Bij de installatie van enkele honderderden laptops moet ik na het syspreppen de wireless instellingen opnieuw configureren. Is dit mogelijk dmv van een script deze instellingen automatisch aan te passen bij het inloggen?
vanuit mijn nederige positie als beginnende computerkenner (vergeleken met de echte tweakers hier dan
) opper ik maar wat, en ook om jouw probleem wat aandacht te geven.
Je vraagt wel erg veel van de mensen hier, in een netwerkgedeelte iets vragen over een script dat bij het inloggen wordt toegepast? Dat lijkt me beter passend in een ander gedeelte van het forum.
Mijn idee is dat je misschien het bestand kan proberen te vinden in de windows folder (of waar dan ook) waarin die beveiliging geconfigureerd is? Stel dat bestand goed in, zet het op alle laptops, en voer op alle laptops bij het dos-scherm in dat je dat bestand vervangt (weet niet meer hoe je dat doet).
Just my idea, correct me if I am wrong (and I'm sure you'll need to).
Je vraagt wel erg veel van de mensen hier, in een netwerkgedeelte iets vragen over een script dat bij het inloggen wordt toegepast? Dat lijkt me beter passend in een ander gedeelte van het forum.
Mijn idee is dat je misschien het bestand kan proberen te vinden in de windows folder (of waar dan ook) waarin die beveiliging geconfigureerd is? Stel dat bestand goed in, zet het op alle laptops, en voer op alle laptops bij het dos-scherm in dat je dat bestand vervangt (weet niet meer hoe je dat doet).
Just my idea, correct me if I am wrong (and I'm sure you'll need to).
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Verwijderd
lees hier eens doorheen, misschien staat er wat tussen:
http://www.msfn.org/board...t=0&p=474366&#entry474366
er is een mechanisme voor, maar schijnt slecht gedocumenteerd te zijn.
(wireless provisioning oid)
nog wat leesvoer:
http://www.microsoft.com/...k/wifi/wififaq.mspx#E3HAC
http://www.msfn.org/board...t=0&p=474366&#entry474366
er is een mechanisme voor, maar schijnt slecht gedocumenteerd te zijn.
(wireless provisioning oid)
nog wat leesvoer:
http://www.microsoft.com/...k/wifi/wififaq.mspx#E3HAC
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 16:36 ]
Hebben die laptops de Intel PRO/Wireless-client? Zo ja, dan kun je daarin een profiel aanmaken en dat exporteren en weer importeren op de laptops
We are shaping the future
kon je inderdaad in xp niet zo'n usbstick maken, die bij een insert, automatisch vraagt of de instellingen van het draadloze netwerk overgenomen kunnen worden? Volgens mij zit er ergens een knop waarmee je die instellingen via een usb stick over kunt halen, desnoods ff de helpfunctie van winxp d'r bij pakken.Alex) schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:31:
Hebben die laptops de Intel PRO/Wireless-client? Zo ja, dan kun je daarin een profiel aanmaken en dat exporteren en weer importeren op de laptops
Verwijderd
.M2M schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:34:
[...]
kon je inderdaad in xp niet zo'n usbstick maken, die bij een insert, automatisch vraagt of de instellingen van het draadloze netwerk overgenomen kunnen worden? Volgens mij zit er ergens een knop waarmee je die instellingen via een usb stick over kunt halen, desnoods ff de helpfunctie van winxp d'r bij pakken.
TS heeft het over enkele honderden, zie je je het al doen?
Dat kun je automatiseren d.m.v. een inlogscript, ofcourse?
We are shaping the future
Of dit kan is wel heel erg afhankelijk van de gebruikte WLAN tools... Geintregreerde tools in XP of 3rd party software?Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:34:
Bij de installatie van enkele honderderden laptops moet ik na het syspreppen de wireless instellingen opnieuw configureren. Is dit mogelijk dmv van een script deze instellingen automatisch aan te passen bij het inloggen?
Wellicht worden de settings ergens in de registry gesaved - die kan je makkelijk via een login scriptje loaden.
Datzelfde geld voor een config file.
Maar waar die gegevens staan is erg afhankelijk van de gebruikte software. En ik denk dat je daar zelf naar moet zoeken... Meestal weet goooooogle het antwoord wel.
Alles kan stuk.
Volgende keer zelf even wat meer inzet tonen.
Ik neem aan dat je betaald word voor het configgen van enkele honderden laptops, dus dan mag je daar ook wel wat voor doen (lees : wij gaan hier niet jou betaalde werk doen omdat je zelf niet even wil zoeken).
Ik neem aan dat je betaald word voor het configgen van enkele honderden laptops, dus dan mag je daar ook wel wat voor doen (lees : wij gaan hier niet jou betaalde werk doen omdat je zelf niet even wil zoeken).
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()