Toon posts:

[Exch 2003] Zenden als

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft de volgende situatie.

Er is een algemeen adres "info@mijnbedrijf.nl" en alle werknemers hebben een eigen emailadres "x@mijnbedrijf.nl"

Het algemene adres info@mijnbedrijf.nl komt binnen bij de directeur en de directiesecretaresse dmv een distributiegroep. Wanneer iemand een mail hierheen stuurt met een leesbevestiging, wordt deze leesbevestiging beantwoord door het primary adres van de lezer (x@mijnbedrijf.nl) is het mogelijk dat deze wordt verstuurd door info@mijnbedrijf.nl ?

Ook zit ik nog met een ander probleem.

Nu komt er een mail binnen op een afdeling (afdeling@mijnbedrijf.nl) deze wordt verstuurd naar alle leden van de distributiegroep. Is het dan mogelijk dat voor het beantwoorden automatisch het afdeling emailadres gebruikt wordt ipv dit via het "Van" knopje te doen.

Ik ben aan het googlen geweest maar kan niet de ideale oplossing voor mijn probleem vinden. Wie weet hebben jullie nog tips en ideeen.

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:01
Ik denk dat je het makkelijkste van een distributiongroup naar een mailbox kan gaan. Op deze mailbox de mensen die erin mogen komen rechten geven en "send on behalve" aanzetten voor de personen die namens die mailbox mogen sturen.
Dan kan je in Outlook het veld "van" aanzetten en hier de juiste mailbox kiezen.

Cheers!

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Heineken01 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:25:
Ik denk dat je het makkelijkste van een distributiongroup naar een mailbox kan gaan. Op deze mailbox de mensen die erin mogen komen rechten geven en "send on behalve" aanzetten voor de personen die namens die mailbox mogen sturen.
Dan kan je in Outlook het veld "van" aanzetten en hier de juiste mailbox kiezen.

Cheers!
Aanvulling hierop: Indien je niet wilt dat er Send on Behalf bij komt te staan als een persoon mailt kan je de Send As rechten aanpassen op de betreffende mailbox.

Verwijderd

Topicstarter
Op deze manier hou je toch dat de leesbevestiging van de lezer komt? terwijl dit voor mail van buitenaf niet de bedoeling is?

Verwijderd

Aanvulling hierop: Indien je niet wilt dat er Send on Behalf bij komt te staan als een persoon mailt kan je de Send As rechten aanpassen op de betreffende mailbox.
De 'Send As' rechten, waar pas je deze wel aan? Ik heb hier ook al op gezocht, maar dit niet gevonden...

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je kan de 'Send As' rechten instellen op het tabblad "Security", bij de desbetreffende AD user.
Wanneer het tabblad 'Security' niet zichtbaar is, moet je dat inschakelen in je MMC venster, dit doe je door 'View - Advanced Features' aan te vinken :) .

I'll make you an offer you can't refuse!

Verwijderd

Topicstarter
Nog verdere ideeen?? Ik ben nog niet op een oplossing gekomen...

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 08:09
Mailbox maken en send as rechten geven is de oplossing. Zoals hierboven al staat beschreven.

Volgens mij kan het niet met een distributielijst.

Verwijderd

In sommige gevallen moet je ook nog even de Internet Information store service opnieuw starten.
Verder zijn er geen andere mogelijkheden voor.

Verwijderd

De Internet Information Service store service bestaat niet :) De information store service wel :) En dit soort dingen worden gecached dus IS opnieuwe opstarten is de snelste manier als je dat kan doen zonder je gebruikers dwars te zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:18:
De Internet Information Service store service bestaat niet :) De information store service wel :) En dit soort dingen worden gecached dus IS opnieuwe opstarten is de snelste manier als je dat kan doen zonder je gebruikers dwars te zitten.
Bedankt voor de oplettendheid wilhelmstroker, ik was tegelijk voor een collega bezig met de Internet Information Services, vandaar de spraakverwarring.

Ik hoop dat het voor de topicstarter een oplossing is geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Het Zenden als verhaal snap ik...
Ik zit alleen nog met de leesbevestiging..

Volgens mij heb ik hem...
Ik moest eerst op de mailbox inloggen en dan de rechten geven zodat hij mocht worden geopend.
Als ik mij rechten geef via de server komt hij niet bij mij binnen.
Nu heb ik het opgegeven bij een extra postbus openen..

Bedankt allemaal voor jullie reacties...

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 11:00 ]

Pagina: 1