar niet, frames gebruiken... Het is al jarenlang bekend dat dat niet handig is (usability-expert Jakob Nielsen schreef er al over in 1996), maar helaas zijn er nog teveel tutorials en boeken met verouderde kennis in omloop waardoor zelfs anno 2007 mensen nog steeds hun tijd verspillen aan het leren hoe je moet bouwen met frames, tabellen gebruikt voor layout, font-elementen inzet voor tekstopmaak, etc.. Zie ook: nadelen van frames
I.p.v. trucjes zoeken en inzetten om toch maar niet van frames af te hoeven stappen, kun je beter gewoon van frames afstappen en uitzoeken hoe je wél een goeie site bouwt.

Cogito ergo dubito

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit deden we inderdaad al in 1996, dus ik zou je toch willen vragen iets meer moeite te doen voordat je een topic opent :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1