Tip ook goed?
Gezien de specs ben je op zoek naar een Intel s775 mainboard voor een multimedia PC (vga onboard, hdmi, firewire, etc). Ik zeg, wacht even nog een paar maanden dan heeft nVidia haar 7050 voor Intel op de markt die super veel sneller is qua VGA, ook support heeft voor 1080 en HMDI, etc. En ik gok ook nog eens een tiental euro onder de prijs van de G33.
Op Gigabyte website staat overigens ook nog:
Gezien de specs ben je op zoek naar een Intel s775 mainboard voor een multimedia PC (vga onboard, hdmi, firewire, etc). Ik zeg, wacht even nog een paar maanden dan heeft nVidia haar 7050 voor Intel op de markt die super veel sneller is qua VGA, ook support heeft voor 1080 en HMDI, etc. En ik gok ook nog eens een tiental euro onder de prijs van de G33.
Op Gigabyte website staat overigens ook nog:
(Due to an Intel G33 graphics driver limitation, the G33M-S2H does not currently support Blu-ray/ HD DVD format playback. Once released, full driver support from Intel will be updated on the GIGABYTE website.
[ Voor 35% gewijzigd door The Source op 31-07-2007 22:02 ]
Bedankt voor de tip.
Goede gok. Een nieuw bord voor mijn HTPC; ik ben toe aan iets krachtigers.
Hardwareversnelling voor afspelen van dat soort media is niet zo van toepassing, omdat ik FFDShow gebruik (en dan wordt de hardwareversnelling uitgeschakeld).
Ik dacht eerder aan weken dan aan maanden, qua wachttijd. Zit nog in de orientatiefase, maar ik ben erg gecharmeerd van een aantal Gigabyte borden:
- FireWire chip van TI
- spdif output
- knappe soundchip
- koel
- qua uiterlijk ook cool (maar dat ziet niemand...)
Maar het lijkt erop dat niemand dat bord verkoopt in NL.
Goede gok. Een nieuw bord voor mijn HTPC; ik ben toe aan iets krachtigers.
Hardwareversnelling voor afspelen van dat soort media is niet zo van toepassing, omdat ik FFDShow gebruik (en dan wordt de hardwareversnelling uitgeschakeld).
Ik dacht eerder aan weken dan aan maanden, qua wachttijd. Zit nog in de orientatiefase, maar ik ben erg gecharmeerd van een aantal Gigabyte borden:
- FireWire chip van TI
- spdif output
- knappe soundchip
- koel
- qua uiterlijk ook cool (maar dat ziet niemand...)
Maar het lijkt erop dat niemand dat bord verkoopt in NL.
Let erop dat de GA33M-S2H geen ondersteuning biedt voor PCIe x16. Hoewel er een PCIe x 16 slot aanwezig is, draait deze maximaal in x4 mode... dat kan een serieuze bottleneck zijn als je een snelle grafische kaart wilt gebruiken, zie b.v. http://www.tomshardware.c...express_scaling_analysis/
Met de huidige kaarten valt het misschien nog mee, maar als je een beetje op de toekomst voorbereid wilt zijn is het minder.
Verder is er geen ondersteuning voor RAID en kan je DVI en HDMI niet gelijktijdig gebruiken...
Zelf zit ik nu te kijken naar de INTEL DG33TLM, deze heeft ook alle bekende outputs en wel PCIe x16. Alleen kan je hier waarschijnlijk niet of nauwelijks mee overklokken.
Edit: en het "koel" valt misschien ook wat tegen va nde G33M-S2H: dit bord gebruikt duidelijk meer vermogen dan andere G33 borden en is niet van de "Ultra Durable" serie (solid caps etc.), zie http://www.tomshardware.c...E-JOB,review-2371-13.html
Met de huidige kaarten valt het misschien nog mee, maar als je een beetje op de toekomst voorbereid wilt zijn is het minder.
Verder is er geen ondersteuning voor RAID en kan je DVI en HDMI niet gelijktijdig gebruiken...
Zelf zit ik nu te kijken naar de INTEL DG33TLM, deze heeft ook alle bekende outputs en wel PCIe x16. Alleen kan je hier waarschijnlijk niet of nauwelijks mee overklokken.
Edit: en het "koel" valt misschien ook wat tegen va nde G33M-S2H: dit bord gebruikt duidelijk meer vermogen dan andere G33 borden en is niet van de "Ultra Durable" serie (solid caps etc.), zie http://www.tomshardware.c...E-JOB,review-2371-13.html
[ Voor 16% gewijzigd door Soze op 04-08-2007 23:14 ]
Mocht je geinteresseerd zijn, ik heb hier een GA-965GM-S2 plankje over. PCIe x1 slot doet vaag, verder is ie top in orde
Thanks for the offer, maar dat bord voldoet niet aan mijn eisen.
Die zijn ondermeer.:
- spdif output op de achterkant (liefst optisch, mag coax)
- 2x intern FireWire met Ti chip. (vanwege 2 Floppy DTV tuners)
- koel
- liefst onboard VGA
Verder ben ik gewoon erg gecharmeerd van die Gigabyte bordjes. Asus vind ik ook mooi, maar die hebben vaak een FireWirecontroller van Via. En dat spul veracht ik, ik neem nooit meer iets van Via.
Edit:
Na de opmerking van Soze (bedankt) zit ik toch iets meer te lonken naar de 965G-DS4. Wel iets duurder..
En ik weet nog niet zeker of die mijn Bravia in 1360x768 kan aansturen.
DD live encoding? Weet ik ook nog niet. Ik moet nog e.e.a. uitzoeken blijkbaar.
Die zijn ondermeer.:
- spdif output op de achterkant (liefst optisch, mag coax)
- 2x intern FireWire met Ti chip. (vanwege 2 Floppy DTV tuners)
- koel
- liefst onboard VGA
Verder ben ik gewoon erg gecharmeerd van die Gigabyte bordjes. Asus vind ik ook mooi, maar die hebben vaak een FireWirecontroller van Via. En dat spul veracht ik, ik neem nooit meer iets van Via.
Edit:
Na de opmerking van Soze (bedankt) zit ik toch iets meer te lonken naar de 965G-DS4. Wel iets duurder..
En ik weet nog niet zeker of die mijn Bravia in 1360x768 kan aansturen.
DD live encoding? Weet ik ook nog niet. Ik moet nog e.e.a. uitzoeken blijkbaar.
[ Voor 23% gewijzigd door hansdegit op 06-08-2007 21:56 ]
Pagina: 1