[PC][Adventure] Fate by Numbers

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning Ogre
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-04 10:04
Het pers bericht:

Fate by Numbers nu beschikbaar als gratis download
Een full motion video adventure in een futuristische film noir setting

Breda, Nederland – De Full Motion Video adventuregame ‘Fate by Numbers’ is vanaf nu gratis te downloaden op www.fatebynumbers.com. De Engelstalige adventure gebruikt videobeelden opgenomen voor een groen scherm met toegevoegde 3d achtergronden. Het spel bevat meer dan een uur aan opgenomen HD materiaal met professionele acteurs en een soundtrack speciaal geschreven voor het spel.

Privé-detective Alice Sanger heeft de opdracht gekregen om een koffer te bemachtigen, maar raakt al snel verzeild in een groot complot vol dubbele agenda’s. Het mysterie wordt alleen maar persoonlijker als blijkt dat een van de hoofdrolspelers haar doodgewaande man blijkt te zijn. Wat volgt is een geheimzinnige reis door alle lagen van een wereldstad in de toekomst met jaren vijftig film noir invloeden.

De download op de website bevat een torrent link. Met deze link (tracker) kunnen mensen met een torrent client (utorrent, bittorent, ABC) het spel downloaden. De spelers kunnen kiezen tussen twee versies; een versie met een hoge kwaliteit video (1,2 Gb) en een versie met een normale kwaliteit video (800 Mb). Beide versies bieden evenveel videomateriaal.

Revival :
Fate by Numbers is gemaakt als afstudeerproject voor de opleiding Communicatie en Multimedia Design (Avans) te Breda. De vier studenten achter het project richtte het fictieve bedrijf op om het spel uit te voeren. Het spel is gemaakt met een extreem laag budget.

Website: www.fatebynumbers.com
Email: info@fatebynumbers.com

Op de website vind je meer informatie over het project, gemaakt door 4 studenten en een budget van 1500 euro. Een aantal ingame screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.fatebynumbers.com/photos/div/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fatebynumbers.com/photos/div/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fatebynumbers.com/photos/div/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fatebynumbers.com/photos/div/4.jpg

Het spel is te downloaden door middel van de volgende torrents (deze zijn ook op de webiste te vinden):

een grotere versie van 1,2 gb big iso
en een kleinere versie van 770 mb small iso

En natuurlijk krijgen wij graag reacties over wat jullie er van vonden! Zowel negatief als positief wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning Ogre
Ik bedenk me net dat er mogelijk problemen komen door het plaatsen van torrent links. Mocht dit een probleem zijn ontvang ik hier graag een pm over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Burning Ogre schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:43:
Ik bedenk me net dat er mogelijk problemen komen door het plaatsen van torrent links. Mocht dit een probleem zijn ontvang ik hier graag een pm over.
Torrents zelf lijken mij geen probleem, het zijn de torrent-sites met illegale stuff die niet mogen :)

Een leuk afstudeerproject, ik zal hem binnenkort downloaden. Ben heel erg benieuwd, en ben sowieso aan een adventure toe :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:32

_Apache_

For life.

Is dit een film of spel.. Lijkt meer op een film.. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien nuttig om te vertellen wat het verschil is tussen de smalle en big iso.
Kijk er ook gewoon overheen, sorry

[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 01-08-2007 15:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_Apache_ schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:46:
Is dit een film of spel.. Lijkt meer op een film.. :)
anders lees je het persbericht even :P
ik lees meerdere keren 'adventure', 'game' en 'spel' en nergens 'film' :P
Kixtart schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:48:
Misschien nuttig om te vertellen wat het verschil is tussen de smalle en big iso.
Goeie vraag, misschien HD vs non-HD?
Kixtart schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:50:
[...]

Anders lees je het persbericht even :P
hehehe :P

[ Voor 75% gewijzigd door anandus op 01-08-2007 15:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

anandus schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:48:
[...]

