Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe vind je het beste een ict baan?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wat ik me nou al een tijd afvraag. Zit al bij meerdere uitzendbureaus maar deze hebben zo zelden een ict vacature openstaan. Nu woon in zelf in enschede en ben ik op zoek naar een ict baan in enschede of breda.

Hebben jullie misschien tips voor het vinden van een baan? Ik ben meer ondersteuning, onderhouden van werkplek pc's, het afhandellen van vragen. Veel ervaring met windows 2000 xp Windows 2003 server. Heb een mbo opleiding ict servicemedewerker. Ben nooit doorgegaan voor hbo, beetje stom eigenlijk omdat het een eitje voor me zou moeten zijn. Maar je bent jong en wou wat anders gaan doen :D

Heb al wel wat ervaring opgedaan, Zo heb ik zelf al een half jaar bij een Mercedes garage gewerkt in brabant. Deze had 21 vestigingen en moest op elke vestiging nieuwe werkplekken maken met nieuwe pc/servers etc. Ook mijn stage heb ik op een basisschool gevolgt.

Zijn er mogelijkheden voor mij om weer in de ict te gaan werken of zou ik toch eerst voor mijn hbo opleiding moeten gaan? Ben op dit moment werkzaam op een helpdesk van kpn. Boring.

Ik hoop dat hier wat uitkomt!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zoeken op de websites van bedrijven, die je wel leuk/interessant vindt, voor vacatures.
Open sollicitatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 01-08-2007 13:54 ]

☻/
/▌
/ \

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Misschien eens kijken bij een detacheerings bureau?

Zet je CV op monsterboard?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 10:41

T-8one

take it easy, take a sisi

Een detacheerder als Peak-IT, Qmagic, Xcent, etc. etc. niet iets voor jou?
Vaak kun je op hun kosten certificeringen halen.

Of de lokale computerboer die ook het beheer/levering van de netwerken voor het MKB in de regio doet.

Wat verwacht je van de HBO opleiding?
Welke HBO opleiding wil je gaan doen.
Welke werkzaamheden wil je graag doen?
ICT is vrij breed.

Er zijn echt mogelijkheden genoeg, speur gewoon de diverse vacature sites eens af.
Maak voor jezelf duidelijk wat je in de ICT wilt gaan doen, dus werkplekbeheer, netwerk, telefonie, programmeren, iets functioneels, Technische Dienst van een computerboer etc. etc.

En de beste ICT baan?
Daar ben ik ook nog steeds op zoek naar.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
www.call2.nl

Sluit goed aan bij je profiel.

wijze woorden

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties zover. op monsterboard zelf heb ik eerlijk gezegt nog nooit gekeken, zal dit eens gaan doen. Die call2.nl link zal ik straks thuis testen. zit nu op beperkt internet van de baas.

Ik zou het liefst iets in de it doen met onderhoud. Zoals het in orde houden van werkplekken. Zorgen dat die software matig en hardwarematig goed funtioneren. De werknemeners helpen met hun problemen die ze tijdens hun werk tegenkomen.

Dit deed ik toen ik 19 was bij die mercedes garage. Had toen zelf een auto van de zaak en dergelijke maar was toen nog iets te jong om in zon bedrijfsleven mee te werken. Dit lijkt me echter wel goed voor me cv.

Bij mijn huidige werkgever kpn heb ik ook een "getuigschrift" gekregen. Heb een 3 maanden lang nieuwe agents opgeleid en hun uitleg gegeven over het product wat ik onderteun. Dit alles bij elkaar lijkt me toch wel een goed cv voor een 21 jarige of zit ik er naast :P

**edit**

Heb toch op een manier even naar die call2.nl site gekeken. dit spreekt me wel erg aan. Het gedeelte Ondersteuning bij u thuis. Zou graag bij mensen thuis langsgaan om hun probleme op te lossen. Ga zoiezo daar maar eens mijn cv heen sturen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 14:23 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:45

Standeman

Prutser 1e klasse

Voor mij werkt het het beste om overal mijn CV te spammen. Dus monsterboard, stepstone, job.tweakers.net, jobbingmall, ijobs, etc, etc.
Uiteraard is dat vrij passief en alleen wachten tot iemand je belt schiet niet op.. Dus als je toch net je CV op zo'n site gepost hebt, kan je 'm gelijk even afstruinen naar vacatures.

Verder zijn er nog werving en selectie bureaus die op google wel kan vinden

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Het is jammer dat je geen HBO (bedrijfskundig informatica) hebt, anders had ik waarschijnlijk wel wat geweten voor je in Enschede.

Verder, beetje flauw antwoord, maar voor elke type job geldt nog steeds dat een goed netwerk (en dan niet het type waar jij dagelijks mee werkt) een enorme pré is.
Het grootste deel van de vacatures wordt nooit openbaar gepubliceerd. Iemand kennen die wel toevallig ergens een plekje weet die tot dan toe alleen intern open staat zorgt er voor dat je de massa voor bent die alleen reageren op vacatures die openbaar zijn.

Schrijf je eens in op een site als linkedin.com en zorg er voor dat je contact houd met oud klasgenoten en (ex)collega's.

Let op: netwerken doe je niet alleen om even snel een baan te vinden. Een sociaal netwerk is wat dat betreft net als een computernetwerk, je moet het goed onderhouden. Vraag ook eens rond voor een ander, toon oprechte interesse en neem de tijd om mensen te bedanken ook al heeft hun zoektocht(je) op dat moment niets opgeleverd voor jou...

edit: Brunel heeft ook wel jobs in Twente volgens mij. Ik zou zou je bijna waarschuwen voor de valkuil dat je als helpdeks medewerker wordt ingezet bij detacheringsbureaus (ivm MBO), maar zoals ik het lees zoek jij juist zo iets. Als je je aanmeld op linkedin.com kan ik je wel in contact brengen met een recruiter die ik ken binnen Brunel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 13:46 ]

Pagina: 1