Toon posts:

DVD hapert in dvd speler

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste experts,

Ik heb sedert een aantal maanden een nieuwe PC... NVDIA 8800.. duo core 2,13 gh, 2gb intern.
Brander is een writemaster..
Nu heb ik dus ook vista en gebruik ik voor branden Nero 7

Als ik een dvd heb gebrand (op max speed of op 16 of 8 speed) en steek hem in mijn JVC dvd speler, dan hapert de dvd na een minuutje of 20/30... --> schokkend beeld en slaat stukjes over.

Als ik de dvd afspeel op de pc dan doet hij het feilloos. (DVD is platinum 16x dvdR +)

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

OUde gebrande dvd's (met vorige computer) doen het wel nog gewoon?

Alvast dank
M.vr.gr.
Frank

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Probeer het eens op een andere DVD speler, misschien ligt het aan de schijfjes. Brandsnelheid heb je al veranderd zie ik, dus daar ligt het niet aan. De schijfjes die je met je oude PC hebt gebrand, waren die van hetzelfde merk als de schijfjes die je met je huidige PC maakt?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:51

_Apache_

For life.

Probeer is een ander type schijfje en brand wat langzamer.

Het langzamer branden op bepaalde speler en schijf combinatie zorgt ervoor dat het signaal wat dieper ingebrand word in de dvd waardoor het beter opgepikt word door specifieke dvd spelers.. Correct me if I am wrong.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

koop taiyo yuden of verbatim dvd's

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik Platinum dvd R 16 speed plus...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:35:
ik gebruik Platinum dvd R 16 speed plus...
Dat je brander het aankan wil nog niet zeggen dat je standalone DVD het ook aan kan, schijfjes die op die snelheid gebrand zijn.
Vroeger had je het zelfde met CD's - als je die op (te) hoge snelheid brandde kon je ook problemen krijgen met afspelen. Dus ik zou eerst eens een lagere brandsnelheid proberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook het probleem dat hij hapert ook in een JVC DVD speler. Heb hier echt nooit last van gehad en de laatste paar films die ik op DVD heb gezet doen het niet.

Hierbij maakt het niets uit of ik hem langzamer brandt, minder programma's draai. of iets dergelijks

Wat kan ik hieraan doen. Kan mijn brander op zijn?

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:57
Ik heb dit ook gehad. Bleek dat de DVD speler stuk was.

Maar nu heb ik een compleet nieuwe set en heb ik het nog steeds.
Ook op de DVD-HDD recorder die ik nu kan ik ze niet lekker afspelen.

Ik had eerst Nashua DVD rewritables en nu heb ik SONY DVD rewriteables gekocht.

Ik vraag me af welk merk wel goed werkt. Al brand ik ze op 1x, 2x of 4x, niets helpt.

Iemand enig idee ?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Indien je echt wilt weten of je goed gebrand hebt, dus of de dvd goed leesbaar is dan ga naar www.cdfreaks.com , ga naar het forum.
Daar vind je een beschrijving hoe dit kunt testen. Je krijgt dan 2 grafieken. Met welke hardware dit gaat, etc.

Uit deze grafiek kun je zien of je dvd's allemaal dezelfde kwaliteit hebben, dus van spindel naar een andere spindel.(platinum is wisselvallig).

Je kunt zien of de dvd goed leesbaar is, dus dan is de speler niet meer goed, of je kunt andere merk dvd proberen(voordat je alles nieuw koopt).

Je kunt zien door langzamer branden dat de grafiek beter wordt, of niet beter, normaal is 16x branden op 8x goed. Let op sommige branders moeten eerst een aantal dvd's branden, deze leren de dvd branden(media code dus )ongeveer 4 dvd's).

Welke dvd's goed zijn vind je ook op bovenstaande site, en voorbeelden van anderen.
Hier vind je ook uitleg over je brander, en wat voor extra software beschikbaar is voor je brander.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-02 13:23
hitte van je dvd speler, mijn aristona werd ook te heet, een fan ingezet (in de aristona versie eruit gesloopt,maar gat zit er nog gewoon, in de philips zat er wel een), controleer is of hij ruimte genoeg heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door Speeddragon op 08-09-2007 17:53 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1