Cooler op de NVIDIA chip van de P5N-E SLI mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik heb sinds een paar dagen een asus p5n-e sli en nou ben ik mijn systeem aan het samenstellen.

Als cpu cooler wil ik de NOCTUA NH-U12F gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://upload.hso.be/nieuws/200608/noctua_nh_u12f_2%5B1%5D.jpg

dit heeft eigenlijk niks te maken met mijn vraag maar legt wel het volgende uit. aangezien ik toch die cooler ga bestellen dacht ik er ook over om de NOCTUA NC-U6 te bestellen als chipset cooler.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/noctua_nc_u6_1_01.jpg

Nou dan zijn we eindelijk bij mijn vraag. Is de nvidia chip op het volgende plaatje DE chipset? En zo niet zou de cooler er wel op passen? Als in, is dit mogelijk?

Hier het plaatje met omcirkeld de NVIDIA chip + gaten die eromheen zitten.

Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/7913/boardbqs5.png

Ik snap dat mijn vraag redelijk ingewikkeld inmekaar steekt. Mijn excuus hiervoor. Ook wil ik even melden dat ik al op google en dit forum heb gekeken en het antwoord NIET kan vinden.

Vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Remco Katz

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
Dat koelblok van Asus zit op de chipset :)

Verder, de afmetingen van het moederbord en die koelers staan vast wel op de sites van de fabrikanten, dus je kunt er vast wel uit komen met wat rekenwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
adyta schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:56:
Dat koelblok van Asus zit op de chipset :)

Verder, de afmetingen van het moederbord en die koelers staan vast wel op de sites van de fabrikanten, dus je kunt er vast wel uit komen met wat rekenwerk :P
Dat is nou echt één van de dingen waar ik NIET goed in ben... :(

Voor wiskunde had ik een 3.4 bij m'n examens.......

Iemand die EVENTUEEL het rekenwerk voor mij zou willen doen??

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Vraag me af of het geen North Bridge koeler is, maar goed, zo te zien zijn ze allebei even groot.

De steek zal wel passen, maar mocht dat niet zo zijn, dan zie je dat er schroefjes op het koelblok zitten om de bevestigingspennetjes lost te maken. Dan kan je zelf iets in elkaar tweaken.

Succes! En laat even weten hoe het geworden is en wat je temperaturen zijn enzo. Ik heb zelf de P5N-E SLI Plus, maar die heeft een heel ander koelsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
Anoniem: 76287 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:10:
Vraag me af of het geen North Bridge koeler is, maar goed, zo te zien zijn ze allebei even groot.

De steek zal wel passen, maar mocht dat niet zo zijn, dan zie je dat er schroefjes op het koelblok zitten om de bevestigingspennetjes lost te maken. Dan kan je zelf iets in elkaar tweaken.

Succes! En laat even weten hoe het geworden is en wat je temperaturen zijn enzo. Ik heb zelf de P5N-E SLI Plus, maar die heeft een heel ander koelsysteem.
Denk je dat t past of heb je eigenlijk geen idee??

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb op de (door jou rood omlijnde) chip, een Zalman ZM-NB47J koelblok geplaatst, het is volgens mij een standaardmaat. Maar waar wil je dat koelblok nu precies plaatsen, op omlijnde chip, of wil je het Asus koelblok vervangen?

[ Voor 3% gewijzigd door schaduw op 31-07-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
schaduw schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:59:
Ik heb op de (door jou rood omlijnde) chip, een Zalman ZM-NB47J koelblok geplaatst, het is volgens mij een standaardmaat. Maar waar wil je dat koelblok nu precies plaatsen, op omlijnde chip, of wil je het Asus koelblok vervangen?
de omlijnde chip

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

http://www.noctua.at/main...ompatibility_nc_u6&lng=en

In general, the NC-U6 is compatible with all mainboards with push-pin holes or mounting hooks. The following mainboards, however, are incompatible because the distance between the mounting hooks is too close: Asus M2A-VM, Asus M2A-VM-HDMI;

lijkt me duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
oftewel... aangezien die gaten op de zelfde plekken als een northbridge zitten en dus eigenlijk de zelfde bevestiging zijn zou het mogelijk moeten zijn?

