HP Pavilion 9595 - Vista start (voor 1ste keer) niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 903 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Vandaag eindelijk mijn HP 9595 Binnen, loopt opeens de windows vista setup vast. Computer opnieuw opgestart, alleen nu wil windows vista niet meer opstarten. Er staat iets van bla bla reboot de laptop of installeer windows vista opnieuw.

Helaas zitten er geen herstel cd's bij want die moet je zelf maken, nu blijkt dat je ook via de harde schijf, dus zonder herstel cd's windows vista kan herstellen. Als er tijdens het logo van HP op F11 wordt gedrukt. Als ik op F11 klik krijg ik het venster veilige modus (wat ook niet werkt), en normaal opstarten etc....

Helpdesk gebeld en die vertelde mij de harde schijf te scannen, dit heb ik gedaan maar er bleken geen fouten aanwezig te zijn. En hij vertelde mij ook F11 te gebruiken om windows vista te herstellen via de hdd.

Nu is de helpdesk dicht en wil toch graag mijn laptop werkend hebben, iemand nog een idee hoe ik het aan de praat kan krijgen?

Ik heb dus geen herstel cd's. Maar herstellen moet ook kunnen via de hard disk.

Heb al op google gekeken om herstel cd's via opdracht promt te maken maar dat wil ook niet lukken, daarvoor is ook F11 nodig.

Het knopje F11 is volgens mij niet kapot want er komt dus wel een ander venster.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
OEM versie windows VISTA downloaden via een torrent oid en met de key die op de sticker staat installeren.

En nee, het is niet illegaal als je een mediakit van iemand anders gebruikt. :)

[ Voor 28% gewijzigd door ilovetechno op 01-08-2007 18:40 ]

• D467
ilovetechno schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:39:
OEM versie windows VISTA downloaden via een torrent oid en met de key die op de sticker staat installeren.

En nee, het is niet illegaal als je een mediakit van iemand anders gebruikt. :)
Ja en dan alle drives handmatig installeren? Of kan ik dat nog terug halen via de hdd?

EDIT:

Ik vind ook 2 oude berichten op tweakers over dit probleem maar wat is een MDR?
F11 doet het bij mij niet meer, daar de MBR dus door mijn vista helemaal schoongepoetst is. Herstel-CD's kan ik niet bestellen, daar ik geen creditcard heb. Wat nu?
XP cd erin en mbr terug plaatsen?
Daarna Vista er weer op.
Je had dus geen backup DVD's gebrandt van zoals je de laptop origineel had ontvangen?
EDIT:

Heb maar de cd/dvd's besteld via hp, duurt alleen nog 10 dagen voordat ik ze heb |:(

[ Voor 40% gewijzigd door D467 op 02-08-2007 12:28 ]

• D467
Heb hier nog een oude laptop staan van compaq met windows home edition cd's.
Stel ik installeer deze krijg ik dan problemen met activeren windows?

En stel ik download windows vista via torrent, kan ik deze dan LEGAAL activeren?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

D467 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:14:
Heb hier nog een oude laptop staan van compaq met windows home edition cd's.
Stel ik installeer deze krijg ik dan problemen met activeren windows?
Problemen met vista? Of installeren en draaien van Vista? Hou in de gaten dat Vista wel een goeie PC / laptop nodig heeft en geen oude laptops die onder de systeemeisen werken.
En stel ik download windows vista via torrent, kan ik deze dan LEGAAL activeren?
Als er een legeale key bij zit wel :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• D467
Outerspace schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:59:
[...]

Problemen met vista? Of installeren en draaien van Vista? Hou in de gaten dat Vista wel een goeie PC / laptop nodig heeft en geen oude laptops die onder de systeemeisen werken.

[...]

Als er een legeale key bij zit wel :)
Lees mijn vorige post, dat er geen cd's bij mijn nieuwe pavilion zat, en dat dat nog 10 dagen gaat duren ;(

Verwijderd

Als je visa (van een gedownloade versie desnoods) herinstalleert, en visa vindt een versie op de hdd, zal je wel een optie krijgen die te repareren, en zo de drivers behouden?

• D467
Ik ga het proberen :*)

• D467
Vista draait er nu al een paar dagen op. Werkt allemaal prima alleen kan ik windows niet activeren, het het stickertje al overgetypt, heb al dat nummer gebeld maar helaas....

Ik heb tijdens de setup mijn code achterop mijn laptop ingevoerd, wat nu 8)7

Heb de cd's trouwens nog niet binnen :|

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
MBR staat trouwens voor Master Boot Record.

Dat probleem is ook bekend bij microsoft, check eens hier: You may be prompted to activate Windows Vista on a computer on which Windows Vista was already activated by a Volume License or OEM installation

That's the way the cookie crumbles.