[...]
Goeie vraag, misschien HD vs non-HD?
Anders lees je het persbericht even :P (ik zag het dus ook niet aan het begin. Had alleen de download links gezien)
De spelers kunnen kiezen tussen twee versies; een versie met een hoge kwaliteit video (1,2 Gb) en een versie met een normale kwaliteit video (800 Mb). Beide versies bieden evenveel videomateriaal.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

anandus schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:48:
[...]
Rustig, rustig :+ .

En ik las Soundtrack, pro acteurs, HD opnames... :9

Omdat er veel filmelementen inzitten dacht ik daar aan. Zal m vanavond even downloaden, ben benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 01-08-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning Ogre
hdv hebben we voornamelijk gekozen omdat dit hogere resolutie materiaal beter te bewerken is maar ook omdat het goedkoop is :) (het keyen van hdv gaat nu eenmaal makkelijker dan een mini-dv cam van dezelfde klasse). Ook is de uiteindelijke resolutie 1024x576 en minidv gaat maar tot 768x420

De grote versie heeft een video bitrate van 2600 kb/s en audio van 192 kb/s
De kleine versie heeft een video bitrate van 1300 kb/s en audio van 128 kb/s
Het spel behoud een native resolutie van 1024x768

[ Voor 26% gewijzigd door Burning Ogre op 02-08-2007 01:12 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gek op adventures, maar heb geen programma's om torrents mee te downloaden (en ook niet van plan om die te installeren). Maar eens zien of ik iemand zo gek kan krijgen om dat voor me te doen. :)
Leuk initiatief in ieder geval. Waarom eigelijk gekozen voor FMV? De 'echte' ontwikkelaars hebben dat al jaren geleden laten vallen omdat het heelbewerkelijk en duur is, en jullie doen het met een klein budget juist wel? Grappig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:32:
Ik ben gek op adventures, maar heb geen programma's om torrents mee te downloaden (en ook niet van plan om die te installeren). Maar eens zien of ik iemand zo gek kan krijgen om dat voor me te doen. :)
Leuk initiatief in ieder geval. Waarom eigelijk gekozen voor FMV? De 'echte' ontwikkelaars hebben dat al jaren geleden laten vallen omdat het heelbewerkelijk en duur is, en jullie doen het met een klein budget juist wel? Grappig. :)
Gebruik dan Utorrent :) Hoef je niks voor te installeren, en is een standalone bestandje van nog geen halve MB. en het is nog eens een van de beste clients ook. makkelijk, snel, easy as.. ehh, Utorrent :)

Btw, dit soort torrents en het programma zelf zijn compleet legaal, en in Utorrent zit niets aan spyware oid verwerkt.

Hier kan je 'm downloaden:

http://www.utorrent.com/download.php

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning Ogre
@pollo,

Het was ook zeker de bedoeling om te testen of dit nog op gaat, fmv in een adventure game. Op dit moment kun je heel wat meer met Autodesk 3dsMax, Adobe AfterEffects en Premiere dan 10 jaar geleden (ten tijden van Phantasmagoria en Gabriel Knight 2). Aan ingame 3d modellen worden tegenwoordig ook heel hoge eisen gesteld.

Al is film/video niet flexiebel. Je moet dus ook een goed plan hebben voor wat je wilt en hoe je dit op gaat lossen, voordat je de studio in gaat om te filmen.

Voordat we deze game gemaakt hebben, hebben we dus ook een kleine technische demo (stijl onderzoek etc) gemaakt met 1 acteur. Dit om video compositing technieken te testen, alvast een aantal 3d modellen te hebben voor in het huidige spel, hoe het script het best geschreven kan worden. Interface testen en een soort van voorbeeld code genereren (software).

[ Voor 47% gewijzigd door Burning Ogre op 02-08-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Burning Ogre schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:33:
Aan realtime 3d worden tegenwoordig ook heel hoge eisen gesteld.
Ook aan de videokaarten... of aan correcte spelling?

Ze claimen op de website dat je het beste een 'nvidea pci-e videocard' kan hebben. Waar vind ik zo'n kaart? Hoor al jaren lang af en toe iets over deze kaarten, maar ben er nog nooit één tegengekomen....

