Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

FLAC files op Trekstor Vibez zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een week of twee geleden heb ik de Vibez gekocht, en ik ben zeer tevreden. Het geluid is erg goed en ik vind het een prettig spelertje. Vergeleken met de Ipod is het iets minder intuitief, maar mijn ervaring is dat de bediening van deze speler snel went.
Ik ben erg enthousiast over de accu: ik heb de speler twee weken geleden één keer opgeladen en vanavond hangt hij voor het eerst weer aan mijn pc te laden, terwijl ik bijna dagelijks ongeveer een uurtje luister.
Een groot verschil met de accu van de ipod, die mij tot wanhoop dreef. Ik heb deze namelijk tot twee keer toe moeten vervangen door een nieuwe accu omdat ze binnen het jaar doodgingen. Daarnaast kon ik uiterlijk 4 uur doen met een volle accu, en dat is uitgaande van de meest gunstige omstandigheden (niet skippen, niet teveel aan en uit doen, niet meer dan twee dagen ongebruikt laten omdat de accu ook langzaam leeg loopt wanneer de ipod uit is).
De accu van de vibez is dus echt een grote verbetering! Ik heb een extra accu gekocht, maar begin me af te vragen wanneer ik deze zal gebruiken. Toch heel handig om achter de hand te houden, en het feit dat de accu zo makkelijk verwisselbaar is vind ik een groot pluspunt.
Een ander pluspunt is dat de speler een mini-USB aansluiting heeft, gewoon uitwisselbaar met bijvoorbeeld de kabel van mijn camera dus.

MAAR:
tot mijn grote verbazing kan ik echter bijna niets vinden over het uploaden van FLAC files naar de speler. De vibez lijkt alleen FLAC files te accepteren wanneer ze door Windows Media Player 9 of 10 overgezet worden. Dit wordt ook in de bijgeleverde handleiding beschreven. Nu ben ik op zijn zachtst gezegd geen fan van Windows Media Player. Zelf gebruik ik MediaMonkey, en dit bevalt me heel goed. MP3's overzetten naar de Vibez met MediaMonkey gaat goed, maar FLAC files uploaden lukt niet, terwijl het programma deze files wel degelijk kan lezen.

MP3's kunnen ook gewoon overgezet worden door de Vibez te gebruiken als externe harde schijf, maar met FLAC files wil dit niet. Ik krijg een windows melding dat het file type niet ondersteund wordt door dit apparaat. Zucht...
Weet iemand misschien of hier een workaround voor te bedenken is? Ik zou echt liever geen WMP gebruiken |:(

Ik hoop dat voor bovenstaand probleem een oplossing te vinden is, want dan zou ik 120% tevreden met deze speler zijn! Hopelijk kunnen jullie helpen. ;)