Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Regels in het buitenland mbt APK etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Stel ik besluit een vakantiehuis te kopen. Laten we zeggen Spanje of Frankrijk. Ik heb daar vervoer nodig, dus rijd daar een auto heen van mezelf uit Nederland. Deze is hier verzekerd en gekeurd. Verzekering loopt door, maar APK verloopt na een jaar.

Nu kan ik wel terug naar nederland rijden om gekeurd te worden, maar in Frankrijk kunnen ze dat niet controleren lijkt me. In theorie zou ik dan oneindig lang zonder APK kunnen rondrijden? In Nederland weten ze dat hij verlopen is, maar hij rijd niet op de Nederlandse wegen rond.

Of vergeet ik nu wat? En hoe zit het met wegenbelasting?

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Zodra je in Frankrijk aangehouden word, heb je een probleem. Ze trekken de wagen na in Nederland, en komen tot de conclusie dat deze niet in orde is.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:00

Part

Helemaal niets.....

Wat je vergeet is de wet Mulder.
Zodra je APK verloopt trekken ze je uit een database en kun je 75 euro lappen.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:51
Pannenkoekkie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:48:
Zodra je in Frankrijk aangehouden word, heb je een probleem. Ze trekken de wagen na in Nederland, en komen tot de conclusie dat deze niet in orde is.
Lijkt mij sterk dat dat voorkomt.
In Nederland weten ze dat hij verlopen is, maar hij rijd niet op de Nederlandse wegen rond.
De RDW maakt het niet uit waar je auto rijd/staat bij een controlle van de registers krijg je gewoon een boete, tenzij je auto geschorst is, maar dan ben ik bang dat je hem niet kan verzekeren .

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Ik weet niet hoe het in Spanje is, maar bijvoorbeeld in Griekenland komen ze na een half jaar ongeveer eens even wat belastingen innen, omdat je de auto voor vast gebruik daar hebt blijkbaar.

Kun je 'm dus beter invoeren, of nog goedkoper er daar een kopen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Exportkenteken aanvragen in nederland, en hier van kenteken halen, dan in frankrijk op kenteken zetten, en daar belasting en verzekering regelen + APK

Beste film ooit

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ok, en als je hem dan in Nederland schorst zodat je die boete niet krijgt? Komen ze daar in Frankrijk/Spanje achter? Die denken toch gewoon - Nederlands kenteken, dus die eigenaar moet zijn zaakjes daar regelen? Daar hebben zij toch niks mee van doen? Ik vraag me af hoeveel interactie er is tussen de landen onderling voor dit soort dingen.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Je loopt het risico als je de auto niet invoert (maar dat is o.a. afhankelijk of je al of niet geldt als inwoner van het land) dat je een belastingdelict pleegt, zoals we in Nederland ook kennen. Als inwoner van Nederland mag je namelijk niet op de Nederlandse openbare weg rijden met een in het buitenland geregistreerd motorrijtuig als je de bpm niet betaalt hebt. In Nederland moet je dan ook eerst aangifte doen - bestaat uit keuring door een RDW-keuringsstation en vervolgens aangifte doen bij een bpm-aangiftepunt van de Douane. In het buitenland kent men ook dergelijke belastingen en daar kan je mee in het gedrang komen.

Be yourself, no matter what they say ...

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als de auto langer dan 3 maanden aaneengesloten in het buitenland verblijft is dit bij vrijwel alle verzekeringen reden voor royement, ook iets om rekening mee te houden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb destijds een auto gekocht in NL om een maand of 2 later mijn stage in Noorwegen te doen gedurende 4-5 maand. Bij het nemen van mijn verzekering is dit duidelijk gemaakt en kon er na wat wikken en wegen een uitzondering gemaakt worden. Standaard is dit idd 3 maanden, je kunt dit laten uitbreiden naar 6 maanden.
Tijdens mijn verblijf in Noorwegen had ik mijn auto foutgeparkeerd staan, is toen politie bijgeweest die de wagen heeft nagetrokken op diefstal (overigens zijn ze zonder actie te nemen weggegaan omdat de buren vertelden dat ik om 17:00 wel weer thuis was en dan de auto zelf ook van die plaats kon halen).
Op het moment dat je auto met ongeldige platen staat (want dat zijn ze als je je auto schorst en toch mee gaat rijden), dan komen ze hier vanzelf achter en is het maar de vraag welke boete je in zowel NL als in het buitenland opgelegd wordt. Je bent ten eerste illegaal aan het rijden met nederlandse platen en ten tweede rijd je illegaal in het buitenland.
Verder is het de vraag of zo'n land het toelaat dat jij gedurende lange tijd met een vreemde auto in dat land verblijft. Officieel moet je dat ding importeren in dat geval. Veel controle is er niet op, maar je zult maar net een klokkenluider treffen die het wel meldt in het land waar je verblijft.
Pagina: 1