[VISTA] Zelfde beeld-problemen met paar spellen,hulp gewenst

Pagina: 1
Acties:
  • 970 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djdadevil
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-01-2020

djdadevil

sid: 133620

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb mijn pc een aantal weken geleden van Windows Vista Ultimate voorzien, dat betekende de pc leeg maken, en van 0 beginnen, hierbij heb ik ook de spellen geinstalleerd die ik daarvoor al speelde (m.u.v. 1, nieuw gekocht). Bij het installeren ging alles goed en het merendeel van de in totaal 13 geinstalleerde spellen doet het ook goed, echter heb ik bij 5 spellen wat overeenkomende beeld-problemen.

Een opsomming van de games en de symptomen:
- GTA San Andres, beeld hapert continu zwart als ik begin met spelen, kan zo dus niks spelen.
- Zoo Tycoon Complete Collectie, beeld hapert continu, maar dan is het spel wel nog gedeeltelijk zichtbaar, kan zo niet spelen, het lukt wel in venstermodus, maar speelt niet optimaal!
- Zoo Tycoon 2 + alle uitbreidingen, als ik een object wil plaatsen hapert het beeld eerst 2sec zwart dan zie ik het weer, plaats ik het object, wordt die weer 1sec zwart om zo weer terug te keren naar het spel.
- Prison Tycoon 2: Maximum Security, als ik het spel start doet die dat, start ik een missie ook, maar zodra ik wil gaan bouwen knippert het beeld continu zwart en moet ik het spel afsluiten met CTRL-ALT-DEL.
- Rollercoaster Tycoon 3 + alle uitbreidingen, Zelfde als bij Zoo Tycoon 2, Beeld knipper eerst voordat ik een object kan plaatsen, erg irritant!
- Pro Cycling Manager 2007, valt terug naar Windows zodra ik een missie/tutorial/race start.

Mijn pc specs zijn als volgt:
PIV 3Ghz, 2GB DDR-SDRAM, 256MB ATI Radeon X1600Pro Videokaart en een 16x DL-DVD-ReWriter met Windows Vista Ultimate er op, hier zal het niet aan liggen denk ik zo!

Wat ik in het algemeen al geprobeerd heb;
- Uitvoeren in Windows XP SP2 Compatible Mode
- Uitvoeren als administrator
- Videokaart drivers geupdate
- Kleuren Schema Windows aanpassen
- Alle spellen met minimale instellingen geprobeerd
- Alle spellen met middelmatige instellingen geprobeerd
- Alle spellen met hoge instellingen geprobeerd
- Updates van alle spellen uitgevoerd
Dit alles heeft het probleem dan nog niet opgelost!

Wat ik per spel dan nog EXTRA heb geprobeerd:
GTA San Andres: niks
Zoo Tycoon Complete Collectie: niks
Zoo Tycoon 2 + alle uitbreidingen: niks
Prison Tycoon 2: Maximum Security: niks
Rollercoaster Tycoon 3 + alle uitbreidingen: Gamepoort uitgeschakeld en verwijderd, dat las ik ergens op dit forum, heeft voor mij niks uitgehaald helaas. Tevens heb ik een Dual-Core fix voor dit spel vanaf het forum van de uitgever gedaan aangezien het dus een dual-core processor betreft, dat heeft echter ook niks uitgehaald.
Pro Cycling Manager 2007 niks, maar hier schijnen veel meer mensen last van te hebben, spel is net nieuw maar blijkt nog vol fouten te zitten, wie weet hier ook wel!

De Overtuiging 8)7 :
Als ik het zo goed bekeken heb lijkt het me dus één oorzaak te kunnen hebben, m.u.v. Pro Cycling Manager 2007 dan, nou zou ik niet verder meer weten wat dan die oorzaak zou kunnen zijn, misschien kan een van jullie me helpen, in ieder geval met het haperen van het beeld, die Pro Cycling Manager wordt bij de makers nog aan gewerkt als ik het forum mag geloven daar!

Don't Stop That Body Rock, Don't Stop That Party!

• djdadevil
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-01-2020

djdadevil

sid: 133620

Topicstarter
Het probleem is opgelost!!! Dankzij een medewerker van Frontier/Atari die meegewerkt heeft aan het ontwikkelen van Rollercoaster Tycoon 3, die heb ik weten te contactueren met dit probleem en die stelde dat het een algemeen bekend vaak voorkomend probleem was, het enigste wat ik heb hoeven doen is de driver software van mijn videokaart weghalen, en windows de controle over mijn videokaart geven.

Het blijkt namelijk dat een ATI Radeon X1600 kaart met de Catalyst Software van AMD/ATI in Windows Vista niet perfect werkt (althans de software, met de kaart is NIKS mis!). Toen kon ik 2 dingen doen, contact opnemen met AMD/ATI, maarja, voor 1 persoon hun gehele software suite aanpassen zullen ze vast niet voor niks doen, zelfs als ik het al kon organiseren met een man of 30 niet! Dus heb ik de 2de optie genomen, de Catalyst software verwijderen, en windows controle geven. Dat heb ik dus gedaan, nu installeer ik die Catalyst software ook pas weer als ik in een changelog iets betreffende dit probleem zie staan dat het opgelost is!

Nou, dacht meld het even, het werkt weer, m.u.v. Pro Cycling Manager 2007 dan, maar dat was al iets bijzonders zoals in mijn vorige post stond! :D

Don't Stop That Body Rock, Don't Stop That Party!