Toon posts:

Asus a8n sli deluxe bios probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een asus a8n sli deluxe moederbord maar ik kom niet meer in de bios... als ik op DEL druk krijg ik een zwart scherm en dan knippert linksboven een wit streepje en dan hangt de pc vast... en moet ik de aanknop 10sec ingedrukt houden...
voor de rest werkt de pc wel en start enigzins normaal op.. moet op F1 drukken omda volgens t mobo de cpufan failed... en daarna op F8 om de hardeschijf te kiezen anders start die ook niet op...

ik heb al geprobeerd de bios te updaten maar dat hielp niet en een beta bios hielp ook niet (heb nu dus bios 1805), weet iemand raad hiermee? de verdere specs van mn pc alst nodig zou zijn..

Amd athlon 3200+ (venice)
1gb ddr400 kingston
xfx geforce 6600gt 256mb ddrIII
1x 80gb maxtor IDE (hierop staat mn windows geinstalled, winxp pro sp2)
1x 250gb maxtor SATA1, 16mb cash
1x 200gb seagate SATA1. 16mb cash (tijdelijk niet aangesloten)
DVD rom a-open cameleon
Floppy drive (NEC volgens mij)
Zalman 400watt voeding

oja er is btw niks overgeclocked of te warm geworden, alles is goed gekoeld en ik hou de temp altijd in de gaten met everest.

Grtz Buck

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55

Milmoor

Footsteps and pictures.

Vanaf welk moment ging het fout? Na een update, na een stroomstoring, zomaar spontaan?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Topicstarter
uhm...
dat weet ik niet precies ik wou gwoon eens voor de lol de bios in gaan en deed die t niet meer... enigste wa ik kan herineren wat ik vlak van tevoren heb gedaan is de chipset koeler vervangen omdat de orginele van asus kraakte... en ik had een SATA dvd brander maar die was kapot... kreeg tijdens t branden een zwart scherm en hing die vast... en starte de pc niet meer op maar als ik die kapotte brander deed uittrekken starte de pc gewoon weer op zoals normaal

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

reset de bios eens. Pak je moboboekje erbij, en zoek ff op hoe je je bios moet resetten. Dat helpt misschien.

en als je satabrander defect is, probeer 'm dan eens op te starten zonder satabrander. en ik zie dat je dat algedaan hebt. dus als je brander defect is, stuur je 'm RMA als je nog garantie hebt (waarschijnlijk wel), of schaf je jezelf een nieuwe aan.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als je in windows de bios doet flashen (heb ook al via dos geprobeerd) doet die automatisch clear cmos.. kan em wel ff resetten voor alle zekerheid.
en ja brander heb ik indd eruit gehaald.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Heb je misschien twee videokaarten/uitgangen? Zou het kunnen dat de bios naar het andere scherm probeert te gaan? Het is maar een raar idee...
Na een biosupdate trouwens altijd "load factory-defaults" in de bios opstarten, en even opnieuw configureren. Scheelt een hoop problemen.

[ Voor 32% gewijzigd door Milmoor op 01-08-2007 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
neej want t beeld gaat niet uit.. word alleen zwart met een wit knipperend streepje.. den de toetsenwerken niet.. normaal als ik ctrl+alt+del doe in de bios moet die rebooten en in de bios hoef iik ook nie 10sec de aanknop in te houden om hem uit te zetten hij blijft gwoon hangen als ik de bios in wil

Verwijderd

en anders een premium bios, heb ik ook op me deluxe

meer opties en meer ondersteuning en nieuwer.

Verwijderd

premium BIOS? Wat is dat? :?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-05 21:45
Een bios versie van de premium versie ipv. deluxe..
8)

Verwijderd

oow en dat kan maarzo?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-05 21:45
Blijkbaar :+
Er is vast wel info over te vinden via wat zoekwerk..

[ Voor 15% gewijzigd door Hoyden op 01-08-2007 16:02 ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Die knipperende cursor kreeg ik op mijn tweede scherm, als hij nog niet geinitialiseerd was. Vandaar mijn vraag. En ja, je kan de premium bios flashen, maar nee, dit gaat het zeer waarschijnlijk niet oplossen. De moederborden zijn nagenoeg gelijk, op de chipset koeler na.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch voor alle zekerheid t scherm omgestoken op de andere aansluiting maar daar lag het helaas niet aan zoals ik al d8 :-(
ik ga nu eens uitzoeken hoe ik die premiumbios erop krijg en misschien werkt dat anders weet ik het echt niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een premium bios opgezet... de 1302.. en heb nu de 1303 maar werkt allebei niet.. geen verschil en heb ook beide aansluitingen op de videokaart geprobeert... ik had wel wat bij t bios updaten wat ik vreemd vind... 2 blokjes hebben geen update?!?! check de foto op de volgende link... dat had ik bij beide bios updates (de 1302 en de 1303)
http://members.home.nl/hardstylefreak1989/Fotoke508.jpg

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dat is gebruikelijk. Eventueel kan je een nieuwe bios bestellen. Er zijn bedrijven die hem voor je op een chip zetten, zodat je hem helemaal vervangt. Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat daar het probleem zit. Geeft hij wel het startscherm met de ASUS-reclame? Zoniet, heb je er al eens een PCI videokaart ingestopt?

Verwijderd

Topicstarter
da startscherm geeft diej gwoon weer en daarna oowk al diej lettertjes :P met de drives enz die ik erin heb en pres dell to enter setup.. gwoon alles normaal.. alles werkt :P dus kdenk da t wel aan de bios ligt omda da t enigste is wa nie werkt :(mja is denkelijk nie te repareren softwarematig ofzow zoals bios flashen want kep alles al geprobeerd...

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Kijk eens bij www.flashbios.org.

Pagina: 1