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning Ogre
Correcte spelling, ik denk dat dit meer grammaticaal is. Mocht je nog fouten ontdekken kun je dit natuurlijk altijd even doorgeven door bijvoorbeeld een e-mail te sturen. Misschien kun je in al je correctheid ook je manieren hierop aanpassen.

Tevens heb ik de vaut op de website aangepast. Ik moet toegeven dat het nogal een N00B foutje was, vooral voor iemand die een hele stapel Nvidia producten in huis heeft en zonder problemen het goede webadres kan intikken voor nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Burning Ogre schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 01:01:
Correcte spelling, ik denk dat dit meer grammaticaal is.
Ehm, dude... pak dit er eens bij.
spel·ling (de ~ (v.), ~en)
1 systeem van het spellen => orthografie
2 wijze waarop men woorden schrijft => orthografie, schrijfwijze
En nu pakken we dit er eens bij:
gram·ma·ti·ca (de ~ (v.), ~'s)
1 leer van het systeem van een taal, geheel van regels volgens welke woorden en zinnen in een taal gevormd worden => spraakkunst
2 boek waarin een grammatica behandeld wordt => spraakkunst
Volgens mij geen fout in je grammatica. Die twee verschillen nogal.
Mocht je nog fouten ontdekken kun je dit natuurlijk altijd even doorgeven door bijvoorbeeld een e-mail te sturen. Misschien kun je in al je correctheid ook je manieren hierop aanpassen.
Nog nooit van sarcasme gehoord? :o Het is het eerste wat opvalt als ik die site bezoek. Zie het als opbouwende kritiek om nog professioneler te worden.

Overigens zie ik nergens op de website een e-mail adres van de webmaster. Alleen maar van de personen die bezig zijn met/als "Director/interface design", "Production/Sound design", "Lighting/Visual design" en "Camera/Programming". Elk van deze personen kan de webmaster zijn. Moet je iedereen van een gehele site mailen voor elk probleem wat je tegenkomt?
Tevens heb ik de vaut op de website aangepast. Ik moet toegeven dat het nogal een N00B foutje was, vooral voor iemand die een hele stapel Nvidia producten in huis heeft en zonder problemen het goede webadres kan intikken voor nieuwe drivers.
Tip: ga er niet over nadenken als je de naam schrijft. ;)

[edit]
Omdat ik zo'n aardige gozer ben... nog een tip: als jullie geen capaciteit hebben om het spel zelf te hosten, waarom posten jullie het dan niet in een nieuwsgroep? Krijg je ook meteen meer bekendheid. ;)

[edit2]
Nog een tip voor mensen die hun popup filter in Firefox niet willen wijzigen omdat één enkele website een download vanuit Flash probeert te starten in een popup: hieronder de directe URL's naar de torrents:

Grote versie
Kleine versie

Bron van de URL's.

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 02-08-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Grappig spel. Is een tijdje geleden dat ik zoiets gespeeld heb.
Alleen jammer dat ik het hier onder vista met administrator rechten moet opstarten anders geeft ie een foutmelding. Ook jammer is dat niet kan saven. Ik kan wel een savegame aanmaken, maar nadat ik het spel opnieuw opgestart heb is die savegame nergens te bekennen.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning Ogre
We hebben helaas geen extensieve test ronden kunnen houden voor een studenten (4 pers) project dat eigenlijk in een kwartaal af moest (dit betekend niet dat het spel niet getest is). Op vista testen zat er helaas niet in, ik zal kijken of ik op een extra systeem vista kan installeren. Een savegame opslaan werkt namelijk wel goed onder WinXP. Ik heb het idee dat dit een Vista rechten kwestie betreft. Op dit moment ga ik eerst vakantie houden en op het gemakje een mac versie gereed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Voor een spel dat (grotendeels?) zich in breedbeeld afspeelt, wilt het toch niet echt fullscreen worden op mijn monitor in een breedbeeld resolutie (1360x768). Al wil je nog goud scoren... je hebt nog een kans.
Overigens: het spel krijgt nog wel een pluspunt op grafisch vlak van mij omdat het beeld niet uitgerekt wordt in een breedbeeldresolutie. Top!