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

remcokatz schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:55:
oftewel... aangezien die gaten op de zelfde plekken als een northbridge zitten en dus eigenlijk de zelfde bevestiging zijn zou het mogelijk moeten zijn?
Die gaten zitten vrijwel altijd hetzelfde. En als dat niet zo is, dan moet je wat gaan knutselen om de steek passend te krijgen. Echt niet zo lastig. En als je niet wilt knutselen dan moet je:

a. iemand zo ver krijgen om zowel het koelblok als het moederbord op te meten
b. het risico nemen en het gewoon kopen. als het niet past, verkoop je het weer
c. het niet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 00:38

M2M

medicijnman

gaat moeilijk passen, zeker met een videokaart er vlak onder.

ik heb als cooling voor mijn NB op de P5N-E SLI een Cooler Master Blue Ice Pro Northbridge Chipset Cooler (RT-NCW-L4E1-GP). die werkt stukken beter. Voor de southbridge heb ik wat zalmanblokjes erop geplakt. Door een waterkoeling mis ik airflow, vandaar een actieve northbridgekoeler.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binnenbuiten
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-04 13:00
Je moet wel even nagaan wat de afmeting van de VGA kaart is.

Als jij een fullsize kaart wil gebruiken dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 20:07
ik heb hier nu nog een p5n-e sli, en kan je verzekeren dat het zal passen. echter, of het ook nuttig is is een andere vraag. een blue ice pro doet voor de helft van het geld net zo goed de koeling (alleen ietsjes gedraaid plaatsen, dat wel, maar dat beinvloedt verder niets) en je krijgt geen gedoe met kaarten die hier tegenaan zitten e.d.

wel zou ik sterk denken over een vervanging voor de NB koeler, dat blokje is niet voldoende en ik heb er met veel plezier een thermalright HR-05 SLI op gezet. achteraf gezien had de gewone HR-05 zelfs met mijn scythe ninja al gepast, maar het zekere voor het onzekere nemen is nooit weg. ik denk dat je het noctua blokje beter daarop kan zetten (wel een fannetje erop! zonder is het nog steeds niet helemaal prettig IMHO) want op de SB is het *echt* verspilling van geld, moeite, tijd en ruimte. passen zal hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208823

schaduw schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 20:59:
Datzelfde heb ik ook op mijn Southbridge. Tevens heb ik een NOCTUA NC-U6 als vervanging van het ASUS koelblok op de NB. Met daarnaast een Arctic Cooling Freezer 7 Pro op m'n CPU.
De Noctua en de Arctic die passen nog maar nét naast elkaar, waarbij ze een fractie op elkaar inhaken.

Mijn Sapphire Radeon X1950 XT past er nog maar net in met zo'n Zalman ZM-NB47J koelblokje op de SB.

Hopende je hierbij enigzins wat info te hebben gegeven.

FB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:43

KoffieNT

banaan

Hey Dudes,

Ik heb nu een P5N-E SLI.

Ik heb er 2 Cooler-Master-CM-Blue-Ice-Pro chipsetcoolers bij gekocht.

Het blijkt dat deze zoiezo wel op de NB past (ik laat de grote zilveren van Asus nu even zitten want everest zegt mooi 32 graden. (het ding wordt wel heel heet van de buitenkant)

Ik wilde hem ook op de SB zetten, nu had ik er al moeite mee want hij zit echt tegen de videokaart en hij zit er dan niet helemaal perfect op maar de SB wordt wel 100% gecovered. MAAR, het blijkt dat hij tegen de condensatoren en een paar kleine dingetjes aan komt, dat wordt dus of de chipsetcooler aan stukken zagen, of een klein zalman passief koelertje kopen.)

Dus de tip aan mensen die ook de SB willen koelen, koop een zalman ZM-NB47J of iets in die richting, dat zal je een hoop moeite besparen!

[ Voor 89% gewijzigd door KoffieNT op 21-09-2007 09:49 ]

:D

Pagina: 1