Ik heb onlangs online DVD's besteld (Philips 16x DVD-R) en tot mijn verbazing kreeg ik een 'Illegal media error' in mijn brandprogramma (Nero 7.9.6.0). Deze type DVD's heb ik al meerdere keren besteld dus ik was wel verbaasd dat deze niet werkten. Ik heb gemailed met de online-shop en het blijkt nu dat ik DVD's heb binnengekregen met een andere mediacode dan degene die ik eerder altijd binnenkreeg.
Ik ben geen expert op dit gebied (totaal niet), maar ben er nu wel achter dat het ligt aan de firmware. Het ligt niet aan mijn brander (NEC ND-3530A), omdat ik andere type DVD's wel succesvol kan branden, en het ligt dus ook niet aan incompatibele brandprogramma's.
Nu wil ik dus mijn firmware updaten (versie nu is 103C), maar het probleem is dat er geen officiële update is (klik, mijn type brander staat er niet tussen). In de FAQ op de NEC-site staat:
Ik ben geen expert op dit gebied (totaal niet), maar ben er nu wel achter dat het ligt aan de firmware. Het ligt niet aan mijn brander (NEC ND-3530A), omdat ik andere type DVD's wel succesvol kan branden, en het ligt dus ook niet aan incompatibele brandprogramma's.
Nu wil ik dus mijn firmware updaten (versie nu is 103C), maar het probleem is dat er geen officiële update is (klik, mijn type brander staat er niet tussen). In de FAQ op de NEC-site staat:
Weet iemand hoe ik wél mijn firmware kan updaten? Ik wil namelijk niet de hulp inschakelen van een fabriek etc. Heb globaal wel gekeken of dat kan, maar beetje huiverig of dat wel veilig is, omdat het geen officiële updates zijn (klik bijvoorbeeld). Andere type DVD's bestellen die wel compatibel zijn helpt natuurlijk, maar wil eerst mijn incompatibele branden (200 stuks).Why there is no support for ND-3100A, ND-3450A and ND-3530A?
These drives are oem units only, so you have to contact directly
manufacturer`s customer service of your PC package for
information, support and new firmwareupdates.