Toon posts:

Overclocken MSI P965 NEO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FSB op 333 draaien en met de boxed cooler blijft ie idle op 36 graden :) stressed schiet ie naar max 61 graden.

Ik heb ook mijn mem op 533 gezet, echter heb ik hier nog een vraag over. Hoe hoog kan de spanning op mijn mem zonder dat het schadelijk wordt? Ik heb het nu op 2.0 gezet. Kan dit nog hoger of verknal ik dan mijn mem? En everest kan de temps van mijn mem niet laten zien. Is dit uberhaupt mogelijk?

veel vragen, maar ben nog redelijk newb wat dit betreft :)

Verwijderd

Op je geheugenlatjes zit geen tempsensor. Als je gewoon geheugen hebt zonder een heatspreader, loop je de kans ze stuk te maken door ze meer voltage te geven. Bij extra voltage komt natuurlijk warmte om de hoek kijken, en chips zonder heatspreader gaan nogal heel snel warm worden danwel fouten maken.

Een heatspreader is een soort koellichaam om het latje heen zeg maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/products/large/001698.jpg
random google image

Dus als je je voltage gaat verhogen op je geheugen, is dus koeling heel belangrijk. Je hebt ze bijv via de pricewatch voor minder dan 10 euro per Set (2x). Je kan ook een fan op je Chips richten, of stresstesten, uitzetten, en vervolgens met je hand aanvoelen of ze 'heet' zijn.

En verder is 61 graden stressed ook erg aan de hoge kant :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat op mijn geheugen aan beide kanten een zwarte "hoes" zit wat lijkt op een koellichaam :). Ik vond de temp nog wel netjes met de boxed cooler :). Misschien toch een andere proc koeler kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 10:55 ]

Verwijderd

Is dat van Crucial oid? Is dat plastic? Dan haalt dat niet veel uit he :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is Twinmos ddr2 800mhz geheugen. Is wel van metaal wat erom zit