computer ziet niet bestaande tv

Pagina: 1
Acties:

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:28

Theo

moederbord

Topicstarter
Ik heb een best apart probleem met een computer. In Win XP bij de eigenschappen van het beeldscherm staat mijn hoofdmonitor (1024 x 768 pixels) en een beeldscherm op de tvout. Echter zit er niets op de tvout aangesloten, alleen de monior.

De (niet aangesloten) tv staat ingesteld op hoofdmonitor, de aangesloten monitor is de tweede monitor. Hierdoor valt een groot deel van het bureaublad weg omdat deze op de niet bestaande tv weer worden gegeven. Bij de tv (welke niet aangesloten is) staan bij Beeldschermeigenschappen de vinkjes "Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken" en "Het bureaublad naar deze monitor uitbreiden" beide aangevinkt. Ook zijn ze grijs van kleur wat dus inhoudt dat ik ze niet kan veranderen. Bij de monitor staat alleen het onderste vinkje aangevinkt (bureaublad uitbreiden naar deze monitor). De bovenste optie (apparaat as hoofdmonitor gebruiken) staat niet aangevinkt. Deze is ook grijs van kleur, dus ook deze kan niet worden veranderd.

Ik heb een Via CN13000 moederbord (mini itx, cn700 chipset, 1.3 Ghz) met 512 MB geheugen en Win XP pro.

Ik loop nu al uren te zoeken, zowel bij instellingen, op Google en hier op GoT, maar ik kan maar nergens vinden wat ik moet doen om de tv te verwijderen en mijn monitor weer als hoofdmonior in te stellen.
Iemand enig idee wat ik moet doen, want ik weet het niet meer.

Nu met WP, PV, EV en PC

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

ga naar apparaat beheer en verwijder het stuurprogramma van je grafische kaart. hiermee dwing je Windows om alles opnieuw te detecteren. misschien helpt 't.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:28

Theo

moederbord

Topicstarter
Na nog ene paar uur rommelen is het helaasch duidelijk, het moederbord is overleden. In de bios is het beeld ook niet helemaal goed (links mist een paar cm en rechts is een balk waar een stukje uit het midden van het scherm te zien), ook na een bios reset. in de bios werkt het usb toetsenbord oko lang niet altijd terwijl dat eerst wel het geval was (tobo is heel)
Dat wordt dus RMA aanvragen...

Nu met WP, PV, EV en PC