Sky g200n Media Test Failure/Exiting PXE ROM/System not foun

Pagina: 1
Acties:
  • 661 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 02:07
Dag mensen,

heb een probleem met een Sky G200n Laptop, specificaties lijken me verder voor het vervolg van het verhaal niet van belang. Krijg als ik opstart namelijk de volgende melding:

PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM
Operating System not found

natuurlijk heb ik eerst geprobeerd te googlen, http://www.nocrash.com/ncbbs/msgs/3247.shtml is onderandere veel over dit probleem te vinden, maar geen van de oplossingen werkt. Het is in ieder geval geen windows probleem. Ik vermoed zelf dat de harddisc kapot is (of een verbinding naar -), maar zijn er mensen die nog een idee hebben? Heb de laptop al open gemaakt, om de harddisc en de cd rom speler even los en weer vast te maken. Verder durf ik niet te gaan (laptop is net iets anders dan een gewone kast) Dit lostte het probleem niet op. Ik heb ook met de knoppix linux cd de computer laten draaien, dit werkt wel, enkel de harddisc is dan niet zichtbaar.

Hartelijk dank,

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08

Gamer

Electrified

Dus is de hdd kapot niet ?
Kan je hem selecteren in bios ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• monsieurpinot
in de boot oderd kan ik wel gewoon de Hard Drive kiezen, maar dat zegt waarschijnlijk nog niet zoveel. IDE Adaptor 0 Master staat op Auto, maar zegt [NONE], dus vermoedelijk herkent ie m niet, ik kan wel de parameters zelf instellen, maar bij auto zou ie m toch wel moeten pakken vermoed ik. kom idd dus steeds dichter bij de conclusie dat de harddisc, of een verbinding naar- kapot is

p.s. per abuis niet de volledige foutmelding vermeld:

For REALTEK RTL8139(x)/8130/810x PCI Fast Ethernet Controller v2.13 (020326)
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM
Operating System not found

zou het ook nog kunnen dat er een probleem met de netwerk kaart is?

[ Voor 28% gewijzigd door monsieurpinot op 01-08-2007 14:17 ]

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Nee die Media test failure melding die je krijgt betekent dat aangezien hij niet kan booten van HDD of ODD, hij het dan probeert van Netwerk af maar dat lukt dus ook niet. Het is dus niet je netwerkkaart.

That's the way the cookie crumbles.

• monsieurpinot
Moneta schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:35:
Nee die Media test failure melding die je krijgt betekent dat aangezien hij niet kan booten van HDD of ODD, hij het dan probeert van Netwerk af maar dat lukt dus ook niet. Het is dus niet je netwerkkaart.
ok, dan is dat ook duidelijk! dank