Artikel over notebook niets meer dan reclamemateriaal

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
nieuws: Eurocom zet quadcorelaptop op de markt

^^

Het artikel is weliswaar geen 1-op-1 vertaling van een persbericht (of van de bron), maar dit is puur een aankondiging van een product, zonder enige vorm van kritische blik, beschouwing of wat dan ook.

Op z'n minst zou ik verwacht hebben dat er iets gezegd had mogen worden over vergelijkbare producten, of over de keerzijde van dit soort laptop (accuvermogen) oid. Ik snap best dat de FP schrijvers zeker in de vakantieperiode niet bepaald zwemmen in zeeen van tijd, maar dit is geen journalistiek meer...

Oslik blyat! Oslik!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Mee eens. Meestal wordt er wel een kritische noot gezet bij de prijs, maar die wordt simpel afgedaan met het melden daarvan die, in mijn ogen, erg hoog is. Ik zou dus ook graag een mening er doorheen zien ipv alleen specs en prijs. :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Dit is nou typisch een stuk dat in het Core-channel, maar niet op Main gezet zou worden. Aangezien alle nieuws nu echter standaard ook op de FP verschijnt ... :)

Echte hardwarefreaks zullen dit ongetwijfeld zéér interessant vinden. Op zich kan het als reclame bekeken worden, maar elke aankondiging van nieuwe TomTom-modellen of van een hippe Dell-gamebak is dat in zekere zin ook. Alleen vond de redactie het in deze gevallen wel de moeite waard om onze lezers op de hoogte te brengen van deze evolutie.

Een mening zul je er overigens niet in zien, hoogstens - zoals al aangegeven wordt - een kritische nood. Voor meningen moet je in de reviews zijn ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Dat het apparaat 'een mobiele workstation met ingebouwde ups' is, is ook een sterk staaltje marketing. Nu lijkt het alsof er iets heel revolutionairs inzit, maar dat is het dus niet.

Die 'ups' is dus gewoon de batterij die elke laptop heeft, die neemt het idd over als de stroom uitvalt 8)7. Omdat de laptop zo'n ongelooflijk korte levensduur heeft op de batterij (ongeveer 1 uur), gaan ze ervan uit dat je hem als desktop gebruikt (op stroom), maar je hebt dan ook nog een ingebouwde ups/batterij voor een uur als de stroom uitvalt. Isn't it amazing mike...
Een mening zul je er overigens niet in zien, hoogstens - zoals al aangegeven wordt - een kritische nood.
Ik heb een suggestie voor een kritische 'nood' (:P). Gooi dat stuk over UPS eruit, en geef gewoon aan dat ie een uurtje op batterij kan.

En het is sowieso discutabel of een accu hetzelfde is als een UPS. UPS'en hebben niet alleen de taak om stroom te blijven leveren bij stroomuitval, maar ook om stroompieken op te vangen. Ik geloof er niets van dat deze laptop dat kan.

[ Voor 32% gewijzigd door sewer op 01-08-2007 12:54 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Geven we een mening, zijn we partijdig en dus geen journalisten, geven we geen mening, zijn we niet objectief en dus geen journalisten. Geestig hoor :)

T.net heeft wmb niet alleen de doelstelling om ontwikkelingen binnen een bepaald kader te plaatsen, maar ook sec om ontwikkelingen te volgen. We produceren met de regelmaat van de klok artikelen over productaankondigingen waarin we niet meteen uitleggen wat er allemaal mis mee is, dus ik zie niet wat het probleem nu ineens is.

Dat die 'ups' noot heeft aan een kritische nood (or something along those lines) onderschrijf ik wél, maar ik vind dat niet zo zwaarwegend dat er ingegrepen *moet* worden. Ik zet de auteur er straks nog wel even aan, mag die zijn geest nog even aan jullie commentaar scherpen, maar een 'het zal niet meer gebeuren' moet je hier maar niet verwachten :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Echte hardwarefreaks zullen dit ongetwijfeld zéér interessant vinden.
Absoluut. Ik stel ook zeker niet dat nieuws over een quadcore-CPU in een laptop T.net niet waardig zou zijn ofzo - het gaat gewoon om hoe.
Een mening zul je er overigens niet in zien, hoogstens - zoals al aangegeven wordt - een kritische nood. Voor meningen moet je in de reviews zijn
Mwoeah, is dat wel zo?

Als ik even de andere Core zaken van afgelopen dag erbij pak:

nieuws: Geruchten: Microsoft Works 9.0 wordt adware
Naast overnemen melding ook een verwijzing naar eerdere artikel op T.net

nieuws: 'Laserprinters net zo gevaarlijk als tabaksrook'
Ook al eerdere artikelen erbij gehaald en een mening gegeven over situatie in NL (weggeebt).

Iets vergelijkbaars met die notebook zou IMHO prima moeten kunnen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1