[Canon A560] Ontevreden over camera tov vorige.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Zoals hier nu wel bekend heb ik een Canon A560 gekocht.

Ik had hiervoor een Powershot G3, welke de geest had gegeven.
Ik wilde kijken naar een camera die wat meer pixels had, compacter maar ongeveer dezelfde kwaliteit beelden leverde.

Ik had er al een gekocht, welke gebruikt bleek te zijn. Deze heb ik dus geruild voor een nieuw exemplaar. Echter deze blijkt een dode pixel te hebben, maar kan ik mee leven.

Nu maak ik gewoon eens wat foto's op de AUTO-stand, en na vergelijk met wat foto's gemaakt met de oude G3, ben ik toch niet enorm tevreden over de fotokwaliteit. Meer onscherpte aan de randen van de foto's e.d.

Maar toch wil ik een camera hebben die even goede foto's maakt als mijn oude G3. Nu dacht ik aan de G7. Die is compact en levert volgens mij mooiere foto's dan de G3. Echter dat geld wilde ik er niet voor uitgeven. Toen zag ik de Nikon P5000. Belooft DE concurrent van de G7 te zijn.

Nu ga ik morgen naar dezelfde zaak als waar ik de cam geruild heb. *ze zien me weer aankomen zeg haha*. Maar ga er niet vanuit dat ze me kwaad aankijken, aangezien ik een duurder exemplaar wil kopen ;)

Wat is een goede cam? De A640? G7 of een ander merk?

[ Voor 9% gewijzigd door freddyathlon op 31-07-2007 22:37 . Reden: Iets bijgetypt ;) ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zit nogal een verschil in prijs tussen de G3 en de A560, de G3 heeft een betere lens de A560 is meer een budget model. Als je iets meer uitgeeft krijg je ook wat meer camera, de powershot A710 is wel populair op dit forum en de plaatjes zien er ook beter uit.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05

Garyu

WW

De Nikon P5000 schijnt een prima cameraatje te zijn. Enige bezwaar is de relatief langzame autofocus.

[ Voor 53% gewijzigd door Garyu op 01-08-2007 10:52 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:42
Mischien eens op dpreview.com kijken?

Phil roept meestal wel iets over scherpte en hoeken en dat soort zaken, ofwel wat jij wil weten.
De compactmarkt is zooo groot... je vraagt naar mijn mening nu naar mensen die toevallig jouw 1 uit 100 keuze al hebben, of zin hebben voor jouw op dpreview te zoeken ;)

:D

Veel succes!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb de camera geruild, gevraagd om goed advies en eerlijke mening over de G7 en de P5000.

Het is de P5000 geworden.
Lichter kwa gewicht, even goede prestaties als de Canon G7, maar wel 100 euro goedkoper.
Heb er net al wat mee geschoten en ben erg onder de indruk van de prestaties.

Kortom; ik ben tevreden.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

freddyathlon schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:48:
Ik heb de camera geruild, gevraagd om goed advies en eerlijke mening over de G7 en de P5000.

Het is de P5000 geworden.
Lichter kwa gewicht, even goede prestaties als de Canon G7, maar wel 100 euro goedkoper.
Heb er net al wat mee geschoten en ben erg onder de indruk van de prestaties.

Kortom; ik ben tevreden.
Gewoon interesse, welke winkel is er zo coulant? Dit is erg goede service.
Hoe behandelden ze het ingeruilde exemplaar, kreeg je volledig geld terug of een deel?

Ben wel benieuwd wat ze met het ingeruilde exemplaar doen.
Verkopen ze die als 2e hands, als demo (lijkt me het meest redelijk), of als nieuw (lijkt me niet netjes)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:14:
[...]

Hoe behandelden ze het ingeruilde exemplaar, kreeg je volledig geld terug of een deel?

Verkopen ze die als 2e hands, als demo (lijkt me het meest redelijk), of als nieuw (lijkt me niet netjes)
Wettelijk gezien kan je als consument een product sowieso binnen 7 dagen na aankoop nog terugbrengen. Helaas doe niet iedere winkel daar even makkelijk over, het is dus inderdaad netjes dat deze zaak daar zo behulpzaam in is. Als de camera verder geen gebruikers sporen heeft lijkt het me niet heel erg als ze deze verkopen als 'nieuw' of 'demo model'. Waarschijnlijk zullen ze het er toch wel bij zeggen omdat de plastic bescherm folie van bijvoorbeeld het LCD-scherm waarschijnlijk verwijderd is :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Zoefff schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Wettelijk gezien kan je als consument een product sowieso binnen 7 dagen na aankoop nog terugbrengen. Helaas doe niet iedere winkel daar even makkelijk over, het is dus inderdaad netjes dat deze zaak daar zo behulpzaam in is. Als de camera verder geen gebruikers sporen heeft lijkt het me niet heel erg als ze deze verkopen als 'nieuw' of 'demo model'. Waarschijnlijk zullen ze het er toch wel bij zeggen omdat de plastic bescherm folie van bijvoorbeeld het LCD-scherm waarschijnlijk verwijderd is :)
Je kan het product na 7 dagen terugbrengen als het niet voldoet aan de eisen die je er redelijkerwijs aan mag stellen. De foto's niet helemaal de kwaliteit zijn die je verwacht is geen goede reden. Zeker gezien de relatief lage prijs mag je enige randonscherpte vervachten. Pas als er een technische oorzaak voor aan te wijzen is kun je je beroepen op non-conformiteit. Dat de randen een beetje wazig zijn is nu eenmaal een eigenschap van de gebruikte materialen en had voor de koop makkelijk uitgevonden kunnen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 14:50 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoefff schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Wettelijk gezien kan je als consument een product sowieso binnen 7 dagen na aankoop nog terugbrengen.
Als onderdeel van de colportage wet dus; oftewel kopen op afstand ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Je hebt gelijk. Of beter gezegd, Michiel heeft gelijk :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Spider.007 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:56:
[...]
Als onderdeel van de colportage wet dus; oftewel kopen op afstand ;)
Dat zijn twee verschillende dingen.

