[Office 2004] Won (Zuid-Koreanse munteenheid) teken invoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18
Ik ben bezig met een document wat gemaakt is in Office 2007 in Windows (overigens geconverteert voor 97-2003 bestandsformaat en werkt ook prima in Office 2003). Nu heb ik het probleem dat het Won teken niet herkend wordt door Office 2004. Het is gewoon een blokje. Ik ben erachter dat de Won blijkbaar niet in de currency symbol range zit (http://www.alanwood.net/unicode/currency_symbols.html ). Het zal hier dus wel mee te maken hebben. Maar dat helpt niet echt om een oplossing te vinden.

Voor de duidelijkheid het symbool voor de Won is als volgt: Afbeeldingslocatie: http://www.ratesfx.com/resources/symbols/big-won-sign.png

Bij "invoegen" en dan "symbolen" kan ik het teken niet vinden. Maar er moet toch een mogelijkheid zijn om het symbool in te voegen, in voorkeur in het lettertype Times New Roman of iets wat er veel op lijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 31-07-2007 19:58 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41

chem

Reist de wereld rond

₩ dus?

Kies bij Edit > Special Characters... (opt-cmd-T) en dan de Currency Symbols, dan staat-ie op de 3e rij.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18
Thnx! Je kunt ook nog middels lettertypevariatie de beste variant kiezen, top :).

Het lukt me overigens niet direct in Office 2004. Het werkt wel via o.a. Safari. Daar kan ik em ook mee in een Word document invoegen.

Edit: ik krijg nu ook een vlaggetje naast het klokje, waarmee ik em direct kan invoegen in elk programma. Handig!

[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 31-07-2007 21:02 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als je applicatie UTF ondersteunt zou onder U+20A9 en U+FFE6 een won teken moeten zitten.