Hardwarematige decodering x.264 door HD2X00's

Pagina: 1
Acties:

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-07 21:06
Ik heb flink lopen zoeken, maar ben er nog altijd niet achter:

Worden films in x.264-formaat hardwarematig gedecodeerd?

Ik heb begrepen dat h.264 films in ieder geval in PowerDvd kunnen worden afgespeeld. Ik gebruik Vista MCE en wil eigenlijk graag h.264 films in MCE afspelen. Daarnaast heb ik een flink aantal films in Matroska x.264. Momenteel trekt mijn processor (p4 3.2 ghz) dit eigenlijk net niet, het beeld schokt iets. Extra vervelend is dat de ventilator van mijn shuttletje nu ook op volle toeren moet draaien, waardoor er te veel herrie uit de PC komt.

Ik wil dit simpel oplossen door een passieve 2400 of 2600 te kopen, echter wil ik dus wel graag weten of de films hardwarematig worden gedecodeerd, anders schiet ik er nog niks mee op.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Als ik een mkv in bsplayer afspeel wordt hij hardwarematig gedecodeerd door mijn 2400. Gewoon een kwestie van ffdshow en coreavc niet gebruiken voor films die een ondersteunde codec gebruiken. Ik heb een club3d hd2400 pro, amd64 x2 3800+ en 2GB ram op windows vista. Bij alle hd bronnen die ik heb geprobeerd komt de cpu-load niet boven de 40%.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

maar ja, een X2 3800 is natuurlijk wel een stukkie sneller dan een goede oude P4, dus 40 % voor jouw met je dual core, kan nog best 80% voor deze meneer zijn, ook al is zijn processor waarschijnlijk ondersteunend HT.

en die simpele oplossing is volgens mij goed genoeg. je moet wel ff goed uitkijken met filters en FFDshow e.d., maar op fora als doom9.nl oid is daar genoeg over te vinden.

-_-