Sinds kort een tussentijdse oplossing voor mijn kapotte laptop moeten regelen.
De situatie is als volgt.
KM4M (ms7061) BIOS 1.4 (laatste volgens msi live update)
matched pair corsair 400 geheugen (2x 256mb)
AMD (socket 435?) 2200+
Western digital 160 gig IDE
Seagate SATA 80 gig
Sapphire 9600XT graka
NEC dvdbrander
onbekend (dvd reader)
XP Pro sp 1 & 2
Het probleem is dat dit moederbord de sata schijf niet herkend.
Ik heb alle drivers die beschikbaar waren van de MSI site geprobeerd (zelfs van andere moederborden)
Ik heb de laatste drivers voor (KT400 8237 chipset) de chipset gedownload vanaf de VIA site.
Tijdens de reinstall van XP Pro F6 gedrukt floppy erin met de officiele drivers van MSI.
Dit mocht ook niet baten. Na lang zoeken op google bleek dat ik niet de enige was met dit probleem, maar werden er verder geen andere oplossingen geboden dan hetgeen hierboven staat. Ook de GOT database laat weinig zien. Zover ik weet zou een sata en een IDE schijf gewoon met elkaar samen kunnen werken.
Is er iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt en mij kan helpen?
Ik hoor het graag.
Gr
Coen.
De situatie is als volgt.
KM4M (ms7061) BIOS 1.4 (laatste volgens msi live update)
matched pair corsair 400 geheugen (2x 256mb)
AMD (socket 435?) 2200+
Western digital 160 gig IDE
Seagate SATA 80 gig
Sapphire 9600XT graka
NEC dvdbrander
onbekend (dvd reader)
XP Pro sp 1 & 2
Het probleem is dat dit moederbord de sata schijf niet herkend.
Ik heb alle drivers die beschikbaar waren van de MSI site geprobeerd (zelfs van andere moederborden)
Ik heb de laatste drivers voor (KT400 8237 chipset) de chipset gedownload vanaf de VIA site.
Tijdens de reinstall van XP Pro F6 gedrukt floppy erin met de officiele drivers van MSI.
Dit mocht ook niet baten. Na lang zoeken op google bleek dat ik niet de enige was met dit probleem, maar werden er verder geen andere oplossingen geboden dan hetgeen hierboven staat. Ook de GOT database laat weinig zien. Zover ik weet zou een sata en een IDE schijf gewoon met elkaar samen kunnen werken.
Is er iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt en mij kan helpen?
Ik hoor het graag.
Gr
Coen.