Radeon 9600 geeft op tv-out zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-07 10:13
zoals de titel al vermeldt, heb ik problemen met het aansluiten van een tv op mijn xp media center(2005) pc. ik heb de faq doorgenomen, en heb gedaan wat daar stond, en op google gezocht naar dingen zoals: radeon 9600 tv black screen, radeon zwart beeld tv, radeon geen beeld tv, en nog een aantal termen, maar zonder resultaat, althans geen oplossing voor mijn probleem.

mijn systeemconfig is: asrock 775i65g
intel celeron 2.8ghz
256mb geheugen
club3d radeon 9600, met uiteraard de nieuwste drivers en dergelijke

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-07 15:50
Ik kan me herinneren dat er bij de ATi drivers ergens een knopje zat waarmee je de televisieverbinding moest forceren. We hebben het thuis ook een keer gehad namelijk, en toen we dat vinkje hadden aangezet deed hij het spontaan wel.

Dat knopje stond bij je beeldschermeigenschappen ( bureaublad - rechtermuisknop - eigenschappen ), en dan tabblad "Instellingen". Daarna de knop "Geavanceerd". Daar ergens tussenin stond het bij ons. Weet niet of dat nu nog steeds is, maar misschien dat de term "tv-verbinding forceren" je verder helpt ;)

succes ermee :)

• ChaosZ0ne
Gydeon schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:45:
Ik kan me herinneren dat er bij de ATi drivers ergens een knopje zat waarmee je de televisieverbinding moest forceren. We hebben het thuis ook een keer gehad namelijk, en toen we dat vinkje hadden aangezet deed hij het spontaan wel.

Dat knopje stond bij je beeldschermeigenschappen ( bureaublad - rechtermuisknop - eigenschappen ), en dan tabblad "Instellingen". Daarna de knop "Geavanceerd". Daar ergens tussenin stond het bij ons. Weet niet of dat nu nog steeds is, maar misschien dat de term "tv-verbinding forceren" je verder helpt ;)

succes ermee :)
helaas, dit heeft geen nut bij mij, want hij vindt de tv wel(de term is btw tv detectie forceren) en de software geeft ook netjes aan dat alles werkt en dat de tv gewoon beeld zou moeten geven volgens mij...ik snap dr niets meer van :P

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-07 17:42
waarschijnlijk zend je tv-out s-video signaal uit, en dat moet Composiet worden,
ik meen dat er een hele sectie over zwart beeld in de FAQ staat, daar kijken kan geen kwaad bij dit probleem.

Even niets...

• ChaosZ0ne
thijs_cramer schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:27:
waarschijnlijk zend je tv-out s-video signaal uit, en dat moet Composiet worden,
ik meen dat er een hele sectie over zwart beeld in de FAQ staat, daar kijken kan geen kwaad bij dit probleem.
dat is een slim idee, maar ik kan deze optie nergens vinden? alleen de keus tussen pal en ntsc, maar dat is het niet
vond er niets in wat een oplossing bood:D

[ Voor 18% gewijzigd door ChaosZ0ne op 31-07-2007 23:39 ]

Verwijderd

Had ik eens met een oude TV...Op een nieuwe TV had ik wel kleur...Wellicht is dat het probleem?

• ChaosZ0ne
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:35:
Had ik eens met een oude TV...Op een nieuwe TV had ik wel kleur...Wellicht is dat het probleem?
het is niet dat ik zwart-wit beeld krijg, maar volledig zwart beeld,maar ik ga het toch eens op een andere tv proberen

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Staat de tv ergens in de opties in het disabled gedeelte?
Heb je de sneltoetsen al eens geprobeerd zodat je tussen pc<->tv switched?

☻/
/▌
/ \

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

en misschien dat je gebruik maakt van een scart -> composite verbinding. Op die scart zit een knopje, volgens mij moet die op input staan (of op output :/) ik weet het niet meer. Dat knopje zit nog wel eens in de weg.

- Maarten.,

-_-

Pagina: 1