verschil mkv en mp4 bestand?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 08:46
Beste mensen, ik ben een redelijk leek op dit gebied maar ben gister toch nog een tijdje bezig geweest om te kijken wat ik kan doen. Ik heb laatst een Top Gear afleving binnengehaald in H264. 1080p in mkv formaat.

Het bestand loopt heel traag op mijn PC, dus ik dacht misschien zijn mijn specs gewoon te laag, maar om zeker te zijn wou ik nog wat anders proberen. Ik heb de volgende .mp4 trailer gedownload in 1080p en die speelt wel gewoon vloeiend The Bourne Ultimatum. Beide keren maakte ik gebruik van VLC. Kan het zijn dat .mkv bestanden moeilijker af te spelen zijn .mp4? of ligt het aan iets anders, zoals bijvoorbeeld de bitrate? Als beide bestanden niet vloeiend liepen dan had ik gewoon gezegd dat het aan mijn systeem lag, maar vind het vreemd dat de ene wel goed afspeelt en de andere niet

De specs van mijn PC zijn
Intel Pentium M 2GHz @ 2.3GHz
1 GB DDR
onboard vga (dus geen hardware acceleratie)
Windows Vista

Ik heb een macbook met een Core 2 Duo proc op 2GHz, maar na veel google lees ik dat mkv bestanden helemaal niet goed af te spelen zijn op een Mac. VLC werkt natuurlijk wel maar sloom omdat hij maar 1 core can de 2 gebruikt. Quicktime maakt gebruik van beide maar het lukt mij niet om een mkv bestand via quicktime af te spelen, zelf al heb ik de matroska dinges geinstalleerd.

Verwijderd

Hulp met warez doen we niet aan.

Dit topic is gesloten.