Ik heb last van een bekend probleem, namelijk dat IE in non-quirksmode bij een verticale scrollbar ook een horizontale scrollbar plaatst.
Voorbeeldje:
Als je dat in een html bestandje saved (kan helaas op het moment even niets online zetten) en je opent het in IE, dan zul je zien dat de eerste ook een horizontale scrollbar heeft en hoewel de tweede die niet heeft, is dit ook geen oplossing, omdat de content dan buiten beeld valt.
Als je boven de DOCTYPE <!-- force ie into quirksmode //--> zet, en je opent 'm opnieuw in IE dan worden beide containers ineens wel goed weergegeven (zonder horizontale scrollbar).
Er is dus een oplossing voor, maar ik zou liever een oplossing hebben waarbij ik IE niet in quirksmode hoef te zetten. Helaas is dit (en de overflow-x:hidden - wat dus ook geen oplossing is) de enige oplossing die ik hier op GOT en met Google heb kunnen vinden.
Voorbeeldje:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <style type="text/css"> #container1, #container2 { background-color: #CCC; padding: 5px; width: 240px; height: 50px; } #container1 { overflow: auto; } #container2 { overflow-y: auto; overflow-x: hidden; } TABLE { background-color: green; width: 100%; } </style> <body> Overflow: auto; <div id="container1"> <table> <tr><td>1.1</td><td>1.2</td><td align="right">1.3</td></tr> <tr><td>2.1</td><td>2.2</td><td>2.3</td></tr> <tr><td>3.1</td><td>3.2</td><td>3.3</td></tr> <tr><td>4.1</td><td>4.2</td><td>4.3</td></tr> </table> </div> <br> Overflow-y: auto; Overflow-x: hidden <div id="container2"> <table> <tr><td>1.1</td><td>1.2</td><td align="right">1.3</td></tr> <tr><td>2.1</td><td>2.2</td><td>2.3</td></tr> <tr><td>3.1</td><td>3.2</td><td>3.3</td></tr> <tr><td>4.1</td><td>4.2</td><td>4.3</td></tr> </table> </div> </body> </html> |
Als je dat in een html bestandje saved (kan helaas op het moment even niets online zetten) en je opent het in IE, dan zul je zien dat de eerste ook een horizontale scrollbar heeft en hoewel de tweede die niet heeft, is dit ook geen oplossing, omdat de content dan buiten beeld valt.
Als je boven de DOCTYPE <!-- force ie into quirksmode //--> zet, en je opent 'm opnieuw in IE dan worden beide containers ineens wel goed weergegeven (zonder horizontale scrollbar).
Er is dus een oplossing voor, maar ik zou liever een oplossing hebben waarbij ik IE niet in quirksmode hoef te zetten. Helaas is dit (en de overflow-x:hidden - wat dus ook geen oplossing is) de enige oplossing die ik hier op GOT en met Google heb kunnen vinden.