Toon posts:

MD97900 bootproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb hier een laptop in mijn schoot geworpen gekregen en de vraag of ik deze kan repareren. Meestal gaat het dan over een of ander virusprobleem, maar deze laptop heeft bootproblemen.
Hier weet ik echter geen weg mee, kan er iemand mij helpen ?

Situatie:

De laptop is een Medion MD97900.

Gewone opstart geraakt hij voorbij het bootmenu, maar zodra het windowslogo erop komt, krijg je snel een blauw scherm (te snel, want je kan niet lezen welke foutmelding hij geeft, fysieke geheugendump mss) en reboot.

Ook bij alle andere opties (veilige modus,...) krijg je dezelfde problemen.

Formateren lijkt mij dan een optie, maar ik zou de gegevens eerst nog van de HD moeten kunnen halen. Ik heb geprobeerd met 2 live CD's van linuxversies, de 2 computers via een switch verbinden en een sambaserver opzetten om zo de gegevens te kunnen overzetten. Maar hij herkende de HD niet in beide linuxdistributies ...

Wat doe ik fout, of wat kan ik er aan doen ?

Merci alvast

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test eens of je geheugen nog goed is, vaak krijg je dit soort probs door brak geheugen. Anders zou ik de hdd er even uithalen en aansluiten op een andere pc zodat je kan backuppen en dan kan herinstalleren.

• Kveli
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-03-2025
Terw_Dan schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:21:
Test eens of je geheugen nog goed is, vaak krijg je dit soort probs door brak geheugen. Anders zou ik de hdd er even uithalen en aansluiten op een andere pc zodat je kan backuppen en dan kan herinstalleren.
Hangt er natuurlijk vanaf hoe makkelijk die laptop te demonteren valt... verder is dat wel de makkelijkste optie.

A dyslexic, agnostic insomniac : one who lies awake at night wondering if there really is a dog...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kveli schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:39:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf hoe makkelijk die laptop te demonteren valt... verder is dat wel de makkelijkste optie.
Makkelijkste optie hoeft niet per se, dat is imho ook niet belangrijk. Het gaat erom dat het de meeste failsafe manier is, zeker om nog wat gegevens te redden :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:49:
[...]

Makkelijkste optie hoeft niet per se, dat is imho ook niet belangrijk. Het gaat erom dat het de meeste failsafe manier is, zeker om nog wat gegevens te redden :)
Dat zal ik morgen eens bekijken of ik hem kan demonteren, maar ik zal eerst maar eens informeren of er garantie op dat ding zit en of dat blijft gelden als ik hem open gehad heb.

Verder heb ik geen ervaring met laptop's openvijzen (pc's genoeg gedaan) dus ik zal morgen wel laten weten.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kveli schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:39:
[...]

Meestal zit er wel een HDD klepje, maar t zou natuurlijk kunnen dat dat hier niet zo is.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb ook een Medion. Is vrij makkelijk: klepje openschroeven, dan 4 schroeven losdraaien en je kunt de hd eruit halen.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop eens opengevezen en de HD + RAM eruit gehaald. De HD is een Serial ATA maar ik heb geen andere computer met SATA aansluitingen, enkel IDE. Dus die optie valt dan ook af.

Ik heb nu de laatste knoppix distributie gedownload, en hier herkent hij wel de sataschijf. Nu kan ik de belangrijkste gegevens op een USB-stick zetten en de pc formateren. Hopen dat daar de problemen mee opgelost zijn.
Pagina: 1