Intro gezien, spel kort gespeeld... wel een interessante sfeer. De stemmen zijn even wennen maar passen goed bij het verhaal. Zal kijken of ik er de komende dagen nog wat tijd in kan steken. :)

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 02-08-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning Ogre
Tja wat betreft resoluties, het spel is gemaakt voor 1024x768 (puur omdat de video niet meer rek heeft), zelf zit ik achter een tft met een native resolutie van 1920x1200 en de vraag om te scalen is zeker naar boven gekomen. Hetzelfde geld voor subtitles het deleten van savedgames, 2 extra minigames etc etc. Op den duur krijg je een prioriteiten lijst. En variabele verhoudingen en resoluties hebben het gewoonweg niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Mijn respect heb je als je zo'n game als student in elkaar zet.. leuk (afstudeer?)project toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning Ogre
Hey, dank je!

Het was een zeer heftige rush voor ons 4. Vorig jaar zomer zijn we gaan spelen met het idee. In het 1e kwartaal van het laatste jaar hebben we een minor gevolgd (Time Based Arts) waarin we een prototype hebben gemaakt met 1 acteur. Het kwartaal daarna zijn we op stage gegaan, waarin wel is doorgewerkt aan het prototype en het uiteindelijke script. Het kwartaal daarna zijn we “echt” begonnen met het regelen van een studio en opnames etc (20 dagen schieten, daily’s bekijken etc). Daarna de afwerking, wat meer dan een kwartaal is uitgelopen.

Dit alles kon door de fijne instelling van de school, docenten en natuurlijk alle acteurs, die alleen voor reiskostenvergoeding hebben gewerkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Burning Ogre schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:22:
Dit alles kon door de fijne instelling van de school, docenten en natuurlijk alle acteurs, die alleen voor reiskostenvergoeding hebben gewerkt! _/-\o_
Heb hem helaas nog niet bekeken, maar dat worden dus lange aftiteling ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Valt wel mee. Ik heb hem gisteravond gedownload en uitgespeeld.
Waar ik wel even door moest bijten was de installatie.
Eerst de torrent gedownload, dat is een rar. (ik had de kleine versie)
Dus de rar uitgepakt, blijkt maar uit een paar bestanden te bestaan met 1 setup.exe van bijna 800MB.
Die setup gaat zichzelf eerst uitgebreid nakijken en dan pas komt de next-next-finish-wizard
Weer wachten en uiteindelijk stond alles dan geïnstalleerd.
Van rar uitpakken tot installeren duurde bij mij ongeveer een half uur, misschien dat McAfee totaal over de zeik ging van die enorme .exe, maar mijn PC was die tijd zo goed als onbruikbaar.

