Laptop repareren en verkopen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ongeveer 2 jaar geleden kocht ik een Sony Vaio laptop (PCG-K415B). Na een jaar gebruik werd de processor steeds 90 graden en dat kwam omdat er zo veel stof in zat, daarom had ik hem samen met een vriend uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Maar een jaar later was het weer zo ver, maar nu was ik het echt zat. We hadden echt ALLES uit elkaar gehaald, op het scherm na dan. Om bij de ventilatiebuisjes te komen moesten we zelfs de processor loshalen en dit is waar het probleem ontstond...

Na hem weer in elkaar gezet te hebben bleek dat we de processor niet goed hadden teruggezet, 2 pins waren blijkbaar niet echt blij met ons.

De processor (Celeron D 345) is dus stuk, ik heb een iMac aangeschaft en wil eigenlijk mijn laptop niet eens meer terug!
Maargoed de laptop was ongeveer 1000 euro, een nieuwe processor kost iets van 130 euro (plus ik moet hem er in laten zetten). En ik kan voor mijn (dan gerepareerde) laptop iets van 400 a 500 euro krijgen als ik het echt goed doe denk ik.

Wat zouden jullie doen? Is dit de moeite waard om hem te repareren en verkopen? Of zal ik hem maar houden na de reparatie?

Verwijderd

Dat zul je toch echt zelf moeten kiezen. Je geeft al duidelijk de voordelen aan.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Je zou hem zo ook al kunnen verkopen.

• FerdiV
MaCe1337 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:31:
Je zou hem zo ook al kunnen verkopen.
Denk je dat ik er dan wat voor krijg? En uhm, zou ik er ook bijvoorbeeld een andere processor in laten zetten? Een goedkopere...

EDIT: Owja nog iets, als ik dat doe dan zou ik wel graag mijn data nog van de HDD afhalen en hem vervolgens leegmaken. Hij is wel gemakkelijk los te maken, aan de achterkant zit namelijk een klepje. Maar hoe kan ik dat doen? Heb ik daar alleen een kabel voor nodig? En uh, als ik hem leeg maak kan de koper er zeker alleen maar minder mee en zal ik er nog minder geld voor moeten vragen of is dat niet zo?

[ Voor 41% gewijzigd door FerdiV op 01-08-2007 17:46 ]

Verwijderd

Ik denk dat je er zo ook nog wat voor kan krijgen.. Als een nieuwe proc 130 kost en je denkt er 400 voor te krijgen zou ik 275 proberen zonder proc..

Je HDD hoef je niet eruit te halen. Je kan gewoon via netwerk alles overzetten wat je belangrijk vindt en daarna de rest formatteren. Als je hem eruit haal is dat 1 meer onderdeel dat er niet in zit en dus nog minder geld voor jou.

• FerdiV
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:01:
Ik denk dat je er zo ook nog wat voor kan krijgen.. Als een nieuwe proc 130 kost en je denkt er 400 voor te krijgen zou ik 275 proberen zonder proc..

Je HDD hoef je niet eruit te halen. Je kan gewoon via netwerk alles overzetten wat je belangrijk vindt en daarna de rest formatteren. Als je hem eruit haal is dat 1 meer onderdeel dat er niet in zit en dus nog minder geld voor jou.
Ja maar er zit gewoon een klepje voor de HDD aan de onderkant van de laptop, dus ik haal hem er in 3 seconden uit en zet hem er in 1 klik weer in :P En via netwerk kan toch niet want de laptop kan niet aan... Kan ik hem er niet gewoon uithalen en met een kabel hem op een andere pc aansluiten en dan de data eraf halen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

taxatietopics zijn niet de bedoeling. Zet je laptop op Vraag en Aanbod en kijk naar vergelijkbare laptops om de prijs te bepalen.

(een tweedehands Celeron voor 400-500 euro? Dat is lachwekkend hoog, daar heb je een nieuwe voor met garantie..)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

FerdiV schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:12:
[...]

Ja maar er zit gewoon een klepje voor de HDD aan de onderkant van de laptop, dus ik haal hem er in 3 seconden uit en zet hem er in 1 klik weer in :P En via netwerk kan toch niet want de laptop kan niet aan... Kan ik hem er niet gewoon uithalen en met een kabel hem op een andere pc aansluiten en dan de data eraf halen?
Click Je kan ze vast wel goedkoper ergens krijgen, maar ze zijn er wel :)

• FerdiV
gambieter schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:14:
taxatietopics zijn niet de bedoeling. Zet je laptop op Vraag en Aanbod en kijk naar vergelijkbare laptops om de prijs te bepalen.

