[ACCESS] Detail footer op report mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik ben bezig met een access report, en voor het design zou het mooi zijn als ik net als Page header en Page footer ook een detail footer zou hebben die vlak onder je detail zit vastgeplakt zou ik maar zeggen. Ik kan alleen nergens iets vinden of het wel bestaat, op internet niet en in access zelf ook al niet. dus ik weet niet precies of dat wel kan.

als het kan, hoor ik het graag in iedergeval! :D

Alvast bedankt.. 8)

Verwijderd

Je kan het proberen met de optie 'Sorteren en groeperen'. Je geeft daar een veld op waarop gegroepeerd moet worden. Kies in dit geval je PK zodat je geen groepering krijgt & zet Groepsvoettekst aan.

• semicon
:> O vet... dat werkt, het heet alleen helemaal geen detail footer maar group footer.. lol :P

Dan was dat het probleem, hehe bedankt, snel opgelost.

edit: ondanks mijn PK herhaalt hij de groepfooter bij elk "artikel" alleen wel. Ik zoek nog ffies door, tis in ieder geval ongeveer wat ik zoek, op dit probleem na.

[ Voor 36% gewijzigd door semicon op 01-08-2007 15:14 ]

Verwijderd

semicon schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:08:
:> O vet... dat werkt, het heet alleen helemaal geen detail footer maar group footer.. lol :P
Is eigelijk ook ergens anders voor bedoeld. Stel dat je verkopen van artikelen in je systeem hebt staan & elke verkoop behoort tot een bepaalde klant. Dan kan je de verkopen groeperen op klant & per klant wat extra informatie geven zoals de naam van de klant en rekeningnummer zodat je dit niet los bij elk product hoeft te doen.

edit:
Zie net staan dat het niet helemaal lukt; foutje van mij. Je zal een veld moeten kiezen wat overal hetzelde is. Dan maakt hij dus maar 1 groepering aan, dus na alle details komt het dan. Maar volgens mij is dat redelijk hetzelfde als een 'Rapportvoettekst' maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 15:19 ]

• semicon
Ik denk dat het niet mogelijk is dan, aangezien ik met een op een Query gebaseerd report werkt, query heb ik zelf gemaakt, en gebruik in mijn report gewoon al de velden. De velden die niet wijzigen zijn klantgegevens (boven in page header) en onderaan totaal bedrag (page footer) ik wou alleen netjes een lijntje onder mijn artikelen, maar dan alleen een lijn na het laatste artikel natuurlijk. Want dit group footer denkt nu bij elke "rij" een nieuwe value, ookal is mijn PK, de id van de verkoop zelf hetzelfde.

Verwijderd

Als je bij elk arktikel een KlantID opslaat kan je groeperen op KlantID. Dat blijft constant over de hele pagina. Dan kan je een lijn onder je artikelen klussen.

• semicon
Ik kan bij mijn access versie alleen kiezen voor (ik heb de engelse versie) Group On: Each value of Interval, beide werken niet op zowel mijn unieke id van me hele bon als klantid. Ze zetten dan na elke regel toch een streep.

(zwaar versimpeld) Voorbeeld van mn data:
code:
1
2
3
4
5
BonID - kltid - Naam Artikel uit artikelregels(gejoined) - prijs - aantal
====================================================================
1         14    Fietsbel                                   4,00   1
1         14    Rubber band                                2,50   2
1         14    Dopje                                      1,20   1

Ik heb geprobeer op zowel BonID als kltID (klantID). (artikelen veranderen, bonid is elke bon hetzelfde, of dat nou 1 of 98338 is.

[ Voor 5% gewijzigd door semicon op 01-08-2007 15:41 ]

Verwijderd

semicon schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:39:
Ik kan bij mijn access versie alleen kiezen voor (ik heb de engelse versie) Group On: Each value of Interval, beide werken niet op zowel mijn unieke id van me hele bon als klantid. Ze zetten dan na elke regel toch een streep.

(zwaar versimpeld) Voorbeeld van mn data:
code:
1
2
3
4
5
BonID - kltid - Naam Artikel uit artikelregels(gejoined) - prijs - aantal
====================================================================
1         14    Fietsbel                                   4,00   1
1         14    Rubber band                                2,50   2
1         14    Dopje                                      1,20   1

Ik heb geprobeer op zowel BonID als kltID (klantID). (artikelen veranderen, bonid is elke bon hetzelfde, of dat nou 1 of 98338 is.
Als je groepeert op BonID of KlantID en daar de Groupfooter aanzet, zou je als het goed is een lijntje onder je artikelen moeten kunnen klussen...

• semicon
Ik bedoel op de plek van deze rode lijn een lijn (met ondertekst het liefst)..

Afbeeldingslocatie: http://www.adsoft.nl/Misc/Angelo/plaats.jpg

Verwijderd

Volgens mij moet dat gewoon lukken met de dingen die ik eerder heb gezegd. Heb even een simpel voorbeeldje in elkaar gedraait:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanparidon.org/images/dump.JPG

Hierin staat gewoon de paginavoet- en koptekst, de details en een groupfooter op een ID dat hezelfde is bij beide records. Bij de details dus gewoon je artikelen & groeperen op BonID of KlantID

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 16:22 ]

• semicon
Ha! Je had inderdaad toch gelijk, enkel, ik had een regeltootaal (zonder footer) en die stond in het lijstje VOOR de ID die ik probeerde te groeperen. Nu staat de ID voor, en hij werkt! :)
Pagina: 1