Op zoek naar een techneut!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
Ik weet niet of ik dit uberhaupt hier mag plaatsen, maar goed.

ik ben op zoek naar iemand die een laptop kan nakijken. De laptop in kwestie valt namelijk zomaar uit, en wil soms helemaal niet aan. ik heb al meerdere adapters geprobeerd, zonder resultaat. er zal binnenin de laptop iets mis zitten, maar ik kan niet bepalen wat. heb het idee dat de processor, geheugen enzovoorts ok is.

indien er iemand is die verstand heeft van dit soort kwesties en dit zou willen proberen, hoor ik dit graag.
Uiteraard zal er een vergoeding tegenover staan.

omgeving Zutphen

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
Ventilator/koelblok al nageken of die niet stampvol met stof zitten? Dit zou het uitvallen kunnen verklaren.

Ook zou er een breukje in het moederbord kunnen zitten (haarscheurtje) waardoor hij uitvalt.

Wat is het merkt + type van de laptop?

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 01-08-2007 12:36 ]

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
ThinkPad schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:36:
Ventilator/koelblok al nageken of die niet stampvol met stof zitten? Dit zou het uitvallen kunnen verklaren.

Ook zou er een breukje in het moederbord kunnen zitten (haarscheurtje) waardoor hij uitvalt.

Wat is het merkt + type van de laptop?
t gaat om een dell, type weet ik niet exact, er zit een 2 ghz pentium-M in, heb hem alleen even niet bij me.

heb de ventilator en het koelblok al eens na gekeken, dacht eerst dat het daar aan lag, daar lijkt niets mis mee te zijn.

Haarscheurtje in het moedebord lijkt me niet zo prettig... dan kan ik hem volgens mij net zo goed weggooien(geen garantie)

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

Verwijderd

Vraagje,
Hoe zit het met de stroom voorzienning als hij uitvalt. loopt ie op de batterij? stroomnet? allebij?
geef s wat meer info.
zou het namelijk niet kunnen zijn dat het deel op de mobo waar de stroomvoorzienning geregeld wordt stuk is?
misschien is het toch handig naar een pc zaak te gaan..

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:44:
Vraagje,
Hoe zit het met de stroom voorzienning als hij uitvalt. loopt ie op de batterij? stroomnet? allebij?
geef s wat meer info.
zou het namelijk niet kunnen zijn dat het deel op de mobo waar de stroomvoorzienning geregeld wordt stuk is?
misschien is het toch handig naar een pc zaak te gaan..
hij doet het in alle gevallen; met accu & adapter, met allen adapter, en met alleen accu.

ik zou niet bij welke pc-zaak ze zoiets willen/kunnen maken

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-01 19:57

xyl

Ik wil je topic niet kapen voor zover dit topic uberhaubt mag in deze groep, maar ik heb nagenoeg hetzelfde probleem, stof is het in ieder geval niet en ook ik kan geen pc-zaak vinden die de laptop na wil kijken (Jewel). Dus mocht er iemand zijn in de omgeving Culemborg of Eindhoven of Roosendaal/Breda of Gorinchem die het wel zou willen proberen, dan verneem ik het graag.

Verwijderd

XPointman schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:34:

ik ben op zoek naar iemand die een laptop kan nakijken. De laptop in kwestie valt namelijk zomaar uit, en wil soms helemaal niet aan. ik heb al meerdere adapters geprobeerd, zonder resultaat. er zal binnenin de laptop iets mis zitten, maar ik kan niet bepalen wat. heb het idee dat de processor, geheugen enzovoorts ok is.
Het is al formeel bekend dat heel veel laptops er op ten duur mee uitscheiden dankzij slechte solderingen op het moederbord. Dat komt meestal door de manier waarop ze zijn gebouwd, en hoe met de laptop zelf wordt omgegaan. Met een Huis-soldeerbout kan je dit nagenoeg niet zelf oplossen, chips bevatten namelijk heeeel veel contactpuntjes, en de vraag is of je de chip nog kan vinden die het probleem veroorzaakt, is ook heel klein.

Computershops nemen laptops met deze kuren ook meestal al niet eens meer aan. Jij bent er onderzoekskosten voor kwijt en geen steek wijzer in de meeste gevallen. Als het om een merk-laptop gaat, kan je altijd nog kijken hoeveel een moederbord van de laptop zelf zou moeten kosten, als je alle andere problemen al uitgesloten hebt (testen van het geheugen, processor, HD enz'), maar ook die zijn niet voor een prikkie. Een moederbord voor een redelijk nieuwe laptop kost al gauw 400 euro.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

XPointman schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:34:
Als je het niet zeker weet, dan kun je beter eerst contact opnemen met de moderators van het subforum. Zie Het algemeen beleid #achteraf.

Dit hoort namelijk niet in CSL, maar in Vraag en Aanbod :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

computerland misschien?
als hij het in alle gevallen doet dan denk ik dat er iets mis is met de stroomvoorzienning op je mobo.
laat het ff checken bij een pc zaak als computerland ofzo

Verwijderd

Mycom, een computer- en onderdelen keten, voert reparaties/diagnoses uit. Ze hebben vaste prijzen voor een onderzoek, qua tijd die ze er in steken.
Als je computer een moment wel werkt, zou je memtest86 eens moeten draaien, om iig geheugenfouten uit te kunnen sluiten.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit soort dingen zijn geen topics voor CSL, maar meer iets voor op zoeken bij marktplaats of ga eens langs een computerwinkel.

Dit hoort niet in CSL, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.