(een tweedehands Celeron voor 400-500 euro? Dat is lachwekkend hoog, daar heb je een nieuwe voor met garantie..)
Ik probeer hem hier niet te verkopen hoor! Wil alleen weten HOE... Kom op als iemand me even helpt hoe ik mijn HDD van me laptop kan koppelen aan me laptop enzo dan ben ik al weer bijna klaar...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FerdiV schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:17:
[...]

Ik probeer hem hier niet te verkopen hoor! Wil alleen weten HOE... Kom op als iemand me even helpt hoe ik mijn HDD van me laptop kan koppelen aan me laptop enzo dan ben ik al weer bijna klaar...
Harde schijf eruit halen, verloopstukje voor 2.5" disk of USB externe behuizing kopen, aansluiten, overpompen, klaar. Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:28:
[...]

Harde schijf eruit halen, verloopstukje voor 2.5" disk of USB externe behuizing kopen, aansluiten, overpompen, klaar. Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken?
Dat is toch wat hij ook vraagt :? Je verwijst 'm meteen maar door naar V&A terwijl hij graag z'n data eraf wilt halen... :/

• FerdiV
Mmm ok zal dan wel een kabel er voor zoeken, die van een HDD aansluiting naar USB gaat ofzo. Dank u wel allemaal :)

@gambieter: Je bent geen mod, waarom probeer je dan te doen alsof?

EDIT: Trouwens, is het dan erg als ik de schijf helemaal leeg haal (formateer)?

[ Voor 18% gewijzigd door FerdiV op 01-08-2007 18:47 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FerdiV schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:40:
@gambieter: Je bent geen mod, waarom probeer je dan te doen alsof?
Doe ik niet, ik probeer je te helpen om te voorkomen dat je topic dichtgaat. Je twijfelt duidelijk, maar je hebt niet echt zelf veel vooronderzoek gedaan, iets wat van een tweaker verwacht wordt :) .
EDIT: Trouwens, is het dan erg als ik de schijf helemaal leeg haal (formateer)?
Wat denk je zelf? Was je van plan het met of zonder Windows te verkopen?

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 01-08-2007 18:55 ]

Verwijderd

Als je niet wilt dat je data nog teruggehaald kan worden op je Laptop hardeschijf dan moet je 'm niet formatteren maar shredden.

Je kan namelijk de data 100% terughalen na een format :)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kan je niet gewoon de pinnentjes van de processor terugbuigen? Meestal werkt het dan nog gewoon.

Verwijderd

FerdiV schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:40:
Mmm ok zal dan wel een kabel er voor zoeken, die van een HDD aansluiting naar USB gaat ofzo. Dank u wel allemaal :)
Je kan een ide converter van 2,5 naar 3,5 inch kopen, (printplaatje met 2 x ide aansluiting) en 'm in een gewone pc hangen naast een andere schijf, en data kopieëren. Of je koopt een 2,5 inch usb casing, een aluminium kastje waar je 'm inschuift, wat je met een kabel aan een usb poort hangt. Als losse kabel heb ik dit nog niet gezien. Op ebay velen, marktplaats wsl ook.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

dban: http://dban.sourceforge.net/

Gratis, en misschien dat de AIVD er nog wat mee kan, maar verder hoef je je echt geen zorgen te maken.

• FerdiV
Ik denk dat dit is wat ik zoek, echt geniaal deze persoon heeft een leuk handeltje (heb een beetje gezocht naar USB4you). Het leuke is dat deze persoon zelfs in mijn dorp woont, haha!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FerdiV schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:23:
Ik denk dat dit is wat ik zoek, echt geniaal deze persoon heeft een leuk handeltje (heb een beetje gezocht naar USB4you). Het leuke is dat deze persoon zelfs in mijn dorp woont, haha!
Check even of dit compatibel is met jouw harddisk. Misschien dat het alleen sATA of pATA doet, en heb jij net de verkeerde ;)

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
- 400-500 voor een oude laptop is echt super duur? Geen garantie, gebruikers sluitage, slechte accu, helemaal open gehaald en oud hardware.

- Voor 10 euro (heb ik zelf ook) kan je ook gewoon een 2,5 inch externe hardeschijfbehuizing kopen. Hier prop je gewoon je hdd in, formateer (of iets anders zoals vermeld in deze topic) en pleur windows gewoon weer erop (recovery/windows instalatie cd)? Heeft de koper niet jou data, maar wel windows.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
Is zo'n ding niet makkelijker?

Verwijderd

FerdiV schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:23:
Da's handig, heb er gelijk 1 besteld in Hongkong, duurt wat langer voordat ie hier is, edoch €18 tegenover $11 maakt geduldig.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

het is aan jou om die keus te maken en niet aan ons ;)

Dit soort topics krijg je altijd een houden/verkopen 'oorlog'. dit is niet de bedoeling van CSL en daarom gaat dit topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.