[Vista x64] Ergens een trial versie beschikbaar?*

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik zou graag win. vista legaal willen aanschaffen via surfspot.nl, maar deze winkel is ontzettend traag met het bijwerken van hun productaanbod. Ze bieden wel de 32-bits editie aan, maar ik moet de 64-bit editie hebben en die is er dus nog niet. Ik was van plan om een trial van vista 64-bit te gebruiken en deze eventueel nog 2x te verlengen totdat ik de volledige versie aanschaf.
Ik kan echter nergens een trial van vista vinden, ook niet op de MS-site. Weet iemand een adres op het internet?
Volgens coding horror zou je via bittorrent aan een trial moeten komen. Dat is legaal. 2 dingen houden mij tegen:
  1. ik denk dat bij alle software die je via internet download je een hoog risico heb op gratis spyware etc
  2. ik zou niet weten welk adres ik zou moeten gebruiken
Zijn er hier mensen met tips om aan een veilige vista 64-bit trial te komen?
Ik heb geen MSDN-abbonnement.

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
dat kan via de bekende wegen.
usenet, torrents.
dat is de normale versie die je in de winkel koopt. alleen je installeert zonder serial.
je kan de timer 3 keer resetten (legaal)

ik heb zelf ook een tijdje zo gedraait (is dus niet illegaal)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij kan je vista downloaden bij MSDN als je een subscriber bent:
The final version of Windows Vista is available to MSDN Subscribers. Visit MSDN Subscriber Downloads to download Windows Vista. If you are not a subscriber, find out more about MSDN Subscriptions

Guardian Angel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:13:
Helaas, dat is illegaal

De TS heeft geen MSDN-abonnement.
|:( iets met lezen enzo :P

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 31-07-2007 22:15 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Helaas, dat is illegaal
Softwarepiraterij is het gebruiken van software zonder toestemming van de persoon of organisatie die de rechten op de software heeft, bijvoorbeeld door illegaal kopiëren, vervalsen van producten en het laden van harde schijven.
Bron: Microsoft

Wat wel kan is een versie van Vista installeren en hopen dat je je licentie binnen 30 dagen binnen hebt en dan activeren. Feitelijk ben je dan illegaal bezig omdat je geacht wordt zsm. de software te activeren.
Outerspace schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:12:
Volgens mij kan je vista downloaden bij MSDN als je een subscriber bent:
[...]

[ Voor 44% gewijzigd door Guardian Angel op 31-07-2007 22:16 ]

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Microsoft biedt wel degelijk een trial aan, dit is een image voor virtual pc/virtual server (32bits ook...) http://www.microsoft.com/...493c7da1aa&DisplayLang=en
Ik heb de topictitel even aangepast. Ik wil iedereen die hier nog gaat reageren vast melden dat bittorrentsites met twijfelachtige inhoud niet gepost hoeven worden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:13:
Helaas, dat is illegaal

[...]

Bron: Microsoft

[...]

wie bepaalt wat "illegaal kopieren" is? microsoft vind bepaalde dingen goed, dus dan heb je min of meer toestemming.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zullen we die hele discussie verder laten rusten, ik zie daartoe geen aanleiding in de topicstart namelijk ;)

Mijn spoorwegfotografie

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

defusion schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:16:
[...]
wie bepaalt wat "illegaal kopieren" is? microsoft vind bepaalde dingen goed, dus dan heb je min of meer toestemming.
De wet bepaalt dat en MS volgt in deze de wet.

ARME AOW’er

• bulle bas
  • Niet online
sanfranjake schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:15:
Microsoft biedt wel degelijk een trial aan, dit is een image voor virtual pc/virtual server (32bits ook...) http://www.microsoft.com/...493c7da1aa&DisplayLang=en
Ik heb de topictitel even aangepast. Ik wil iedereen die hier nog gaat reageren vast melden dat bittorrentsites met twijfelachtige inhoud niet gepost hoeven worden :)
Ehm ja die voor virtual pc had ik ook gevonden, maar ik zoek een 'echte'.
Wat wel kan is een versie van Vista installeren en hopen dat je je licentie binnen 30 dagen binnen hebt en dan activeren. Feitelijk ben je dan illegaal bezig omdat je geacht wordt zsm. de software te activeren.
Alleen: hoe kom ik aan een vista-versie? Alleen bittorrent dus.? Ik denk overigens niet dat het illegaal is, ze bieden de proefperiode toch zelf aan? De deur gaat vanzelf dicht na 2x verlengen...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gewoon schijfje aan iemand vragen met 64 bit, kan je 30 dagen gebruiken zonder een key te installeren, na die 30 dagen kan je de timer 3 keer resetten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

bulle bas schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:23:
[...]
Alleen: hoe kom ik aan een vista-versie? Alleen bittorrent dus.? Ik denk overigens niet dat het illegaal is, ze bieden de proefperiode toch zelf aan? De deur gaat vanzelf dicht na 2x verlengen...
Nee, ze bieden geen proefperiode aan. Ze bieden een volledige versie aan die bij niet activeren binnen 30 dagen op slot gaat.