Maar goed genoeg off topic geklaagd: Het spel
Ik ga geen hints geven, dus sommige dingen zullen waarschijnlijk een beetje vaag zijn, als je het niet gespeeld hebt
Inderdaad qua sfeer heel goed, ik moest ook even wennen aan het Engels met Nederlands accent, maar na een tijdje moet ik zeggen, dat ik me er totaal niet meer aan gestoord heb (Op de barman na dan, maar goed, die heb ik dan ook 300 keer voor Jan Lul met allerlei items lastig gevallen)
De controls zijn nogal afwijkend van wat ik gewend ben van point & click adventures, maar werkt wel goed. Je klikt op een ding waar je pijltje rood wordt en dan pas kun je een actie doen (kijken, lopen, praten) of een item uit je inventaris gebruiken.
Het hele spel loopt zeer soepel, de omgevingen vind ik ook heel sfeervol gemaakt en de achtergrondgeluiden vullen de sfeer zeer goed aan. Soms had ik echt even een: "WTF wat gebeurt er!" moment. Bugje? In 1 veld is het volume van de conversaties een stuk harder, dat stoorde me wel een beetje.
Nu ben ik nogal gecharmeerd van Blade Runner en bij dit spel had ik meerdere keren: Hee Blade Runner stijl! Cool!
De hints had ik niet nodig, als je een beetje met je muis over het beeld beweegt, zie je ook wel welke items iets interessants kunnen zijn. (licht rood op) In het begin flink kijken, items pakken, veel praten. (Die barman :'( , voordat die eindelijk eens een nuttig antwoord gaf. Reageert wel op zo goed als alles) Maar op een gegeven moment toch even vast komen te zitten. Ik zal af en toe wel wat in een gesprek hebben gemist (of te snel op de spatiebalk hebben geramd) want het was me niet altijd duidelijk, dat ik al een item had, waar ik wat mee kon. En wat me in het begin verwarde, is dat de hoofdpersoon soms op eigen houtje een item gebruikt om een scene te doorlopen. Dan had ik dus niet eens in de gaten, dat ik een item al nuttig had gebruikt en bleef alles en iedereen daarmee lastig vallen.
Toen kwam ik ineens in een stroomversnelling (voor mijn gevoel) en gaf die barman me eindelijk eens een nuttig antwoord. Wanneer speelt het zich trouwens precies af? D'r zit daar een ook een vent aan de bar met een Rammstein t-shirt :D
En dan in de ruimte voor je bij die vent van het 4de plaatje komt: GEWELDIG, ineens ander weer, sfeer totaal anders, onheilspellend geluid. Ik was bang dat het al het eind van het spel was. Maar gelukkig niet, vanaf daar ga je eigenlijk verder naar het 2de deel van het spel.
Daarna speelde ik het spel vrij snel uit.

Oftewel, ik heb me een uur of 4 prima vermaakt.
Het speelt erg soepel (ook als je even snel door een aantal velden sprint door middel van de spatiebalk) De omgevingen voelen natuurlijk aan. De kleine grapjes kan ik zeer waarderen en maken het spel echt 'af' (zoals die vent bij dat 3de plaatje, de barman die goed reageert op een hoop items)
Niet al te moeilijk en het tempo van het spel vind ik ook lekker (Vanaf die vent van het eerste plaatje
wist ik zeker, dat ik een goede kans had, het spel uit te spelen)
En tja het eind: Eigen schuld dikke bult. Note to self. Doe eens een savegame als je weet dat je het spel bijna uit hebt gespeeld mag ik vanavond voor straf het spel nog eens spelen :>

Edit: ah boe, de save game werkt niet bij mij!
Nou ja, uiteindelijk toch door alle varianten van het spel geroust. (nu ik de route weet, kost het maar ongeveer 4 minuten per spel)
Ik kon trouwens niet opnieuw beginnen, als het spel was uitgespeeld. Dan moest ik eerst het spel afsluiten en weer opstarten.
Maar eh... To be continued? Brave man _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Vaan Banaan op 09-08-2007 20:05 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning Ogre
Als het goed is komt er uit de download een *.iso bestand. Dit bestand kun je uitpakken met winrar maar ook mounten met een virtual cd-rom tool (zoals daemontools) of branden op dvd (bijvoorbeeld met nero). Met autoplay wordt dan gelijk de setup gestart.

Grappig dat je valt over de Nederlandse accenten, we hebben zo veel mogelijk van herkomst engels sprekende acteurs gebruikt, toen we hiermee de cast niet compleet kregen zijn er ook anderstalige acteurs bijgekomen hiervan zijn er 5 van herkomst Nederlandstalig. Het geluid (voice) is wel degelijk een probleem, het meeste is namelijk on-set geluid. We weten dat Vista gebruikers problemen hebben met saven, zoals al eerder is aangegeven. Heb je een probleem in een andere versie van windows, horen we dit graag.

Verwijderd

Verwijderd

Mooie 3d graphics ook. Op welk platform is het programmeerwerk gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ga het spel vanavond spelen. ben benieuwd. zoveel fmv games worden er tegenwoordig niet meer gemaakt. hulde :)
Pagina: 1