Is het zo dat de bios van een ultra ata controller mijn mbo een nieuwe bios geeft zodat ik wél de 40G van mijn Maxtor40+ kan zien? Je begrijpt het, ik heb een oud mbo - abit pn5 - en die gaat maar tot 32G. Zo ja, dan heb ik begrepen dat de beste keus de Promise is, niet? En: heeft het dan zin om de ata 100 te nemen ipv de 66?
Verwijderd
Je bios flashen kan helpen, vooral als je een oude mobo heb.....
Hier wordt het beter beschreven:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.ASP
Hier wordt het beter beschreven:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.ASP
Verwijderd
Ik denk dat een losse controller een perfecte oplossing kan zijn daar deze kaarten een eigen BIOS hebben die ongetwijveld wel werken met HDD's van boven de 36GByte...
>> Je bios flashen kan helpen
Dat is natuurlijk al gebeurd. Dit mbo wordt niet meer gesupport (oftwel: dit was de laatste bios flash), dus thatŽs it: 32G en geeen cent meer. Dus .... ik dacht: ata66 controllers hebben een eigen bios, dus 2 vliegen in 1 klap. Meer schijf en meer speed. Maar ik wil het natuurlijk wel zeker weten, vandaar dus even dit vraagje. En advies welke is ook welkom: hoe beter berichten over de Promis dan de Hotrod.
Dat is natuurlijk al gebeurd. Dit mbo wordt niet meer gesupport (oftwel: dit was de laatste bios flash), dus thatŽs it: 32G en geeen cent meer. Dus .... ik dacht: ata66 controllers hebben een eigen bios, dus 2 vliegen in 1 klap. Meer schijf en meer speed. Maar ik wil het natuurlijk wel zeker weten, vandaar dus even dit vraagje. En advies welke is ook welkom: hoe beter berichten over de Promis dan de Hotrod.
Verwijderd
Dat klopt, die zijn om te bouwen.
Koop gewoon een Promise Ultra 66 of Ultra 100 bij een winkel waar je de kaart binnnen 8 dagen kan retourneren als het niet bevalt.
B.V. www.norrod.nl
Koop gewoon een Promise Ultra 66 of Ultra 100 bij een winkel waar je de kaart binnnen 8 dagen kan retourneren als het niet bevalt.
B.V. www.norrod.nl
>> Ultra 100 ?
Is dat zinvol? En ... kan je bevestigen dat ik hierdoor de beperkingen van de bios van mijn mbo omzeil? (te weten die 32G grens)
Is dat zinvol? En ... kan je bevestigen dat ik hierdoor de beperkingen van de bios van mijn mbo omzeil? (te weten die 32G grens)
Pagina: 1