[2003] Folder redirection met gpo, verkeerde taal mapnamen*

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Op dit moment heb ik een policy die het Bureaublad en de Mijn Documenten redirect naar de server.
Dit werkt prima.

Nu heb ik een nieuwe OU aangemaakt. Daaraan heb ik een nieuwe policy gehangen. Deze moet redirecten naar een andere server.
Wanneer ik nu het Bureaublad wil redirecten krijg ik standaard een verwijzing naar \\server\users$\gebruiker\ Desktop ipv Bureaublad

In de andere policy staat dit wel goed.
Hoe is dit aan te passen? In de policy zelf kan dit niet. Daar is alleen maar een Root Path aan te geven waarna de rest vanzelf wordt ingevuld.

Iemand een idee?

Edit:
Het gaat hier om een Windows 2003 domain.

[ Voor 7% gewijzigd door DeeJee op 01-08-2007 11:19 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke talen zijn de besturingssystemen op servers en clients? Misschien MUI? Wat zijn de client-os'e? XP? Vista?

Iets wat er een klein beetje op lijkt: Multiple references to the same Startup group may appear when Multilingual User Interface Pack (MUI) is installed in your computer and you are using the Folder Redirection Group Policy extension in Windows XP
Ik zet nog even [2003] in de topictitel per de Windows Servers en Server-Software - Policy. Ook heb ik die iets aangepast zodat de vraag er wat beter in staat :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DeeJee
sanfranjake schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:32:
Welke talen zijn de besturingssystemen op servers en clients? Misschien MUI? Wat zijn de client-os'e? XP? Vista?

Iets wat er een klein beetje op lijkt: Multiple references to the same Startup group may appear when Multilingual User Interface Pack (MUI) is installed in your computer and you are using the Folder Redirection Group Policy extension in Windows XP
Ik zet nog even [2003] in de topictitel per de Windows Servers en Server-Software - Policy. Ook heb ik die iets aangepast zodat de vraag er wat beter in staat :)
Het gaat om nerderlands XP clients. Ik wil dus gebruikers van OU laten wisselen en hun homefolder verplaatsen naar een andere server.

Ik heb het even van een nederlandse client proberen aan te passen. Dit lukt. Maar zodra ik de nieuwe server opgeef verandert het weer.

Dus \\server1\Users$ geeft prima Bureaublad
\\server2\Users$ geeft Desktop

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 09:18
Wat zijn de talen van de server? En wat zijn de gebruikte OS-en?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• DeeJee
Jiriki schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:37:
Wat zijn de talen van de server? En wat zijn de gebruikte OS-en?
Servers draaien Windows 2003 engels.
Client XP nederlands.

• DeeJee
Heel raar. Het is opgelost.

Wat heb ik gedaan:

De GPO edit gestart vanaf een Nederlandse client.
Ik zag dat de folder op de server geshared was met een hoofdletter. Dit heb ik via de nederlands client aangepast en het WERKT!

Vanaf een engelse client lukte het dus niet. Wat een gezeur. Die bleef terug komen met Desktop ipv Bureaublad.

Wel vreemd dat je binnen een policy niet zelf de naam kunt bedenken. Maar goed... opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 01-08-2007 11:51 ]

Pagina: 1