Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C++] Communicatie met Intellibox (modelspoor)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb over dit onderwerp al heel wat rond gezocht, maar zie door de bomen even het bos niet meer.

Ik weet dat er al best wat software te vinden is om met de computer een Intellibox (modelbaanbesturing) aan te sturen. Maar graag zou ik hier zelf eens mee willen "spelen" en misschien ook wel een eigen programmaatje schrijven.

Ervaring met (Visual) C++ heb ik wel, maar ik vraag met af wat het verstandigste is (of wat mogelijk is):
  • Bestaat er misschien een header-file voor C++ met Intellibox-functies?
  • Of moet ik me gaan verdiepen in de communicatie-standaard van de Intellibox en puur gaan communiceren met de seriële poort?
Begrijp me niet verkeerd. Ik vraag van jullie absoluut geen kant en klare oplossing, maar ik zou graag jullie mening eens willen zien over de manier van aanpak.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik denk dat je toch ergens een SDK of in ieder geval specificaties vandaar moet halen, het lijkt me niet zo eenvoudig, vooral als je weinig ervaring hebt, om zelf uit vinden wat en hoe aangestuurd wordt.. Er is niks te vinden op google??

http://www.google.com/search?hl=en&q=Intellibox+c%2B%2B
http://www.robh.nl/digsoft.php

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:18

CodeIT

Code IT

Het schijnt dat dit project op sourceforge overweg kan met de Intellibox, misschien kun je daar wat code uithalen.
Hier staat een API library die je misschien kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat een API library die je misschien kunt gebruiken.
Die lijkt me inderdaad erg bruikbaar _/-\o_

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:18

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:33:
[...]

Die lijkt me inderdaad erg bruikbaar _/-\o_
Ere wie ere toekomt. Megamind was eerder :)