Toon posts:

Optical out converter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb mischien een vreemde vraag, maar ik heb dus een Playstation 3. Daar zit een Optical out op. Maar mijn 5.1 set is analog. Is er een manier om van die optical out naar mijn 5.1 analog te gaan? Of is er een ander (niet te duur) alternatief?

Alvast bedankt!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

De enige manier is een losse dolby digital of een DTS decoder te gebruiken. Je kan die van creative soms wel ergens vinden.

Dat kost je ongeveer 100 euro. Net zoveel als een 2e hands dolby digital / DTS versterker. Als je het al kan vinden. Ik zou voorlopig lekker stereo aansluiten en dan prologic gebruiken voor spelletjes. Dat werkt ook prima.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:28:
De enige manier is een losse dolby digital of een DTS decoder te gebruiken. Je kan die van creative soms wel ergens vinden.

Dat kost je ongeveer 100 euro. Net zoveel als een 2e hands dolby digital / DTS versterker. Als je het al kan vinden. Ik zou voorlopig lekker stereo aansluiten en dan prologic gebruiken voor spelletjes. Dat werkt ook prima.
Het probleem is een beetje dat ik mijn video van HDMI naar DVI stuur (of iig wil gaan sturen) zodat ik op een computer scherm kan spelen. Maar dan gaan geluid natuurlijk niet mee. Dus ik ben naar alternativen aan het kijken hoe ik toch geluid kan krijgen.

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Kratilim_Valqui schreef:
Is er een manier om van die optical out naar mijn 5.1 analog te gaan? Of is er een ander (niet te duur) alternatief?

Alvast bedankt!
Nee die is er niet! (geen converter) wel een alternatief namelijk een goede 5.1 speakerset kopen met opticial en optische ingangen ;) (bv: Logitech Z5400 serie of de 5500)

A world without gadgets is no world ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:34:
[...]

Het probleem is een beetje dat ik mijn video van HDMI naar DVI stuur (of iig wil gaan sturen) zodat ik op een computer scherm kan spelen. Maar dan gaan geluid natuurlijk niet mee. Dus ik ben naar alternativen aan het kijken hoe ik toch geluid kan krijgen.
Een PS3 heeft toch ook gewoon een normale analoge stereo aansluiting. Daar ga je prima geluid uit krijgen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Teufel heeft de decoderstation 3.. voor 129 euro incl. verzendkosten. De vraag is of het dat waard is voor je... waarschijnlijk niet.

gr Sjoerd
Pagina: 1