Toon posts:

Vreemde videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb niet zoveel verstand van computers.. (hoop dat ik wel mag posten :) )

Ik krijg binnenkort dit systeem:

HP Pavilion M8170 computer

Merk processor : AMD
Type processor : Athlon 64 X2 5600+
Kloksnelheid : 2,8 GHz
Cachegeheugen : 2048 KB
Bustechnologie : 400 MHz
Intern geheugen : 2048 MB
Harde schijf : 500 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : nVidia GeForce 8600 GT TurboCache
Grafisch geheugen : 1279 MB
Shared videogeheugen : ja
Modem : geen
IEEE 1394 : ja
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 5x USB 2.0
TV-out : ja
Besturingssysteem : Win Vista Home Premium
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12
Bluetooth : nee
Toetsenbord : draadloos multimedia
Muis : optisch
Monitor : HP w2207 22''

En ik denk dat dit syteem goed geschikt is voor games en wat met fotos te bewerken etc. Ik vraag me alleen of deze videokaart een GT of GTS is, en ik snap ook niet wat dat turbocache doet.. kan op geen een site een 8600GT turbocache vinden :S. Maar neem aan dat dit een goede kaart is voor mooie games? Anders stoppen ze dat toch niet in zoon multimedia-pc?

Alvast bedankt, gr niels

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De turbocache slaat op gedeeld geheugen. Echt ideaal is dit natuurlijk niet voor games, gezien hij geheugen van je RAM afhaalt voor je videogeheugen. Je kaart is redelijk, maar een non-shared ding zal doorgaans sneller zijn.

En waarom zouden ze geen mid-end kaartje in een multimediabak duwen? Als het verkoopt is het allang prima.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Turbocache wil zeggen dat de videokaart gebruik kan maken van je intern geheugen (RAM). Dit doet hij alleen wanneer hijzelf videogeheugen tekort komt. Dus het grafische geheugen van 1279MB, bestaat voor minimaal 1GB aan werkgeheugen. De kaart zelf zal wel 256MB hebben.

Ik dacht trouwens dat 8600 kaarten altijd _alleen_ eigen geheugen hadden? :?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Robvdberger
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
een 8600 GT turbocache zal geen potten breken in games. Voor videobewerking is deze kaart wel goed. Turbocache wil zeggen dat de videokaart ramgeheugen 'leent' van de pc, om zijn eigen geheugen uit te breiden. Als je echt fanatiek games wil gaan spelen ben je beter af met 'n andere kaart, 8800 GTS 320 mb is een betere keuze

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 10:56

SpamLame

niks

Grafische kaart : nVidia GeForce 8600 GT TurboCache
Grafisch geheugen : 1279 MB
Shared videogeheugen : ja

Zoeken op 8600 gt turbocache levert meer vragen en antwoorden op je vraag.
Hij bestaat dus wel. Of ie goed presteert is mede afhankelijk van hoeveel eigen geheugen de kaart echt heeft.

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-07 13:54
http://www.gph.benchmark.pl/ geeft aan dat het ding een kleine 5000 (3dmark06) punten doet (met een snellere processor weliswaar).
Dat is niet heel goed, maar zeker ook niet heel slecht. Met een beetje overklokken, moet je de meeste (nieuwe) spellen wel grafisch op medium(/hoog, maar geen AA, enz) kunnen spelen op een redelijke resolutie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anders stoppen ze dat toch niet in zoon multimedia-pc?
Bedrijven stellen systemen samen die goed verkopen. Of ze ook nog eens goed intern afgestemd zijn is meestal van latere zorg. Dus de aanname dat "ze" geen slechte keuze zouden maken voor jou is niet bepaald te verdedigen.

Verder verwachten we op GoT niet dat je alles van tevoren weet, wel dat je zelf op zoek gaat. Als je geen 8600GT vindt met TC buiten deze advertentie, zou een belletje moeten gaan rinkelen dat iets niet klopt en zou je even moeten nagaan bij degene die deze specs samensgesteld heeft (HP? een winkel? - ook het vermelden waard...) of dat wel klopt en ze dat kunnen nagaan voor je. Of zelf op de HP site kijken wat er in deze computer zou moeten zitten.

Aangezien je dat niet gedaan hebt, voldoet deze topic niet aan de eisen die we stellen qua eigen inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.