Allereerst weet ik niet zeker of ik op het goede forum zit, aangezien het niet echt een OS vraagje is maar ik weet even niet waar het anders te posten.
Ik ben aan het proberen om een link te maken tussen Subversion and Track. Bij een subversion commit moet het log worden toegevoegd een een Ticket in Trac. Mij lijkt dit iets wat al vele male eerder is gedaan maar ik kan er weinig info over vinden. En omdat ik nu in de officiele Trac gebruikersgroep vastloop probeer ik het hier eens.
De omgeving:
Debian 4.0
Subversion 1.4.2dfsg1-2
trac 0.11dev
Dit is wat ik heb gedaan, kort gezegd want ik heb al vele andere dingen geprobeerd, maar dit is zoals het volgens mij zou moeten werken en het dus niet doet bij:
1. In /var/lib/svn/project/hooks heb ik post-commit script gemaakt. Het post-commit script ziet er zo uit:
2. de trac-post-commit-hook heb ik gekopieerd uit de trac directory
3. post-commit en trac-post-commit-hook executable voor www-data(apache)
4. Een commit met TortoiseSVN, met als commit log "refs #2"
5. de log file(regel 19) wordt gecreëerd(leeg,geen error?)(dus het post-commit script wordt uitgevoerd) maar er wordt niets aan trac toegevoegd.
6. Als ik de hook als www-data en zonder enviroment variable vanaf de commandline uitvoer dan werkt ie wel prima:
Ik snap er niets van, ik heb apache logs en syslogs nagekeken, maar hier gebeurt niet veel. Ik heb 777 rechten op de "hooks" folder gezet om uit te sluiten dat het een rechten probleem is.
Wie o wie weet wat ik fout doe, of hoe ik meer debug info kan krijgen?
Ik ben aan het proberen om een link te maken tussen Subversion and Track. Bij een subversion commit moet het log worden toegevoegd een een Ticket in Trac. Mij lijkt dit iets wat al vele male eerder is gedaan maar ik kan er weinig info over vinden. En omdat ik nu in de officiele Trac gebruikersgroep vastloop probeer ik het hier eens.
De omgeving:
Debian 4.0
Subversion 1.4.2dfsg1-2
trac 0.11dev
Dit is wat ik heb gedaan, kort gezegd want ik heb al vele andere dingen geprobeerd, maar dit is zoals het volgens mij zou moeten werken en het dus niet doet bij:
1. In /var/lib/svn/project/hooks heb ik post-commit script gemaakt. Het post-commit script ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| #!/bin/sh # POST-COMMIT HOOK # # The post-commit hook is invoked after a commit. Subversion runs # this hook by invoking a program (script, executable, binary, # etc.) named 'post-commit' (for which # this file is a template) with the following ordered arguments: # # [1] REPOS-PATH (the path to this repository) # [2] REV (the number of the revision just committed) # export LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/lib export PYTHONPATH=/usr/local/lib/python2.4 REPOS="$1" REV="$2" /var/lib/svn/P0001/hooks/trac-post-commit-hook -p "$REPOS" -r "$REV" >> /var/lib/svn/P0001/hooks/post-commit.log |
2. de trac-post-commit-hook heb ik gekopieerd uit de trac directory
3. post-commit en trac-post-commit-hook executable voor www-data(apache)
4. Een commit met TortoiseSVN, met als commit log "refs #2"
5. de log file(regel 19) wordt gecreëerd(leeg,geen error?)(dus het post-commit script wordt uitgevoerd) maar er wordt niets aan trac toegevoegd.
6. Als ik de hook als www-data en zonder enviroment variable vanaf de commandline uitvoer dan werkt ie wel prima:
code:
1
| sudo -u www-data env - /var/lib/svn/P0001/hooks/post-commit /var/lib/trac/P0001/ 19 |
Ik snap er niets van, ik heb apache logs en syslogs nagekeken, maar hier gebeurt niet veel. Ik heb 777 rechten op de "hooks" folder gezet om uit te sluiten dat het een rechten probleem is.
Wie o wie weet wat ik fout doe, of hoe ik meer debug info kan krijgen?
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...