De colportagewet stelt dat je een koop kan ontbinden binnen 8 dagen na deponering van de koopovereenkomst bij de Kamer van Koophandel. Het gaat hier om koop aan de deur of op straat.

De wet koop op afstand stelt dat je een artikel binnen 7 dagen na aankoop mag retourneren. Het moet dan wel zo zijn dat het niet een speciaal voor jou besteld of gemaakt artikel is. Het gaat hier om koop per computer.

In dit geval is er sprake van koop in een winkel. Dan geldt het gewone recht en doen bovenstaande wetten niet ter zake.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:14:
[...]

Namen ga ik hier niet noemen, maar het is een van de grote elektronica-ketens zeg maar.

Het gebruikte exemplaar? Nou, aangezien ik hem maar heel ff in bezit heb gehad en deze geen gebruikssporen had, neem ik aan dat deze weer verkocht wordt als zijnde nieuw.

Verwijderd

Wel is het volgens mij zo dat het product ongebruikt in de originele onbeschadigde verpakking moet zitten.
Ik kan niet zomaar een camera bestellen (op internet) er een paar dagen mee spelen, en weer terugsturen.
Het mogen terugsturen is alleen als je spijt hebt van de gehele aankoop op zich, nog voordat je uitgepakt of zelfs de bestelling ontvangen hebt en dus niet om uit te mogen proberen en bij ontevredenheid (behalve dan technische mankementen) het product terug mag sturen, maar corrigeer me maar als ik het verkeerd heb...

• _Mystikal_
  • Laatst online: 22:57

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:52:
Wel is het volgens mij zo dat het product ongebruikt in de originele onbeschadigde verpakking moet zitten.
Ik kan niet zomaar een camera bestellen (op internet) er een paar dagen mee spelen, en weer terugsturen.
Het mogen terugsturen is alleen als je spijt hebt van de gehele aankoop op zich, nog voordat je uitgepakt of zelfs de bestelling ontvangen hebt en dus niet om uit te mogen proberen en bij ontevredenheid (behalve dan technische mankementen) het product terug mag sturen, maar corrigeer me maar als ik het verkeerd heb...
over deze discussie verwijs ik graag naar:
StevenK in "Consumentenrecht - onderzoeksresultaten"

door StevenK, inmiddels afgestudeerd advocaat.

Verwijderd

Even dit topic omhoog schoppen voor iets sufs:

De oude Ixus van mijn lieftallige echtgenote is laatst kapotgevallen en vandaag kwam de vervanger binnen: een Panasonic FS3. Mooi apparaatje, zelfde handtasformaat, zeer strak lensje. Maar, zo ontdekken wij nu, met één groot nadeel: de macrofunctie is niet beschikbaar over het hele bereik, zoals bij de Ixus wel het geval is.

En laat dat nou net haar geliefde manier van fotograferen zijn.

Bij de Panasonic heb je weliswaar 5 cm macroafstand, zoals je overal kunt vinden, maar in de grootste telestand wordt dat opeens 30 cm. Nergens iets over gelezen. Bij de Ixus is het 3 cm over de hele linie.

Kortom, we willen ruilen voor een Ixus 80 IS, de rivaal die het in eerste instantie in onze vergelijking net verloor. Maar ja, natuurlijk gekocht bij een internetshop, die alleen ongebruikte spullen retour neemt. We hebben verder alle verpakking nog helemaal netjes en hij heeft maar een paar foto's genomen, dus hij kan zo terug, maar het toestel is wel aan en uit geweest - en dus hebben we de datum en tijd ingesteld.

Is er een manier om het toestel weer helemaal terug te zetten in fabrieksstand? Zodat je weer het beginscherm van 'stel datum en tijd in' krijgt zodra je 'm weer aanzet? Ik kan 't vooralsnog nergens vinden...

Wie weet raad?

