Toon posts:

Fan van 6800LE kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds onbekende tijd is de relatief kleine fan van m'n GeForce 8600LE kapot. M'n PC draait nu gewoon prima, maar ik weet niet of het slim is om te gaan gamen oid.

Een aantal vraagjes dus;
- Als de kaart te heet wordt, slaat hij dan vanzelf uit?
- Is er een programma om mijn kaart te stressen om te zien of hij het doet bij hoger gebruik? (Zo niet, kan ik natuurlijk een game starten)
- Kan ik ergens de temp. van mn kaart vinden?
- *Is de fan te vervangen, indien nodig?

* Als hij nu gewoon goed draait, lijkt het me niet noodzakelijk.

Een idee voor de grootte van de fan;
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kennes/6800LE_5small.jpg

Alvast bedankt.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 21:51
Passief draaien lijkt me nooit een goed idee.

Je hebt 2 opties, of je zet er een andere koeler op OF je stuurt je kaart RMA, maar RMA kan erg lang duren.
Koop een zalman dingtje ofzo :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de kaart te heet wordt, slaat hij dan vanzelf uit?
Nee, hij zal kapot gaan. Zelf een XFX 6800LE gehad en mijn waterpomp stond ff uit. Gevolg was dat de core kapot ging. Met luchtkoeling zal dit gewoon het zelfde zijn.

Beste optie in mijn mening is gewoon er een Zalman koeler oid op zetten, ben je voor ~20 euro wel klaar.

Temp van de kaart kan je vinden bij Nvidia control panel.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 31-07-2007 22:36 ]

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Probeer hem eens te laten stressen op ati tool, voor 120 min ofzo. Kan je gelijk zien of die artifacts geeft omdat die teheet word.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kun je nieuwe fannetjes kopen, en heb je persé dezelfde maten nodig of haal je gewoon dat hele gekleurde plastic deel eraf?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:44:
Waar kun je nieuwe fannetjes kopen, en heb je persé dezelfde maten nodig of haal je gewoon dat hele gekleurde plastic deel eraf?
Die precies de zelfde koeler ga je los niet vinden. Misschien 2e hands wel maar nieuw niet. Er zijn een aantal Zalman koelers die geschikt zijn voor je kaart, bijvoorbeeld de VF700. Die vervangt de koeler die er nu op zit, dus niet alleen de fan maar het hele ding.
Probeer hem eens te laten stressen op ati tool, voor 120 min ofzo. Kan je gelijk zien of die artifacts geeft omdat die teheet word.
En dan een grote kans hebben dat de kaart kapot gaat 8)7 Toen mijn 6800LE kapot ging kreeg ik niet eerst artifacts of andere vreemde dingen in beeld. Het beeld was gewoon opeens weg en de kaart was dood.

120min stressen als de fan niet draait is vragen om een overleden kaart.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 31-07-2007 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een antwoord waar ik iets aan heb, dankjewel!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:54:
Een antwoord waar ik iets aan heb, dankjewel!
Graag gedaan :)

Je kan eventueel ook kijken naar een 2e hands 6800 koeler. Alle koelers van AGP 6800 kaarten passen er op, dus ook van andere merken. Dat is een nog wat goedkopere oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net nog even te kijken, maar het lijkt alsof het huidige aandraai-plastic dingetje waar de fan op hoort vast te zitten is afgebroken.

Moet/kan dat ook vervangen worden, of zit een nieuwe fan op een andere manier gemonteerd?

• PilatuS
  • Niet online
Als je zo'n Zalman koopt zit daar alles bij wat je nodig hebt. Je hebt niets meer van de oude koeler nodig dus het maakt niet uit wat er verder precies kapot is bij de oude.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-07 13:42
Ook bij mij is oit de fan van mijn 6800 LE kapot gegaan. Deze is toen vervangen door een NV Silencer 5 van Arctic Cooling. Dit draait alweer enkele maanden probleemloos. Deze koelers zijn ook nog eens spotgoedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Lastig lastig, de kaart is in princiepe al verkocht via via aan een kennis die er verder niets bijzonders mee gaat doen. Moest m'n nieuwe processor nog ophalen vandaag of morgen, maar daar hebben ze alleen de VF900 op voorraad voor weer 10 euro duurder maar geen bijkomstige verzendkosten etc.

Anyway, nogmaals bedankt voor de hulp!
Pagina: 1