Shoot (voice control) problemen

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Ik probeer nu al dagen diverse voice control software uit, maar tot nu toe weinig resultaat. De meeste software (trialversies) - tot nu toe zo'n 10 - registeren mijn commando's niet goed (kunnen ws. niet met mijn accent overweg), hebben geen fatsoenlijke learning, of kunnen gewoon niet de goede commando's aan, de enige opties die er nog zijn qua bekende en veelgebruikte software zijn:

- Voice buddy
- Shoot

Voicebuddy kan niet overweg met het spel dat ik wil spelen (Apache Longbow 2). Je moet daarin een "Windows ID" opgeven, waarschijnljk om het programma te vertellen welke van de draaiende programma's de keyinput moet ontvangen, maar voor dit spel lukt dat niet (errormelding dat het proces dat ik start geen spel is....)

Shoot is van een heel andere orde (daar werkt eigenlijk niks fatsoenlijk :( ) Ik heb MS Speech SDK 5.1 geinstalleerd, samen met .NET framework 1.1 en 2.0 (1.1 vereist voor Shoot), maar:
- versie 1.6.4 (zip download van Shootsite) kan op de een of andere manier helemaal niet werken: als ik de microfoontest wil uitvoeren krijg ik een error dat de hardware niet geinitialiseerd kan worden. Als ik echter in windows een test uitvoer werkt de microfoon wel degelijk.
- versie 1.6 (zip download van Shootsite): daarin werkt de microfoontest wel (waarom niet in 1.6.4???) echter: als ik de bijgeleverde (!) profielen probeer te laden, bijv. van Falcon4, dan krijg ik één of andere .net foutmelding. Dat gaat bij elk profiel mis.

- nu is er ook een versie 1.6 full, incl. speechkit etc. Daarmee lukt alles in eerste instantie wel, maar geen enkel profiel dat ik ZELF maak werkt daarin (foutmeldingen). Als ik dus alle commands uit een werkend en bijgeleverd profiel verwijder en vervang door één zelf gemaakt command dan krijg ik ook weer van die foutmeldingen.
Zelfs niet als ik de profieleditor van de shootsite download werkt mijn zelf gemaakt profiel.

edit: heb alles verwijderd en nog eens de fullpackage versie geinstalleerd, maar....die werkt niet meer. Foutmelding direct na het starten van de installatie, wtf :|

:(

Iemand ervaring hiermee of tips?

Ik heb geprobeerd om te registreren op het forum dat vermeld staat op de site van Shoot (een of andere gamingsite) maar ik kom er niet op (activatie door forumbeheer komt niet), heb ook de auteur van Shoot dan maar gemaild, maar ook daar geen reactie.

foutmelding als ik een profiel probeer te laden:
Unexpected error occured.
Object reference not set to an instance of an object
at shoot.config.configuration.load(string filename)
at shoot.mainform.loadprofile(String file)
at shoot.mainform.opendialog_fileOK(objectsender, canceleventargs e)
at system.windows.forms.filedialog.onfileok(canceleventargs e)
at system.windows.forms.filedialog.dofileok(intptd lpOFN)

Overigens: C2duo, Asus P5b (maar goed de hardware werkt dus WEL), XP pro Sp2. Ook op mijn vorige installatie (redelijk verse nog waar ik nu op zit) had ik hetzelfde probleem (iig dat versie 1.6.4. niet wil initializen) en toen had ik nog wel een ander mobo (P5B-E)

[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 01-08-2007 07:46 ]