Toon posts:

[xp/vista] hoe wat en waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil mijn system weer eens helemaal gaan reinstallen, nu zit ik te kijken wat ik het beste kan doen.
mijn specs

p4 2.8
1024 twinmos dual
fx5200 video
2x maxtor 60 en 90gb
1x WD 250 gb Sata 7200
1x lan
2x DVD rw
450w voeding

nu wil ik dus windows opnieuw gaan installen zit allereerst te twijfelen tussen vista en xp.

en hoe kan ik het beste gaan installen?

op welke schijf windows en in hoeveel partities en in welke partitie windows dan?

ik moet zowiezo voor die sata schijf met bootfloppy werken.

Ik wil het uiterste er uit halen zonder te overklocken.

Echt gamen doe ik niet meer nieuwsgroepen leeg halen en surfen.

Wie gaat mij de wijze les geven, hoe wat en waar???

Groetjes

Corstiaan

Verwijderd

Ik zou persoonlijk op XP blijven. Omdat deze minder 'resources' opneemt, en je je mischien wel ontzettend gaat ergeren waarop de manier Vista werkt.

Ik heb 2 dagen met ultimate gedraaid, van ellende weer terug naar XP. Het lag niet aan mijn hardware of performance, maar gewoon de manier waarop Vista werkt vindt ik niet echt lekker werken :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je het onderste uit de kan wil halen met die specificaties zou ik gewoon bij XP blijven. Vista heeft sowieso meer resources nodig en heeft momenteel toch nog wel wat rare bugs er in zitten (onder andere met de slaapstand en USB apparaten).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

xp op de sloomste, vista op de snelste schijf, als dual boot. Bootfloppy is voor een sataschijf geloof ik niet nodig, alleen als je raid wil draaien.

partities... niet doen, alleen lastig met ruimtetekort e.d.

vista's nieuwe interface zul je waarschijnlijk niet kunnen draaien, en vista zal uberhaupt niet als snelste draaien.

dus eerst xp d'r op, waarschijnlijk op die van 60, dan vista er op, op die van 250, en die van 90 gebruiken als backup.

-_-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou allereerst eens rondkijken en wat nalezen of er niet meer mensen in hetzelfde schuitje hebben gezeten (vast wel, er is namelijk een Ervaringen topic geweest).

In deze vorm heeft eigenlijk niemand behalve jij wat aan dit topic, en dat is niet de bedoeling van GoT.
Graag zelf dus je huiswerk a.k.a research doen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.