• D467
Als ik de update wil installeren zegt hij dat het niet voor mijn systeem is :/

Ik kan nu wel Microsoft bellen, maar ik heb de originelen cd's nog niet binnen, alleen een windows vista dvdtje via torrent.... Product key etc heb ik wel. Is het slim om ze te bellen? :>

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-01 13:27

Murk

Is this thing on?

Meld het even als het gelukt is, en meld aub ook of het aan de laptop lag of toevallig aan jouw exemplaar :) ik wil deze laptop aanbevelen bij een vriend maar wil graag weten of dit een euvel is dat specifiek bij dit product voorkomt.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• D467
Vrijdag eindelijk mijn cd's binnen, alle hardware werkt eindelijk perfect, windows vista is automatisch geregistreerd :*)

Wel jammer van al die gratis rotzooi die standaard geinstalleerd is, google toolbar, trail norton etc....

Video kaart werkt nu eindelijk goed, wat een top laptop _/-\o_

Het probleem was dat ik tijdens de eerste setup (van windows vista) het scherm heel effe heb dichtgeklapt (om het patroon op de klep te checken :P ). Als je dat afbreekt werkt de laptop niet meer, en herstellen via de hdd ook niet, dus moet je de herstel cd's bestellen...

[ Voor 31% gewijzigd door D467 op 18-08-2007 23:38 ]

• Murk

Murk

Is this thing on?

Okay. Is het een beetje een laptop waarop je kunt gamen?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:42

TDB

D467 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:25:
Het probleem was dat ik tijdens de eerste setup (van windows vista) het scherm heel effe heb dichtgeklapt (om het patroon op de klep te checken :P ). Als je dat afbreekt werkt de laptop niet meer, en herstellen via de hdd ook niet, dus moet je de herstel cd's bestellen...
Ik blijf het wel raar vinden dat je de herstel cd's moet bestellen ipv het er al standaard bij zitten. Ben overigens benieuwd naar je ervaringen.......

PSN: TDBtje

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Idd, maar zolang je geen gekke (domme) dingen gaat doen tijdens je installatie (zoals deze topic goede voorbeeld van) dan heb je altijd nog een recovery partitie op je hdd staan. Ook geval bij een Dell die ik hier heb staan, gewoon tijdens opstarten de knopje indrukken en herinstaleren maar. Natuurlijk is een cd-tje wel handig natuurlijk.

• D467
BoyzNDaHood schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:46:
Idd, maar zolang je geen gekke (domme) dingen gaat doen tijdens je installatie (zoals deze topic goede voorbeeld van) dan heb je altijd nog een recovery partitie op je hdd staan. Ook geval bij een Dell die ik hier heb staan, gewoon tijdens opstarten de knopje indrukken en herinstaleren maar. Natuurlijk is een cd-tje wel handig natuurlijk.
Mwah kunnen wel besparen op 1 herstel dvdtje, maar ze leveren er wel een help cd/dvd van de tv kaart erbij :/

Wat ik ook wel jammer vind is dat de hoofdtelefoon aansluitingen aan de voorkant zitten, wil ik goeie speakertjes aansluiten heb ik weer zoon lelijk draad aan de voorkant...

Voor gamen vind ik deze laptop perfect, unreal tournament, gta sanandreas, battlefield 2, allemaal op zijn hoogst kwa settings :)

Wat mij wel irriteert is die kleine shift toets aan de rechter kant....

[ Voor 4% gewijzigd door D467 op 21-08-2007 19:50 ]

• Murk

Murk

Is this thing on?

Losse speakers zijn uitermate handig voor een gamer die veel bewegingsvrijheid wil, ja. *o jee, wat een niveau*

Niet zeuren die éne keer dat je speakers aan wil sluiten dat je dan een draadje ziet.. dat zul je toch niet gauw doen op je laptop.. o je laat je laptop veel stil staan? Dan was je toch beter af geweest met een desktop zou je zeggen?

@ 2e post hieronder: ik lach me stuk 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Murk op 22-08-2007 20:41 ]

• BoyzNDaHood
Misschien handig wanneer je thuis ben? Ik sluit ook wel eens een grotere scherm en toetsenboard + boxen aan. Vooral handig als je geen desktop (meer) heb. Zodra je het huis uitgaat ga je idd niet meer boxen etc. meesjouwen, maar vroeg of laat kom je toch een keer thuis. Als je dan normaler wilt werken is dat toch heel logisch?Maargoed, waarom een laptop kopen als je je desktop overal mee kan sjouwen.

[ Voor 16% gewijzigd door BoyzNDaHood op 22-08-2007 00:06 ]

• Renshetmens
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2025
Omdat je een desktop niet kunt gebruiken in de trein of op school

• BoyzNDaHood
Vriend, dat laatste was sarcastisch bedoelt.
Pagina: 1