Hoe je aan een versie van Vista kunt komen ga je hier niet horen.

ARME AOW’er

• bulle bas
  • Niet online
Dank
Guardian Angel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:29:
[...]

Nee, ze bieden geen proefperiode aan. Ze bieden een volledige versie aan die bij niet activeren binnen 30 dagen op slot gaat.

Ah, bittorrent is dus toch illegaal volgens GoT :o
@Snake daar had ik niet aan gedacht. Ik ken zelf geen mensen met vista 64-bit, maar wie weet via via. En ja, ik ga geen vista gebruiken buiten de activatieperiode om, dus m.i. is er geen enkel juridisch bezwaar :Y)

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
Guardian Angel schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:29:

inderdaad. pas vijf keer. en nog een modje die erna post zonder iets weg te halen ook :+ kom op, zo verschrikkelijk is dit toch niet, ik zie MS niet boos worden om iemand die oprecht even probeert en daarna (maak ik uit de TS op) zoiezo een versie koopt, zij het nou deze of een andere...

EDIT@bullebas, ja, dat is er wel want je mag zoiezo alleen windows gebruiken met originele sleutel e.d., niet alleen na de activatie. het verschil is dat je het netjes doet en MS iher nooit problemen mee zal hebben :) officieel wel, ze zouden alleen wel gek wezen er ook werk van te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door iceheart op 31-07-2007 22:41 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
iceheart schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:40:
[...]

inderdaad. pas vijf keer. en nog een modje die erna post zonder iets weg te halen ook :+ kom op, zo verschrikkelijk is dit toch niet, ik zie MS niet boos worden om iemand die oprecht even probeert en daarna (maak ik uit de TS op) zoiezo een versie koopt, zij het nou deze of een andere...
Precies, ik vind het juist een interessante vraag. Zolang we geen illegale wegen (vage torrent site url's en dergelijke) gaan bewandelen past deze vraag prima op het forum.

Microsoft is verder inhoudelijk ook erg vaag op dit punt. In alle documenten lees ik over een "30 day grace period" en "not required to enter product key at installation". Echter nergens waar expliciet wordt toegestaan om in deze vorm Vista uit te proberen, en gezien er voor vrijwel alle software nog steeds een trial versie is lijkt me dat er ook een voor Vista is....

Misschien zou iemand er eens een telefoontje/mailtje naar Microsoft aan kunnen wagen. Lijkt mij de beste manier om duidelijkheid te krijgen :)

Mijn spoorwegfotografie

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:22
bulle bas schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:36:
Dank
[...]

Ah, bittorrent is dus toch illegaal volgens GoT :o
Nee, natuurlijk niet per definitie.

Full OS torrents

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Vam micorsoft server 2003 R2 is wel een evaluatie download te vinden. Van vista alleen die virtual machine van sanjanfrake. Lijkt me dus dat MS die niet ter download aanbied.

De gebruikers licentie van vista Zegt dat als je niet activeert binnen 30 dagen dat de licentie niet meer geldig is. Ook staat er nergens dat je de software MOET kopen.

ECHTER... De enige manier om de software met een activerings sleutel te verkrijgen is kopen. OF je moet een kopie verkrijgen via een manier waarvoor MS geen toestemming heeft gegeven.

Waar je die kopie ook vandaan haalt, besef wel dat als je de soort kopie (OEM/retail/language) die je installeert niet overeen komt met de sleutel die je later koopt, je zult moeten herinstalleren (alle instellingen dus kwijt.. niet je doel als ik je topic start lees. Er zijn wel meer topics te vinden hier van mensen die hun installatie een geldige key willen geven maar dat niet kunnen omdat je een oem versie niet met een retail key (ofzoiets) kunt activeren.
Als je dan toch iets moet evalueren is dat wellicht nog niet zo'n slechte tip..... Niks geen gedonder met keys.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 31-07-2007 23:28 . Reden: spelfaut ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Van XP had je disk-kits met dus alleen een cd'tje (zonder licentie) voor een paar euro. Misschien dat er ook wel zoiets voor Vista bestaat... Ik kon ze alleen niet zo snel vinden bij een paar webshops.

• bulle bas
  • Niet online
Bedankt voor jullie tips nog. Wat ik ga doen is een trial van xp-64 installeren. Deze 64-bit xp professional biedt MS gewoon zelf aan en functioneert 120 dagen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

leuk_he schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:26:
V

Als je dan toch iets moet evalueren is dat wellicht nog niet zo'n slechte tip..... Niks geen gedonder met keys.
Behalve dat ik daar alleen maar Linux distro's zie :)
Pagina: 1