Verwijderd

Voordat ik je het antwoord geef op je vraag, geef ik je eerst ongevraagd commentaar van de Canon site:
3 cm (W) vanaf de voorzijde van de lens in macro
. Hier wordt niet aangegeven wat de kortste instelafstand is in de telestand, maar het feit dat er W(ide) bij staat, geeft aan dat ie verloopt over het zoombereik. Ik heb geen zin om het helemaal voor je uit te zoeken, maar ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt als je blind de ixus80IS koopt!

Verder vind ik niet zo snel een review van de FS3, maar ik denk dat de menustructuur wel overeenkomt met die van de FX35, dus alsjeblieft:
There's also a setup menu, which is accessible via the record or playback menu. The items here include:

* Clock set
* World time (Home, travel)
* Monitor brightness (-3 to +3 in 1-step increments) - these can be set separately
* LCD mode (Off, auto power LCD, power LCD, high angle) - see below
* Beep
o Beep level (Muted, low, high)
o Beep tone (1, 2, 3)
o Shutter volume (Muted, low, high)
o Shutter tone (1, 2, 3)
* Volume (0-6)
* Guide lines - put a composition grid on the LCD
o Rec info (on/off)
o Pattern (3 x 3, complex)
* Histogram (on/off) - live histogram for record mode
* Travel date (on/off) - when set, records what day of your vacation a photo was taken (e.g. day two)
* Economy
o Power save (Off, 2, 5, 10 mins)
o Auto LCD off (Off, 15, 30 secs)
* Auto review (Off, 1 sec, 2 sec, hold, zoom) - the zoom option shows the picture for a second, then enlarges it by a factor of four for a second
* File number reset
* Reset - back to defaults
* USB mode (Select on connection, PictBridge/PTP, PC)
* Video out (NTSC, PAL)
* TV aspect (16:9, 4:3)
* m/ft (Meters, feet)
* Scene menu (Off, auto) - if set to auto, scene menu opens automatically when you turn the mode dial to the scene mode position
* Dial display (on/off) - whether a "virtual" mode dial is shown on the LCD as you rotate the real one
* Format
* Language
* Demo mode (Jitter/subject movement, auto demo) - this is intended for retailers rather than end users
Edit: ik ben te aardig. Het lijkt erop alsof het macrobereik idd niet veranderd over het zoombereik:
Macro: 1.2 in.-1.6 ft./3-50cm (W), 1.2 in.-1.6 ft./3-50cm (T)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 23:30 ]

Verwijderd

Ja, zie je? Wel opmerkelijk, maar op die oude Ixus was 't al zo!

Dank voor het zoekwerk, maar die resetfunctie in de menustructuur had ik al gevonden. Die verandert alleen alles terug naar de standaardinstellingen, maar niet naar de af-fabriek-instelling waarbij je eerst de datum en tijd weer moet invoeren.

Of zou een nachtje zonder accu dat ook bereiken?

Verwijderd

Probeer gewoon, ik neem aan dat je hem 's nachts toch niet gebruikt! :P

Verder kun je misschien tijd en datum kiezen en dan kijken of je het kunt resetten/ annuleren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:40:

Bij de Panasonic heb je weliswaar 5 cm macroafstand, zoals je overal kunt vinden, maar in de grootste telestand wordt dat opeens 30 cm. Nergens iets over gelezen. Bij de Ixus is het 3 cm over de hele linie.
Macroafstand zegt geen mallemoer, het gaat om AFBEELDINGSMAATSTAF.
Hoe groot kan iets op de sensor afgebeeld worden t.o.v. de werkelijke grootte.
Het is volstrekt logisch dat bij een zoomlens de kortste afstand tot de lens of sensor wat toeneemt bij inzoomen.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Wel grappig dit, dit is al de 2e of 3e keer in korte tijd dat ik iemand hoor die toch maar 's een nieuwe kocht, meer megapixels en features en thuis teleurgesteld was over de kwaliteit.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:46:
Macroafstand zegt geen mallemoer, het gaat om AFBEELDINGSMAATSTAF.
Hoe groot kan iets op de sensor afgebeeld worden t.o.v. de werkelijke grootte.
Het is volstrekt logisch dat bij een zoomlens de kortste afstand tot de lens of sensor wat toeneemt bij inzoomen.
Dat zou je als weldenkend mens wel zeggen, ja, dat het volstrekt logisch is. Maar toch werkt het bij de Canon zo. Je ziet gewoon het verschil.

Beide toestelletjes hebben ongeveer 35-110 mm omgerekend (de Pana heeft iets meer groothoek), daar zit weinig tussen. Fotootjes van de oude Ixus erbij gepakt en proberen na te maken; dus inderdaad dat object zo groot mogelijk in beeld zien te krijgen.

Bij de Panasonic kun je in groothoek tot 5 cm komen, maar als je dan verder inzoomt, stelt hij niet meer scherp. Bij de Canon kan dat wel. Zelfs als je al boven op het object zit, kun je nog eens volledig inzoomen en scherpstellen. Met als gevolg een object dat veel groter in beeld is te krijgen dan bij de Panasonic.

Vraag me niet hoe Canon dat doet, maar het verschil is bloody obvious.
Pagina: 1